Köszönöm Tamás bá
Ez nagyon jól esett, pedig az igazán jó részek még csak most kezdődnek.
Elkészült a teljes vázszerkezet, benne az evezősök (6 fő) ülése, így jöhet a palánkolás.
Mivel az eredeti elképzelésem a teljes egészében fenyőből való építés volt, így a palánk anyagánál maradtam az 5x10 mm méretnél.
Két fő ok vezetett a döntésnél.
1, így léptékhelyes, 2, ugyan elég macerás, de meg tudom mutatni azokat a technológiákat, amik egy ilyen méretű léc hajlításához elengedhetetlenek.
Kezdjük az elején.
Ha az anyagot sikerült jól kiválasztani, csomómentes, lehetőleg egyenes és párhuzamos szálú, ez fontos!, vágjuk el nagyjából akkorára, ami a teljes hossz lenne a palánknál, és számoljunk hozzá még néhány centit.
Egy magas fazékba tegyünk vizet és állítsuk bele a már leszabott léceket azzal a végével lefelé, ahol a hajlítást akarjuk.
A víz, hideg legyen!
Kezdjük el szépen lassan főzni, és a forrástól számítva legalább negyed órán keresztül főzzük.
A vízből kivéve, sablonba fogva hagyni kell teljesen kiszáradni, ez általában egy teljes nap.
Én a lekvárfőző zománcozott edényünket használtam sablonnak, erre lett felfogva a két darab léc.
Fontos, hogy mindig párban dolgozzunk, mert a hajónak is két oldala van.
Kicsit lassú a dolog, de egy hajón van mit csinálni bőven, így egyáltalán nem baj ha csak naponta egy sorral nő a palánkolás.


Van persze más technológia is, ezt inkább a repülőmodellezők használják, de hajóépítésnél ez a jobb.
A szárazon, melegen hajlított lécek ha véletlenül vizet kapnak, csodákra képesek, ráadásul ez a palánkméret nem is kicsi.
Üdv Mindenkinek
Manópapa
