SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 aug. 01. - 0:23

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 48 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 feb. 11. - 19:41 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

A ragasztó megkötött. Olyan lett mint a beton! A tartó meg sem moccan.
A szervó is a helyére került. Azt tudtam, hogy ezzel a rendszerrel nehezen szerelhető lesz... Ez bejött. :twisted: A szervó felcsavarozása kb. negyed órát vett igénybe. Egy kis csavarrögzítőt kapott az oldható fajtából és rugós alátéteket az anyák alá.
Kép
http://bingo.dragon.fotoalbum.hu/viewla ... d/10169177

Kép
http://bingo.dragon.fotoalbum.hu/?get=/ ... d/10169182

A többire nem tudom mikor kerül sor. Kuplungom még nincs. Talán holnap lesz. A vevőnek készül a vízhatlan doboz, azt nem tudom mikor lesz meg. :( Kerítek tömítőanyagot és felrakom a trimmlapokat holnap.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 feb. 11. - 23:13 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 18
Dragon írta:
Egy kérdés a végére:
A tönkcső kuplung felőli oldalán a gumicső mi célt szolgálhat?
Kép
http://bingo.dragon.fotoalbum.hu/viewla ... d/10093484
Először azt hittem tömítés, de a tengelyt nem éri el. A következő tippem az volt, hogy talán az tartja a csapágyat, de nem. Csak rá van húzva, de nem tudom miért.


Szia,

Szerintem az a feladata, hogy a tönkcső kenőanyagát, ami kiverődne ezen a felén és összetrutyizná a hajó belsejét, magában tartsa.


Üdv: Buddha

( Nálam is van ilyen) ( antikos )


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 feb. 12. - 21:48 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Antikosnak és Buddha! Köszönöm a felvilágosítást!
Ma elkészült végre a kuplungom.
Kép
http://bingo.dragon.fotoalbum.hu/viewla ... d/10179346
Össze is raktam a hajót. Nem bírtam ki, hogy ne nézzem meg a kádban milyen erős a motor teligázon. Beállítottam a súlypontot is. Csak úgy nagyjából. Ez annyit jelent, hogy nem dől az oldalára. A többit majd a vízen ha végre kiolvadnak a tavak.
A tönkcsövet teletömtem zsírral, majd kiderül mennyi landol ebből a hajóban. A néhány próba után nem jutott be víz vagy zsír.
A vevő jelenleg csak be van dobva, nem ez lesz benne és lesz egy -terveim szerint- vízhatlan doboza.
Kép
http://bingo.dragon.fotoalbum.hu/viewla ... d/10179303
Kép
http://bingo.dragon.fotoalbum.hu/viewla ... d/10179322
Felraktam a trimm lapokat is, de nem tudom hogy kellene állniuk. Jelenleg így néznek ki:
Kép
http://bingo.dragon.fotoalbum.hu/viewla ... d/10179315
Kép
http://bingo.dragon.fotoalbum.hu/viewla ... d/10179356
Kép
http://bingo.dragon.fotoalbum.hu/viewla ... d/10179370


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 feb. 12. - 22:00 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Szia!

A trimmek beállítása egy külön tudomány! Van valahol erről egy
nagyon jó írásom, megpróbálom előkeríteni.

Szép a hajó, csak így tovább!!!!

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 feb. 13. - 12:46 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
sry írta:
Szia!

A trimmek beállítása egy külön tudomány! Van valahol erről egy
nagyon jó írásom, megpróbálom előkeríteni.

Szép a hajó, csak így tovább!!!!

üdv.: SRY


Szia Sry!

Nagy segítség lenne az az iromány. A beállításról csak ennyit találtam a másik fórumon: "ha menet közbe tapsol az orra akkor lefele próbáld állítani a trimlapokat ,de nem kell túl sokat, így tesztelgesd a hajót így belehet állítani" Ez ebben a formában nagyon lényegre törőnek tűnik :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 feb. 13. - 12:50 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Igen lényegre törő, de félrevezető is!

Először is a lfefelé állítás max 3-4 fok lehet! Másrészt ha asszimetrikus
akkor nagy balhé lesz fordulóban :twisted: :twisted: :twisted:
Nagyon fontos a pontos súlypontbeállítás, mert ha pl elöl van a súlypont
és lenyomod 4 fokra akkor egy nagyobb gázlökésre simán lemegy a
vízalá.

Ha túl hátul van a súlypont és jól is van beállítva a trimmlap, akkor is
egy hullámon megugorva repül egy szép hátraszaltót és fejjel
lefelé becsapódik a vízbe!

Itt nagy sebességekről van szó, a hajóknál ez sokkal veszélyesebb
mint a repülőgépeknél. Ráadásul hullámzik a víz, és nem csak a szél
miatt, hanem pl. a saját magad gerjesztett hullámokra is ráfuthatsz.
Na most , hullámos vizen gyorsan hajózni..... nos az nem egyszerű.

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 feb. 20. - 18:05 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Elkészült a vevőm doboza. Mindennel együtt 100gramm lett. Jelenleg még az AR6200-as vevő van benne (szatelit vevő nélkül), de nemsokára kap egy AR500-t.
Kép
http://bingo.dragon.fotoalbum.hu/viewla ... d/10277337
Kép
http://bingo.dragon.fotoalbum.hu/viewla ... d/10277343
Jelenleg a vevő védelme a cél, a hajó 800gramm lett menetkészen.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 feb. 20. - 18:34 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Hát ezt a vevőrekeszt nem csaptad össze :shock: :shock: :shock:
Szép lett.

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 feb. 20. - 18:45 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia Sry!

Bevallom őszintén én csak a rajzát csináltam. Az volt a cél, hogy beférjen a vevő és a lehető legkevesebb gépi és programozási idővel összehozható legyen. Ez sikerült és még jól is néz ki. Ha ebben nem válik be a súlya miatt, majd felhasználom máshova. Körbe akartam még kenni tömítőpasztával, de üresen vízbe helyezve sem ment be 1-2 csepp víznél több a kábelek bemarásainál. Ha meg a kábelek mellett ennél több folyik be akkor szerintem a hajó már amúgy is a tó fenekén pihen. (ezt nem szeretném "kipróbálni") Az majd kiderül, hogy a csavarok mennyire árnyékolják ezt a vevőt. Az AR500-t remélhetőleg semennyire, annak hosszabb az egyik antennája.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 feb. 21. - 16:45 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
A hajó orrába, HA MARAD HELY érdemes habosított puhabot ( lehet máshogy hívják) tenni igy a hajó fentmarad a viz felszinén!
Már közben rájöttem: Purhabot kell tenni és ami feleslegesen " kifolyik" azt késsel le lehet vágni.
Nekem az FSR hajómban egy jó 0,5 kiló kenyér nagyságú hab volt.
Számítani illik arra, hogy a habosítás HŐVEL JÁR nehogy valmi megsérűljön a habosítás közben.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 feb. 21. - 21:06 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tisztelt Antikos!

Köszönöm a tanácsot!
Hasonló megoldásra gondoltam én is, csak nem purhabbal, hanem hungarocell darabokkal. A motor elé az orrba helyezve nem tud kiesni a motortól és a szabályzótól.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 feb. 27. - 14:53 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

A jó időre való tekintettel helyzetjelentek! Megvolt a Bingó első úsztatása. Tulajdon képen az én első botladozásaim is hajós téren. Természetesen mielőtt elindultunk feltöltöttem minden aksit, kivéve a fényképezőét. Így csak egy néhány másodperces videót sikerült felvenni.
Ami itt elérhető: http://users.atw.hu/dragon-racing/hajok_ideiglenes.html
Ha a böngészőn belül nem indulna el akkor jobb gomb a linken és cél mentése más néven...
Az oldal még sajnos messze nincs kész, de dolgozom rajta.
A hajócska az elvárásoknak megfelelően teljesített. A súlyponton és a trimmlapokon még finomítani kell, de nagyjából jó minden. Elég szeles az idő errefelé és a tó is hullámzott. Széllel szembe szépen ment, de hátszélben ugrált a hullámokon. A balos fordulókat szépen veszi, a jobbosnál néha kitör és egy kisebb esés után tengeralattjárót játszik. 2 aksim van hozzá 6-6 percet mentem mindegyikkel. Ment volna még többet is, de mentőhajó és tapasztalat hiányában inkább kijöttem vele. Víz nem sok került a hajóba. Az első menet után 1-2 csepp volt benne. A második menet után kicsit több, de az sem volt több 1 köbcentinél. A vevő és a vevődoboz is jól vizsgázott, jelvesztésem nem volt, és a csavarok sem zavartak be a vevődobozon. Egy kicsit féltem a karbontetőtől és a szatelit vevő nélküli AR6200-as vevőtől, de nem volt probléma. Igaz csak kb 100 méterre vittem el a hajót. Egy esés után már ebből a távolságból is nehezen állapítottam meg merre is fog menni ha gázt adok.
Összességében tetszik. És jelentem megfertőződtem hajós RC-s betegséggel is! :twisted:

OFF
A tolóhajó is készül, amint lesz érdembeli eredmény felrakom a megfelelő topicba.
ON


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 feb. 28. - 8:52 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Ez igen gratulálunk! :)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 márc. 01. - 21:51 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Köszönöm a dicséretet! Még rakok fel videót.
Egy kérdésem is lenne: Tönkcsövet mennyi időnként illik/kell zsírozni?
2 aksi (kb 30-40perc) után már van némi zsír és némi víz a hajóban. Kb 1 köbcenti -vagy inkább kevesebb- víz szokott lenni bent. Nem tudom ez mennyire normális és mennyire ártalmas az aksinak...


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 márc. 02. - 8:47 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Szia!

A tönkcső zsirzása elég változatos dolog, mert van amelyiket évente is
elég. Sokmindentől fögg ez. De ha mejd megismered már a hajódat
hallani fogod a hangján ha gond van és zsírozni kell. Amit kinyom
magából a tönkcső az elején, az azért jön ki mert nem is kell bele.
Zsírzás után első egy-két úsztatásnál kijön a felesleg, és utánna beáll
szépen a kenés.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 48 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség