rgform írta:
Amennyiben "port exchange" - t használunk, alapvetően nincs szükség a szelepvezérlés útjának (időzítésének) mechanikus korrekciójára.
Üdv, Géza
Szia Gyula!
Most már értem mire gondolsz! Amikor az irányváltásról írtam, akkor mint idéztem, nem szükséges nekünk az irányváltó mechanizmussal beavatkozni a szelep útjába! Elég a "port exchange".
Azonban a teljes működést figyelembe véve, megvalósul a szelepút "korrekciója". Amikor a dugattyú irány vált, az általad is bemutatott alkatrész "szabadonfutó" módon elfordul, és megfelelő késleltetéssel kezdi el a szeleprúd mozgatását. Ez hasonlítható a Stephenson rendszerhez ahol egy előremeneti és egy hátrameneti excenter van, amik között folyamatosan "választhatunk". Esetünkben az egy darab excenter - pontosabban a vezérlő tárcsája - vált előremeneti ill. hátrameneti üzemmódba.
Bocsáss meg de túlzottan arra koncentráltam, hogy kell e nekünk az irányváltóval mechanikusan is beavatkozni a szelepvezérlésbe, és nem esett le, hogy az automatikus szelepútválasztás lehet az amit kérdezel.
Ha szükséges, holnap szép világosban lefotózom a D10 irányváltásának lépéseit, és felteszem...
Üdv, Géza