SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 aug. 03. - 11:20

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 302 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 21  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 feb. 25. - 22:41 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Elkezd gurulni,gyorsul,majd kb 3méter után kifarol.
Ha kézből indítom akkor mindig jobbra tör ki.
Megemeli az orrát,és hirtelen jobbra becsapódik.
Kicsit olyan mintha lenne rajta csűrő,ami nincs és jobbra be lenne álva.A szárny pedig nincs megcsavarodva.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 feb. 25. - 23:07 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Megjöttek a képek :D És szerintem megvan a megoldás is :D :D

Na szóval. Van egy cirka 350 grammos gépünk. Ehez egy 400-as
motor áttételes hajtással és egy 7,2 V üzemfeszültségű akkumulátor.

A baj a következő:
A szárny állásszöge 0°. Mivel asszimetrikus szelvényről van szó,
így ennek 0°-os állásszögön is van felhajtóereje. Ezeknél a
szelvényelnél olyan Cy=0,2...0,35-el lehet számolni 0°-on. Ahoz,
hogy a gép ilyen kicsi felhajtóerő tényezővel a levegőben
maradjon gyorsan kell repülnie. És itt dől meg a mutatvány. A 7,2V-os
aksival amúgy sem pörög valami eszetlenül egy 400-as motor, de ha
ez még le is van áttételezve, akkor a hajtás relatíve nagy statikus
vonóerőt ad, de nem gyorsítja a gépet a megfelelő sebességre.

Így a gép nem képes repülni.

Két megoldás van:
1.) növelni a felhajtóerő tényezőt. Az az növelni az állásszöget. A szárny
belépő éle alá annyi pakolást tenni, hogy a szárny a vízszintes
vezérsíkhoz képest legalánn 2...2,5°-os pozitív állásszögön legyen.
Ekkor a Cy már Cy= 0,7...0,9 körül van. A gép lassan fog repülni
és a sima "V" állásos szárny miatt a fordulókban vigyázni kell le ne
csússzon. Egyébként kellemesen repülhető masina lesz.

Kép

2.) Növelni kell a sebességet . Ezt legegyszerűbben úgy lehet elérni, hogy
nem áttételesen használod a 400-as mosit, hanem direktben egy
125x110-es Günther légcsavarral. Bár ez utóbbi megoldás azért
rizikós, mert nagy a homlokfal és az leárnyékolná a kis légcsavart.

Szerintem állásszöget neki és jó lesz...

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 feb. 27. - 7:35 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szerintem ennek a repülönek túl van méretezve a törzse. Nincs szükség ilyen széles hajó formáju törzsre. Az orránál nem látom az aerodinamikát, csak nagy légellenállást. Ilyenkor a légcsavar is veszit a hatékonyságábol.
Agina, nem szeretném elvenni a kedved, épp azért mondom, én ujraépiteném a törzset vékonyabbra a Sry által ajánlot állásszögváltoztatással.
Artur


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: törzs
HozzászólásElküldve: 2007 feb. 27. - 12:49 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Ha esetleg nem akarod újraépíteni a törzset, akkor kicsit "meghegyezve" hosszíts rajta. Esetleg vágj le belőle, és utána hosszabbíts úgy, hogy hegyesebb, vagy kúposabb legyen az a tömpe orra.
Egyből javul az aerodinamikája.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 feb. 27. - 21:49 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
SZIASZTOK!

Nagyon köszönöm a segítséget.SRY rátapintottál a lényegre.Valóban az állásszöggel volt a gond.Adtam neki 3fokot,és elkezdett volna répülni,de a motor teljesítménye kevésnek bizonyult.Igaz nem látszik,de nem áttételes a kihajtás,hanem direkt.Kapott egy másik motort.Egy brushless mocit.mindkét motoros megoldásnál az volt a gond hogy állandóan lekapcsoltak a szabályzók már 8,4voltos az akku 700mAh NI-MH és így is leold.Ma átalakítottam 9,6ra,és holnap minden kiderül.Holnap beszámolok hogy repült WILLIE,és addig is nagyon köszönöm a segítségeteket.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 feb. 27. - 22:43 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
agina írta:
SZIASZTOK!
a motor teljesítménye kevésnek bizonyult.Igaz nem látszik,de nem áttételes a kihajtás,hanem direkt.Kapott egy másik motort.


Kár volt kicserélni a mocit szerintem. Itt egy tipiskus hibát sikerált
elkövetned.
A 400-as motor 8,4 V-on kegyetlenül tud húzni ha jó a légcsavi. 700
grammos Easy Start elviszi 7,2 (!!) volton kényelmesen. De jobbat
mondok: amikor a 200 grammos fotomasinát ráragasztottuk, és a
reptömeg 900 gramm lett akkor is képes volt még emelkedni 7,2 V-os
aksival (igaz nem valami fényesen).

A hiba a légcsavarban van. A 400-as motorra direkt hajtással max
130-as csavar rakható fel. Céklszerűen a 125x110 a megoldás a
Günthertől, amit népnyelven Easy Star légcsavarnak hívnak, ami
elég komikus mivel nem is Multiplex gyártmány.

Ha nagyobb csavart teszel rá (mint a képen is látható) akkor a motor
nem tud felpörögni, szinte rövidzárásban van. A hatásfoka nulla közelébe
esik, nincs vonóerő, és majdnem rövidzárási áramot vesz fel. A
szabályzó a nagy áramerősség miatt letilt. A hajtáslán teljesítőképessége
értékelhetetlen. Ha csak egy 125x110 csavit tettél volna fel rá
már akkor meglepően javult volna a helyzet. Szerintem simán
repült volna a gép, még a lapos orrkialakítás ellenére is.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 feb. 28. - 7:44 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
SZia SRY!

Raktam Günther légcsavart is rá,de akkor is letiltott.Megmértem az áramot menet közben,és 7ampert vett föl de a szabi tizenötöt tud.
Ha jó lesz az idő azert letesztelem igy a gépet,és ha nem jó módosítok még rajta.

Üdv:agina


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 feb. 28. - 10:12 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
agina írta:
SZia SRY!

Raktam Günther légcsavart is rá,de akkor is letiltott.Megmértem az áramot menet közben,és 7ampert vett föl de a szabi tizenötöt tud.
Ha jó lesz az idő azert letesztelem igy a gépet,és ha nem jó módosítok még rajta.

Üdv:agina


Ajaj akkor itt valami alapvetően más gedasz is van. Ezt a hajtásláncot
alaposabban is át kell akkor vizsgálni, mert itt valami komoly
műszaki hiba rajtőzködik.
Sok sikert a munkához, ha valamiben tudok segíteni így távolról
akkor szólj nyugodtan.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 feb. 28. - 16:19 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
SZIA SRY!

HA jó idő lesz kimegyek ma repülni.A kérdésem az lenne ha visszarakom a speed 400-at 7,2vel 1,1mAh NI-MH akkuval,mert ugy néz ki a dolog igy birni fogja moci,meddig mehetek el súlyban ha a günther csavart rakom föl?A szárnyfelület 1000cm2 ha törzs takarását kivonom belőle.kb 400gramm lenne így a gép.

WILLIE


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 feb. 28. - 17:56 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Megtörtént a repülés.Nem igazán lett jó vége.Egy légcsavar bánta meg kettétört a szárny.A gép nagyon nehezen emelkedett,és iszonyat gyorsan repült.A fordulóban emelkedni már nem tudott.Nagyon furcsán viselkedett.Készült róla videó meg fotók is.Lehet hogy tanulságos lehet.Nekem legalább is biztos.Szerintem másik motort rakok bele.és ahogy tudom leikönnyítem.Lehet hogy elég lenne egy 280as,vagy egy elektromos fogkefe moci is?

WILLIE


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 feb. 28. - 19:26 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Szióka

Láthatnánk a videót? Abból nagyon sokat lehetne tanulni.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 feb. 28. - 20:42 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
SZIA SRY!

Elküldtem őket a freemail címedre.Majd küldök egy videót a repülő zokniról is amiről már írtam.Egy óra alatt lett kész habból és csodájára jártak olyan szépen repült.Első dobás,és szállt mint az álom.WILLIE egy hónapja készül és nem akar repülni.Nem furcsa ez,vagy inkább elgondolkodtató.

WILLIE


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: lanyhul a topic
HozzászólásElküldve: 2007 márc. 02. - 9:09 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kicsit dobjuk fel a témát.
Ki épít még rajtunk kivül? Tegyetek fel képeket az új gépek építéséről, ha lehet.
Tehát az egyik éppen folyamatban lévő gépem:

Kép

Kép

Kép

Kép

Most egy-két nap kényszerszünetem van, mert én vagyok a bébiőr. A gyerek több időt foglal le, így elég nehéz építeni. Addig nézegetem.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 márc. 02. - 18:59 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
ÜDV!

Hát dobjuk!
Van két projektem,elkezdem öket fotózni aztán rakom a fotókat.

WILLIE


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: japánpapír
HozzászólásElküldve: 2007 márc. 03. - 1:57 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Némi rágódás után úgy döntöttem, hogy a régi szép időkemlékére japánpapír-feszítőlakk módszerrel vonom be ezt a gépet.
Most fejeztem be a szárnyvégeket, hát lehet hogy utolsó alkalom volt.
Ez a szag valahogy nem hiányzott.
ezerrel járt a konyhai elszívó, de azért jutott belőle rendesen így is.
A fólia kicsit tünetmentesebb...


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 302 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 21  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség