SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 aug. 09. - 13:16

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2173 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89 ... 145  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 dec. 03. - 20:53 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Üdv Mindenkinek :D

Elgondolkodtató ez a Bárkatologatós Verseny.

Az a feneség a dologban, hogy lényegében ezt a versenyt a springerek miatt találtuk ki.
Az oka, roppant egyszerű volt, mégpedig az, hogy mint hajózó barátaimmal alaposan kitárgyaltuk, a tolóhajók szinte kivétel nélkül a felépítésüknek köszönhetően, bárka nélkül sután mozognak. A tolatásról már nem is beszélve, ergo, egy hagyományos versenyen esélytelenek.
A fejlesztéseknek köszönhetően, főleg hogy néhányan már a hidrodinamikailag megfelelőbb hajótesten gondolkozunk, lásd Vöcsök projekt, kezdenek eltűnni a különbségek, így már eséllyel indulhatnak más versenyen is.
Én azt gondolom, hogy hagyományteremtésként maradjon az évadzáró verseny Gombán, feltéve hogy Zsolt vállalja a lebonyolítását, mellette pedig egy évadnyitó örömhajózást itt Ráckevén tartsunk.
Szerintem az évi egy verseny bőven elég.

Üdv Manópapa :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 dec. 03. - 21:20 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Reszerol rendben van gomba es rackeve is.En csak felvetettem tarnokot,mert elviekben igy kicsit valtozatosabb lenne a dolog-bar az teny h a lenyeg ugyanaz. (mondom en ezt ugy hogy meg egyiken se voltam :-) Na de majd jovore-csak ugy porzik majd a viz a mikozbe a gepem evickel a barkaval ) .Ha mondjuk az en hajom dupla motoros-iranyvaltos mindket moci-raadasul meg furdulatszam szabalyzo is van benne,tegyek fel ket kormanylapatot a csavarok moge? Mit tanacsoltok erdemes szenvednem a kialakitasaval?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 dec. 03. - 22:06 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Azt te látod, hogy elégséges-e a manőverező képesség, vagy valamit
javítani kell a dolgon. Ha jól pörög-forog, akkor nem kell módosítani
rajta.

A helyszínnel egy gond van mindíg. A szervezés. Többször el kell menni
a helyszínre takarítani, egyeztetni stb..stb... ezt csak úgy lehet csinálni
ha a "rendezőnek" közel van a helyszín. Tulajdonképpen bárhol lehet a
verseny, ha van megoldás az ilyen logisztikai problémákra.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 dec. 04. - 8:12 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 22
Sziasztok!
Én több tolóhajó versenyre szavazok , ne a nyári iskolai szünetben legyen.
Valahogy csatlakozni kellene NAVIGA versenyekhez, legalább azokhoz, amelyek Budapest környékén vannak.
Manópapa Te ismered a Navigás úrakat és versenyeket, hol lehet megtudni, hogy hol és mikor tartják versenyeiket.
Én az idén Székesfehérváron és a Városligetben voltam, de kimondottan jól éreztem magam, pedig nagyon rossz idő volt mindkét helyen.

Üdv:feco1


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 dec. 04. - 9:26 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
Manópapa írta:
Üdv Mindenkinek :D

A tolatásról már nem is beszélve, ergo, egy hagyományos versenyen esélytelenek.


Csongrád modellem jól tolat, helyben fordul, stb. Csupán néhány kis uszony kellett az elejére. Valahol közzétettem fotót róla, de most nem találom.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 dec. 04. - 10:37 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Udv.Nekem mindegy h hol es hany verseny lesz.Lenyegtelen csak viszonylag elerheto legyen a helyszin.Ezt ugy ertem h lehetoleg ne valami hatarszeli viz legyen kijelolve.Sajna en 8honapot toltottem korhazba es meg mind4 oda jarok.Ezert lenne nekem gond ha horror tavokat kene utazgatnom.Nem megoldhatatlan de szerintem valahogy konkretizalni kene a helyszint veglegesen. Azert van elonye is h otthon ulos lettem-kb egy het alatt komplett osszetudok rakni egy gepet.Tervezestol az uszasprobaig. :-) Bar lehet h ennek nem kene orulnom az en esetemben,dehat ezt dobta a gep-szoktak mondani.Ez a csongrad dolog-foleg a tolatas erdekelne.Most elkezdem keresni a kepet hatha ratalalok.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 dec. 04. - 12:01 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Üdv Mindenkinek :D

Menjünk sorban.
A 2010 évad F2, F4 versenyeinek szervezése még javában folyik, így konkrét időpontok nincsenek.
Amint végleges lesz a kiírás, közzéteszem, mert nekem elküldik Józsiék.

