SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 aug. 07. - 17:02

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 549 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 37  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jan. 20. - 18:11 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
:oops: remélem nem nevetnek ki.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jan. 20. - 18:16 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Ez amúgy egy lángbeszívásos vákummotor lesz?

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jan. 20. - 18:32 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Igen. Gyakorlásnak és tanulásnak kezdtem el. Mondjuk van is mit gyakorolni, mert mire megforrasztottam a főtengelyt, a hajam eldobtam. Akkor még el sem mondtam, hogy egyik éjszaka, mielőtt nekikezdtem, egy négyhengeres, Otto motor elrendezésű gőzgépet álmodtam meg, amelyiken a vezérlés úgy nézne ki, hogy felülről egy-egy rugós szelep a beömléshez, amit egy körhagyótengely, vagy bütyköstengely vezérelne, a gőzkieresztés pedig résvezérléssel menne. Nos, amikor a vákuum motor főtengeléyt gyakoroltam, rájöttem, hogy ezek a tervek még igen távoliak. :wink: De nem baj.
Viszont kaptam egy gyönyörű PENCIL TORCH ceruza-forrasztópisztolyt, csak valamiért nem működik rendesen, valószínűleg ki kell pucolni a fúfókát, mert két évig porosodott a műhelyben. A neten itt látható, hogy milyen, úgy olvasom, hogy nagyon sokat tud:
http://translate.google.hu/translate?hl ... %26hl%3Dhu


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jan. 20. - 23:16 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Itt vannak a képek:

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum2.hu/vie ... id/9965634

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum2.hu/?ge ... id/9965637

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum2.hu/?ge ... id/9965638

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum2.hu/?ge ... id/9965639

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum2.hu/?ge ... id/9965641

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum2.hu/?ge ... id/9965642

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum2.hu/?ge ... id/9965643

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum2.hu/?ge ... id/9965645

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jan. 21. - 8:32 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves Sry, köszönöm. Azért mennyivel jobb egy műhelyben tevékenykedni, mint a konyhaasztalon bütykölni, úgy, hogy a húsdaráló a satu...


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jan. 21. - 9:12 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
T. Embrasz!

Nagy-nagy szerencsémre én nem is igazán tudom milyen a műhely
nélküli lét. Amikor gyerek voltam szüleimnél mindíg nagy, a kor
viszonyaihoz képest jól felszerelt műhely volt. Végül is fóliasátrakat,
üvegházat építettünk, hegesztettünk, mezőgazdasági gépeket javítottunk
meg hasonlóak, így "vasas" felszerlés az volt bőven.

A Technikumban hatalmas gépműhely volt, na meg akkor már MHSZ-
ben modelleztem és ott is nagy, jól felszerelt műhely volt. Talán csak
nősülésem után pár évig nem volt műhelyem, amikor anyósoméknél
laktunk, de azóta folyamatosan van hol dolgozni. Egyik-másik
munkafolyamat annyira koszos (lánghegesztés, fényezés szb...), hogy
el nem tudnám képzelni lakásban ezeket.

A jó műhely az nagy áldás, sajnos nagyon sokaknak nem adatik ez meg.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jan. 21. - 10:02 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Nagyon nagyon meg tudom érteni. Tényleg nagy áldás egy jó műhely. Egész gyermekkoromban vágyakoztam arra, hogy lenne egy műhelyünk, és még soha nem adatott ez meg. Ha még élek annyit, akkor majd lesz, bízom benne. :wink:
Majd előkeresem azt a "vasat", amit másfél-két évig kínlódtam össze egy panellakás szűk konyhájában, lehajtós asztalon, húsdarálóval, és 5 mm-es vasanyagot lombfűrésszel vágva. Visszanézve, elég kitartó voltam, míg összeraktam, egy elöltöltős Colt pisztoly másolatát. Lőni persze nem lehetett vele. A hengerdobot készítette egyedül esztergályos, de a dobon lévő marást már én egy fúróval, kézben tartva, olyan egy hónapon át. Azt hiszem, most már nem kezdenék bele.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jan. 21. - 10:13 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Ma már természetes, hogy fúrunk esztergálunk stb.. de azért volt
idő, amikor a hengert kiöntötte a kohász, aztán a géplakatosok
kapaláccsal és vésővel minkálták meg a hengerpalást belső oldalát.

Egészen addig alakították, rófaragták, amíg szépen nem futott benne a
dugattyú! De még a csavarokat is hidegvágóvel készítették a menetet
egyszerűen rávésték a vasrúdra.....na persze egy gép épült vagy másfél-
két évig és annyira drága volt, hogy csak a gazdag bányatulajdonosok
tudták megfizetni, ráadásul szabványosítás híjján ahány csavar annyi féle
volt.

A "hőskor" nem csak a modellezők életének része, de a gépipar is
valahol a "konyhában" kezdte "húsdarálóval" :roll:

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jan. 22. - 17:19 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves gőzölös Barátok!
1951-ben készítettem az első gőzgépemet. Papírgyűjtés során került a kezembe egy cirilbetüs könyv, aminek az árái alapján bodzafából, bicikli küllőből, üres cipőkrémes dobozból nyert lemezből, konzervdobozból és pumpacsőből készült el a mű, ami tökéletesen mozgásképtelen volt. A gőzgép utáni vonzalom azonban örökre megmaradt. A későbbi megvalósítás ott bukott el, hogy a vágy és a lehetőség ritkán jár kart karba öltve. A második gépem 2004-ben jészült el, barátok, ismerősök lomtárából gyűjtött anyagokból. Mivel a gép elsőre indult, innen már nem volt megállás. Smidt Lajos barátom hiába próbált a gőzhajó felé kormányozni, én sikeresen ellenálltam, mivel egy csepp versenyszellem sem szorúlt belém, ám, ha lemegyek a műhelyembe ( egérlyuk ) és elkezdek alkotni számomra megszűnik a világ. Stabil gépeket készítettem idáig és egy gőztraktort, ami sajnos csak a lányomat képes vontatni. Az én súlyom ( 90 kg ) meghaladja az erejét. Ekkor két lehetőség kínálkozott, vagy lefogyok, vagy készítek egy erősebb traktort. Most az új traktoromon dolgozok. Amikor sikerül a képfeltöltés technikáját is elsajátítanom, akkor köldök képeket si. Még úttörő vagyok a szuámítógép használatában.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jan. 22. - 21:28 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Hú, mit nem adnék egy töff-töff gépért, egy stabil motorért... Itt találtam egy párat, gyönyörűek:

http://gepszallas.hu/index.php?option=c ... &Itemid=43


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jan. 23. - 11:33 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
T. István 39!

Üdvözöllek itt miközöttünk! Az lenne a kérdésem, hogy a
Istvan393 beregisztrált név szintén téged takar-e? Mert ha igen
akkor azt törlöm, ne legyen benn feleslegesen.

Elnézést a OFF-ért, néha ilyen fórumtechnikai kérdésekkel is kell
foglalkozni.

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jan. 23. - 17:26 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
sry írta:
T. István 39!

Üdvözöllek itt miközöttünk! Az lenne a kérdésem, hogy a
Istvan393 beregisztrált név szintén téged takar-e? Mert ha igen
akkor azt törlöm, ne legyen benn feleslegesen.

Elnézést a OFF-ért, néha ilyen fórumtechnikai kérdésekkel is kell
foglalkozni.

üdv.: SRY

Megköszömöm az éberségedet. Az István39 a jó, a többi az én bánázásom miatt született. Remélem, hogy a jövőben gördülékenyebben fog menni. Üdv. István39


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jan. 25. - 11:53 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Azon tanakodom, hogy a vákuummotort hogyan lehetne egyszerűen átalakítani gőzgéppé. Mert ugye, azért csak a gőzgép az igazi. Ha minden igaz, a jövő héten megint mehetek műhelyezni, és akkor mindenképpen elkészítem azt a billegő hengeres gőzgépet, amelynek a rajzait letöltöttem.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jan. 28. - 8:59 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Ez a gép 2006-ban készült.
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jan. 28. - 9:47 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Csinos darab! Jó a nosztalgikus transumisszió :roll: :roll: Biztos én
vagyok az értetlen, de nem tudok rájönni milyen munkagépet hajt meg.

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 549 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 37  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség