SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 jún. 20. - 13:43

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 549 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 37  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 dec. 03. - 22:58 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves Viktor!

Amikor a középiskolában a forrasztások/hegesztések címszónál jártunk akkor a TANÁR ÚR egy mondatot pirossal íratott a füzetünkben.
A LÁGYFORRSZTÁST ERŐVEL TERHELNI NEM SZABAD!!!!!!
Az csak villamos kötésekre való, hogy a csatlakozó réz vezetők ne szenvedjenek oxidációt és így ne növeljék az átmeneti ellenállást!
A tartály fala a gáznyomás miatt erővel terhelt....
Ha akakrod megforrasztom neked ezüsttel....
Szombaton megyek miskolcra....
A telószámom priviben megy.....


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: forrasztás
HozzászólásElküldve: 2009 dec. 04. - 18:27 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Nyugi, nyugi!

Mindenki nyugodjon meg!
Először is köszönöm mindenki aggodalmát és segítő szándékát.
Én sem vagyok saját magam és mások ellensége. Mivel nálam sokkal tapasztaltabbak adtak tanácsot ezért ezeket meg is fogadom.

A tartály már az első válasz után szétbontásra került. Ma voltam a hegesztéstechnikai szaküzletben és vettem pár szál foszfor bevonatos ezüstpálcát. Mikor hazaértem próbaforrasztásokat csináltam és örömmel tapasztaltam hogy megy ez mint a" karika -csapás."
Tehát a gáztartály is és a kazán is keményforrasztással fog készülni. Méghozzá holnap. Illetve a kazán nem lesz kész mivel még 35 ös csövet nem sikerült szereznem, de megoldom.

Tegnapelőtt voltam méhtelepen guberálni és nagy szerencsémre még nem vitték el a rezes konténert (fél órán múlott). Bár a munkások nem voltak túl segítőkészek azért sikerült számomra felbecsülhetetlen értékű anyagokhoz jutnom.
Így már szinte minden anyagom adott a munkához.

Köszönöm a segítségeteket és remélem a továbbiakban is számíthatok rátok.

Üdv.: Kovács Viktor


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 dec. 10. - 22:26 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Hali!

Ma próbaüzem volt. Kipróbáltam a gázégőt.
Jó jó, szépen ég. DE. Nem tudom milyennek kell lennie a lángnak hogy megfelelő legyen a hőmérséklete. Valamint az érdekelne hogy a lángcsőtől milyen távol kell elhelyezni az égőfejet hogy jól fűtsön. Arra már rájöttem hogy ahogy beljebb tolom egyre inkább kifelé csapnak a lángok és egyszer csak bealszik. Jó lenne látni egy képet egy működő égőről. Milyen színűnek kell lennie a lángnak? Milyen hosszúnak a középső főlángnak (vagy annak nem is szabadna ottlenni?) illetve milyen hosszúnak a kicsiknek?

Köszi!
Viktor


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: válasz.
HozzászólásElküldve: 2009 dec. 11. - 16:56 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Válasz Viktor 58 részére.
Működő gázégőről egy nagyon jó kép pár oldallal hátrébb a 11 en.A láng színe is jól látszik. Ilyennek kel lenni! A beállítás a hozzáadott levegő változtatásával az égő levegő furatainak szabályozásával lehetséges.Az égő helyzetét pedig ki kell kísérletezni!.Én a kazán lángcsövébe kb. 10 mm-re betolom az égőt. Nálam ez vált be!
Üdvözlettel:Gőzgépész.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 dec. 14. - 20:30 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdv Mindenkinek!

Ma hirtelen felindulásból elkezdtem építeni egy gőzmotort.
A lényege hogy teljesen saját kútfőből építem, tehát nem meglévő tervek alapján. Annyira egyedi lesz hogy még én magam sem csináltam terveket csak egy-két skiccet. A nagy részével már megvagyok, készen van a főtengely a forgattyústárcsával, felcsapágyazva és a lendkerék. Kész a henger és a szelepház valamint a szelep. Még hátravannak a hengerfedelek és a dugattyú a hajtókarral. aztán már csak össze kell ezeket valahogy kapcsolni. Persze itt van minden részlet a fejemben. :) A gép nem oszcilációs hanem szelepvezérlésű lesz.

