Megjöttek a képek

És szerintem megvan a megoldás is
Na szóval. Van egy cirka 350 grammos gépünk. Ehez egy 400-as
motor áttételes hajtással és egy 7,2 V üzemfeszültségű akkumulátor.
A baj a következő:
A szárny állásszöge 0°. Mivel asszimetrikus szelvényről van szó,
így ennek 0°-os állásszögön is van felhajtóereje. Ezeknél a
szelvényelnél olyan Cy=0,2...0,35-el lehet számolni 0°-on. Ahoz,
hogy a gép ilyen kicsi felhajtóerő tényezővel a levegőben
maradjon gyorsan kell repülnie. És itt dől meg a mutatvány. A 7,2V-os
aksival amúgy sem pörög valami eszetlenül egy 400-as motor, de ha
ez még le is van áttételezve, akkor a hajtás relatíve nagy statikus
vonóerőt ad, de nem gyorsítja a gépet a megfelelő sebességre.
Így a gép nem képes repülni.
Két megoldás van:
1.) növelni a felhajtóerő tényezőt. Az az növelni az állásszöget. A szárny
belépő éle alá annyi pakolást tenni, hogy a szárny a vízszintes
vezérsíkhoz képest legalánn 2...2,5°-os pozitív állásszögön legyen.
Ekkor a Cy már Cy= 0,7...0,9 körül van. A gép lassan fog repülni
és a sima "V" állásos szárny miatt a fordulókban vigyázni kell le ne
csússzon. Egyébként kellemesen repülhető masina lesz.

2.) Növelni kell a sebességet . Ezt legegyszerűbben úgy lehet elérni, hogy
nem áttételesen használod a 400-as mosit, hanem direktben egy
125x110-es Günther légcsavarral. Bár ez utóbbi megoldás azért
rizikós, mert nagy a homlokfal és az leárnyékolná a kis légcsavart.
Szerintem állásszöget neki és jó lesz...
üdv.:SRY