Üdv. Mindenkinek!
1910. március 28.-án egy bizonyos Henri Fabre nevezetű francia atyafi
vízretolta repülőgépét és sikerült is elemelkednie a folyékony közegről,
majd 600 métert repülni. A ketyere neve "Le Canard" volt
![Kép](http://medias.francetv.fr/bibl/url_images/2008/09/22/image_46674598.jpg)
Na most, hogy azért nevezte Fabre kacsának a gépét mert elöl volt a
vízszintes vezérsík, vagy azért mert vízről szállt fel titok marad, az
biztos, hogy a "kacsa elrendezés" szakkifejezés jóval később jelent meg a
szakirodalomban. De nem is ez a lényeg, hanem az, hogy ez volt az első
vízről fel- és leszálló repülőgép.
.
.
.
.
.
1998. szeptember 24.-én felszállt a Beriev tervezőiroda legújjabb
gépe a Be-200 -as, kéthajtóműves, sugárhajtású vízirepülőgép. A mai
napig a legkorszerűbb repülőgép ebben a műfajban.
![Kép](http://www.machtres.com/be200-01.jpg)
Ez 88 éves időtáv. Elég sok idő ahhoz, hogy sok-sok érdekes szerkezet
szülessen vizirepülőgép megjelöléssel. Volt sok úszótalpassá alakított
gép is de azért az igaziak az úszótestűek, hát ezekről szólna ez a topic.
Üdv.: SRY