Mindenesetre kíváncsi vagyok fog e működni, mivel így és ilyen gépet még nem csináltam. A héten kiderül.

Minden jót. Viktor.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 dec. 16. - 10:14 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Mondjuk úgy egy kis karácsonyi ajándék következik:

Kép

Elindítom a Modellező Web-Könyvtár-ban Schmidt Lajosbácsi cikksorozatát a Modell Gőzhajó Építése címűt.
http://users.atw.hu/sry/konyvt.htm
http://users.atw.hu/sry/cikk317.htm

A sorozat 20 részes, most az első kettővel kezdünk, aztán jön a többi is.

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 dec. 16. - 19:36 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Jelenleg itt tartok. Szinte csak a gépváz van hátra. Remélem holnap már ki tudom próbálni kompresszorral.

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 dec. 16. - 19:49 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
A mindenit, de szép darab! Már "csak" egy mozdony kéne köré :D :D :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 dec. 19. - 8:45 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kész, kész, kész!

Tegnap elkészült életem első saját tervezésű gőzmotorja.
Még apróbb csinosítások hátravannak de nem bírtam ki hogy ne próbáljam ki.

Valami fantasztikus érzés amikor megnyitja az ember a csapot és elkezd járni.
Igazából, nagyon meglepődtem amikor probléma nélkül elindult aztán pedig úgy járt mint egy svájci óra. Na jó a forgattyúkar elékelésén és a szelepen kellett kicsit állítani hogy ott nyisson ahol kell.
Már 0,5 bar-nál elindul bármikor bármilyen főtengelyállásnál, 3 bárnál teljes fordulaton pedig nem tudom megfogni a tengelyt, szóval erő is van benne.
Azt hiszem ezt a gépet építem be a La Mouette-be.

Íme:
Kép

Ma csinálok videót is, gondolom kíváncsiak vagytok rá.
Egy kérdés: lökettérfogat számításnál a dugattyú térfogatát ki kell vonni a teljes térfogatból és mi a helyzet a károstérrel azt is bele kell számolni.
Ennek a gépnek:

Hengerátmérő: 8 mm
Dugattyú magassága: 7 mm
Henger magassága: 30 mm
Löket: 15 mm

Üdv Viktor.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 dec. 19. - 8:50 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Ja még valami. A gép az évek óta gyűjtögetett mindenféle réz anyagokból épült ESZTERGAGÉP NÉLKÜL. Egyszerű kéziszerszámokat egy magasfordulatú multifunkciós gépet és egy állványos fúrót használtam az elkészítéséhez. Majdnemhogy megtanultam állványos fúrón esztergálni. :)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 dec. 19. - 10:05 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Szép gép lett, de ez semmit nem ér, hiszen akármilyen szép is egy gép,
ha nem megy akkor csak levélnehezék.....de ez jól is megy, tehát jó
gép is, és ez már eredmény!

A videóra nagyon kíváncsi vagyok!

A gőzgépeknek nem lökettérfogata van, mert ennek a kifejezésnek nem
sok értelme van gőzüzem esetén beszélni. A gőzgépeknek a TÖLTÉSE
a lényegi adat. Ez az a térfogat, ami a zárt vezérmű és a legalsó
helyzetben lévő dugattyű között van. Ebben benne van mindenn (!) a
henger, a károstér, a henger és vezérmű közötti vezetőcsatornák (ami
szintén károstér). Ennek a térfogatnak a %-ban van megadva a
károstér mértéke.

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 dec. 19. - 19:05 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
http://www.youtube.com/watch?v=1lmxbSEYkVc

Bocs hogy csak ilyen de nem nagyon volt időm foglalkozni vele.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 dec. 23. - 12:04 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Nagyon szépen sikerült a masina!

Tudna valaki segíteni keményforrasztás ügyben, mert nem igazán sikerül a dolog. Vörösrezet szeretnék ezüstel forrasztani. A forraszanyag be van vonva folyasztó anyaggal. A forrasztáshoz egy Praktikeres propán+bután "turbó" fejes lángot használnék, de nem nagyon akarja az igazságot. Lehet, hogy nem melegítem fel eléggé. (Az gőz+olaj kiválasztót szeretném elkészíteni) Később persze a kazán is jönne, de valami egyszerűvel akartam kezdeni, de most még az sem sikerült...:(

Tudna valaki segíteni?

Üdv, Laci


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jan. 07. - 13:24 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Egy kis olvasnivaló ebben a nagy havazásban:
(most találtam a 2009-es fotóim között)

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum2.hu/vie ... id/9840251

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jan. 15. - 22:43 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Nem is tudom, hogy kezdjek hozzá. Végigolvastam a hozzászólásokat, ettől kicsit először elbátortalanodtam, de utána mégis arra gondoltam, hogy megértitek az "állapotomat". Véletlenül akadtam egy vákuummotorra a neten, majd próbaképpen beírtam a keresőbe a gőzgép szót, így találtam ide. Nekem a gőzgép gyermekkorom óta valami elérhetetlen álom, és szent áhítattal beszéltünk arról, hogy valakinek, valahol volt egy működő gőzgép modellje. Kb. két hete egy gyerekkori barátommal, aki sajnos 300 km-re lakik tőlem, szabályosan megbolondultunk, mindenben gőzgép alkatrészt látunk. Most éppen egy az olajbányászatban használatos, olyan 30 cm átmérőjű béléscsövet méreget. Márpedig nekem gőzgép kell! Magamról, nemrégen mentem nyugdíjba, időm van, pénzem és szerszámom minimális. Sajnos még egy jó állványos fúróm sincs, mert ezidáig barkácsolni egyáltalán nem volt időm. Én réz vízvezetékcsövekkel szemezgetek, nem tudom, hogy abból tudnék-e valami szerény gőzgépet szerkeszteni kezdetnek. Azon is gondolkoztam, hogy 9 mm-es réz töltényhüvelyt fel lehetne-e ilyen célra használni. Ha máshogyan nem, legalább sűrített levegővel induljon el, hogy meglegyen az első élmény. Ma este egy fa lapra keménypapírból kivágva elkészítettem egy olyan gőzgép terveit (mondjuk ez így ebben a formában kicsit túlzás) amelyik a következőképpen működne: 22-es rézcső lenne a henger, középen két kamrára elválasztva. Egyetlen rúd mozogna mindkét kamrában, egy egy dugattyúval, és mindkét dugattyúnak egy munkaüteme lenne. Egyik dugó jobbra adna erőt, a másik dugó balra. Egy 15 mm-es rézcsőben pedig lenne a vezérlőszerkezet, egy dugattyúval ellátva, amely a hajtást arról a lendkerékről kapná, amelyiket mozgat a munkadugattyú. A vikipédiában néztem az egydugattyús hengert, amelyik oda-vissza dolgozik, de nem tudtam rájönni, hogy a fáradt gőz hol távozik? Ahogy elolvastam a hozzászólásokat, elbizonytalanodtam a rézcsöveket illetően, és a forrasztással kapcsolatban. Ha sikerülne megépítenem ezt a szerkezetet, akkor nem adhatnék rá valószínűleg komoly nyomású gőzt, csak egyszerű sűrített levegőt, van egy kis 12 voltos kerékpumpa kompresszorom. Ha rájövök, hogy hogyan lehet képet felrakni, akkor megmutatom a "tervemet", de sajnos nekem a képfeltöltés.hu valamiért nem megy, megnyitni sem tudom az oda felrakott képeket. Hirtelen ennyit, elnézést a sok dumáért.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 549 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 37  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség