MEGTÖRTÉNT Nagyon köszönöm mindenkinek aki eljött, az eszetlen szél ellenére
szerintem jót repkedtünk, de erről remélem majd mások is véleményt
nyílvánítanak.
Összesen 4+1 FS jelent meg a "rendezvényen" a szépséges
völgyben. Hogy mi ez a furcsa számsor? Volt 4 repkész FS, egy
épülőfélben lévő (OrosG balsa-depron madara).
Na de menjünk sorban:
a képen a legközelebb Zsolthy FS-e látható. A törzs egyéni építés a
szárny "gyári". A gép érdekessége, hogy a fesztáv kissebb a szokottnál.
Viszont a gép 355 gramm. A kisebb szárnyfelület, a nagyobb súly és a
jó erőben lévő háromfázisú motor a mai erős, lökéses szélben
kifejezetten jó konbinációnak bizonyult. FS 3D lett a dologból.
Utánna következik OrosG már majdnem kész balsa-depron FS-e.
remélem hamarosan láthatjuk ezt is repülni.
Majd az "ős" Fs jön a sorban. Ez a kissé viharvert madár az egyetlen
kefés motorral szerelt példány volt, nem is vehette fel a versenyt a
filigrán kefenélküli motoros erőművészekkel. De azért öreg
madárkám tisztességgel helytállt a futottak még kategóriában.
A következő Gallion gépe. Ebben az az érdekes, hogy a fesztávja
nagyobb mint a normál FS-eknek, ez most az erős szélben hátrány
volt, de vitorlázórepüléskor, vagy szélcsendben már fordul a kocka.
A végén pedig Kornél FS-e látható, szintén kefenélküli motoros
gép, és mondhatni full gyári kivitel. Mivel Kornél mestere a lassú és
alacsony repülésnek még ebben a lökéses szélben is ki tudta hozni az
FS-ből amire terveztem a Low And Slow repülést.
folyt. köv....