Mocsári János írta:
Tisztelt Urak!
Mi az oka annak hogy indításkor elő-elő fordúl hogy visszafele kezd el járni a motor?
Tisztelettel:
A CO2 motor arra indul el, amerre berántod, tisztára mint a 125-ös CSEPEL.
Na most hogy lehet az, hogy balra rántod be és mégis jobbra kezd el
forogni a motor????
A szelepgolyó a hengerfejben afféle pneumatikus rugóként működik
ilyenkor. A dugattyú megemeli de az elégtelen berántás miatt a golyó
"visszarúgja" a dugattyút, és néha ilyenkor olyan nagy erejű a
visszarúgás, hogy ellenkező irányban indul be a motor.
Én a motor mögé a törzsre szoktam kötni egy nagyon vékony kis 8-10
cm-es cérnaszálat. Ennek kettős szerepe van:
1.) ha ügyesen választottad meg a cérna helyét kiválóan mutatja a
szélirányt. Ez az eldobás irányát meghatározandó igen hasznos. Még a
motor indítása előtt nagyon pontosan megmutatja merről fúj a szél
és ennek ismeretében merre kell indítani a gépet.
2.) A motor indítása után ha a cérna hátrafele lobog igen vadul, akkor
jó irányban indult el a motor, ha előrefelé lobog a cérna akkor
rossz irányban indult meg a motor, szépen tenyérrel le lehet állítani
(nem az újaddal, mert az fájdalmas élmény lesz) és elindítani a
helyes irányban. Így csak egy pillantás a cérnára és máris indulhat a gép
(márha jó irányban forog a motor) .
A műszaki vizsga előtt le szoktam venni a cérnaszálat ne rontsa az
összképet, a scale jelleget (na tessék, most jól lebuktattam magam
)
Üdv.: SRY