Mamut Csongrádja csak azért tolat kifogástalanul, mert ha szigorúan vesszük, az már "köszönhetően a fejlesztéseknek" nem a Csongrád. :D

A több tolóhajós versenynek abban látom a buktatóját, hogy azok akik a NAVIGA versenyeket szervezik, nem biztos hogy szerveznének nekünk külön. Marad tehát a "Háziverseny".
Az idei, Gombán szeptemberben volt, ami egy nagyon jó időpont.
Az évadnyitónkat pedig májusra terveztem, ami szintén nem ütközik a nyaralási idénnyel.
A másik gondolatom, ellenérvem a több versennyel szemben a vándorkupa kérdése.
Véleményem szerint a vándorkupát nem havonta kell kiérdemelni, hanem évente.
A NAVIGA versenyeken is úgy van, hogy egy egy versenyen oklevél és érem kapható, az év végi összesítésnél adják a kupát.
Az idei év főkolomposa most Jenő, így egy évig az övé a harang.
Ha el akarjuk tőle nyerni, hát nosza rajta. :D

Üdv Manópapa :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 dec. 04. - 13:38 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Megtalaltam a Csongradrol a kepeket,de nem talaltam sehol utalast arra h a gep egy mocis e kormanylapattal vagy epp ket iranyvaltos motor van benne.En most fogom elkezdeni a "Zlatoust" tologep epiteset kb 500mm hosszusaggal.Kerdesem az h eleve duplamotoros iranyvaltos lesz a gep.Mennyire epitsem ki az hajofeneket elethure.Vagy inkabb ugy vagyunk vele hogy ami a viz alatt van az annyira nem szamit? Inkabb a jobb siklas erdekeben melozem a dolgot?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 dec. 04. - 19:39 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Szervusz Csaszi :D

Ha versenyezni akarsz velünk, akkor vigyázz a méretkorlátozásra, mert az egységes bárkával együtt 900 mm hosszú a szerelvény.
Ebből adódóan, a hajó 500 mm-nél nem lehet hosszabb, ahogy ha jól emlékszem, 315 mm-nél rövidebb sem.
Csongrád egyébként két független motorral és kortgyűrűvel épült, de erről Mamut tud felvilágosítást adni.
A kérdésedre, hogy mennyire legyen élethű a víz alatt lévő rész, :?:
...
Nos elnézegetve eddigi képeidet, ha már annyi energiát fordítottál a felépítmények kialakítására, kár lenne egy "darab deszkára tenni". :D
Ez, az én véleményem.
A verseny szempontjából mindenki azzal indul amivel akar, vagy tud, feltéve, hogy a bárkát stabilan tudja rögzíteni, és belefér a mérethatárokba.
Durván fogalmazva, indulhatna épp evezős csónak is, vagy tengeralattjáró. :D
Ami viszont az örömhajózást illeti, oda igazán megfelelőek az eddig elkészített bárkáid.
Orosz barátaimtól kaptam néhány érdekes képet tolatmányról, amikor az Óbudai Hajógyár náluk még aktívan üzemelő hajóiról leveleztünk.

Kép

Ezt most épp vontatják, de van hasonló amit tolnak.
Később felteszek néhányat érdekességként.

Üdv Manópapa :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 dec. 04. - 19:48 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Ez például Óbudán épült, kombinált toló vontató.
VÖCSÖK is hasonló testet kap majd.

Kép

Kép

Ez is egy remek darab.
Szintén óbudai. :D

Kép

Itt jól látszik magának a testnek a formája, mert le van bontva a tolóbak.
Először azt hittem, ebek harmincadjára került, de megnyugtattak, hogy azóta az új tulajdonosa gőzerővel építi, felújítja.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 dec. 04. - 19:56 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Kép

Ez sem semmi. :D

Kép

Szintén Magyar termék.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 dec. 05. - 10:40 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
http://www.youtube.com/user/srcmbc#p/u/4/ttfg-jXsiqQ

Ezt látja a Springer kapitánya!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 dec. 05. - 13:46 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Hohoho! Nalam akkor informacios zavar van.Vagy megsem.Biztos h a tologep hossza 2010es versenyen csak 500mm lehet? En meg olvastam valahol hogy a hajo maximalis merete nem haladhatja meg az 520mm * 210mm es a maximalis merulese a 200mm-t.Na itt kezdodik a gondom mert a kiiras szerint terveztem a gepet es a tolobakokkal egyutt a teljes hossza 515mm a szelessege pedig 170mm.Ezt ugy ertem h egy ekkora belmeretu dobozba minden elokeszites nelkul belefer.Remelem valaki tud nekem pontos infot adni a mostani meretszabalyokkal kapcsolatban mert a fent emlitett terveim alapjan holnap alltam volna neki a hajo epitesenek.Raadasul mar kiszerkesztettem a hajo aljat is meg az osszes kutyut ami rajta van.De ha csak 500mm a max hossz akkor tervezhetek at mindent.Ervenyben levo konkret meret informaciokat kernek szepen a tologepre vonatkozoan egy szakavatott kollegatol.Megegyszer irnam h az en gepem 515 hosszu es 170szeles.Megfelel a szabalynak vagy kezdjem ujra a terveket???


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 dec. 05. - 14:04 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Az a méret amire tervezted, jó.
Én csak a lényeg miatt írtam kerek számot.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 dec. 05. - 14:41 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Uff! Nagy hullamokat kavartal a lelkembe. :-) Szoval ez a meret amire terveztem az minden szabalyzatban meretre vonatkozo eloirasnak megfelel.Azert voltam gondba mert en pont 515mm es hosszra terveztem mivel ez meg belefert az altalam olvasott 520mm es max merethatarba.Azt tudom h a barka szabalyozhato es a szerelveny hossza 900mm.Akkor a 515mm merettel nyugodtan nekiallhatok es megfelel a szabalynak? Ha zold utat kapok egesz pofas lesz a "kicsike".Ha esetleg majd valakit erdekel teszek fel majd valahogy kepeket az epites egyes fazisairol.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2173 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89 ... 145  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség