SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 aug. 08. - 8:42

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2173 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112 ... 145  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 aug. 30. - 15:50 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Milyen szervót szoktatok beszerelni a hajóba?Nagy nehezen elértem odáig, hogy már az elektronikát kell beszerezni és beszerelni. Előre is köszönöm a segítséget.
Szakics


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 aug. 30. - 15:55 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Szia!

Az elsőt, ami a kezedbe akad a fiókban való turkálásnál, csak ne legyen kontakthibás a potija és szakadt valamelyik fogaskereke !!!
(nálam pl. egy hs55 üzemel, de bármilyen olcsó darab is jó) :wink: :wink: :wink:

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 aug. 31. - 12:01 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Szakics írta:
Milyen szervót szoktatok beszerelni a hajóba?Nagy nehezen elértem odáig, hogy már az elektronikát kell beszerezni és beszerelni. Előre is köszönöm a segítséget.
Szakics


Ahogy JJ Kolléga mondja, ez AS szabvány szerint megy az az Ahogy Sikerül.

Úgy van kialakítva a szervohely a tervezés során, hogy bármi beleférjen.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 aug. 31. - 13:45 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
Meghajtáshoz két olcsó motor forrás (házi mérések):

Tesco autóporszívó (1490HUF): kb 350-es 12V-os motor, menetes rögzítőfurattal, zavarszűrő nélkül, bordás(!) tengellyel, alapjárat 12V-nél 0,6A teljes terhelés 10A, tehát 120W

Smatch-ban kaphato Vinchi hajszárító (1120HUF): kb 300-as motor 25V(!), két kondenzátoros zavarszűrővel, menetes rögzítőfurattal, 12V-nál az alapjárat 0,15A, teljes terhelés 4A, tehát 48W, 80cm-es hajóba még igen dinamikus

Liedl autó ventillátor (1490HUF): 300-as motor, három kondenzátoros zavarszűrővel, menetes rögzítőfurat nélkül, 80cm-es hajóba már gyengécske


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára mamut 2010 szept. 10. - 11:32-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 szept. 08. - 21:57 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Köszönöm a válaszokat és a tanácsot. JJ mivel most kezdtem az életem első RC modelljeit építeni, így nincsenek elfekvő szervóim. De a jó tanácsokat mindig szívesen fogadom. Holnap felteszek néhány képet a hajókról. Üdv Szakics


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 szept. 08. - 22:29 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Szakics írta:
Köszönöm a válaszokat és a tanácsot. JJ mivel most kezdtem az életem első RC modelljeit építeni, így nincsenek elfekvő szervóim. De a jó tanácsokat mindig szívesen fogadom. Holnap felteszek néhány képet a hajókról. Üdv Szakics


Húzz bele, még van 10 napod a versenyig :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 szept. 11. - 15:50 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Sziasztok!

Kép

A képen az új, nagyteljesítményű tengeri toló/vontatóhajó látható.
A hajó hatalmas méreteit talán a 0.19 m-es hossz jellemzi legjobban, továbbá az, hogy önerőből képes megfordulni a FÜRDŐKÁDBAN!!!
A 200-as főgép beemelésére megérkezett a tulajdonos is, kis sárga Smart roadsterén. A tervezés a főgép estén túlzottnak bizonyult, így a végleges meghajtást egy 100-as (!) motor szolgáltatja.
A daru előtt látszik a meghajtás energiaellátó egységének egyik cellája (AAA nimh), mely összteljesítménye 4X 850mAh!! Ez a hihetetlen elektromos kapacitás a hajó 1-1.5 órás üzemelését teszi lehetővé menetben, teljes terheléssel.

Ennyit mára a technika és a tudomány érdekességeiből, újdonságaiból. A viszont látásra JÖVŐHÉTEN, SZOMBATON

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 szept. 20. - 21:55 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Mint az többeknek feltűnt versenyen, a hajóm hajlamos az orrát a víz alá nyomni.
Ez ügyben kísérleteztem egy kicsit ma délután. Sajnos tényleg csak kicsit, mert a hajó 1-2 perc után megállt és az óta sem bírtam rávenni, hogy elinduljon a motor. Valószínűleg kontakt hiba van valahol, de még nem mértem ki.
Az aksikat amikkel mentem, eddig nem mértem le. Ez elég nagy hiba volt. Gondoltam a 6 cella 4000mAh-s NiMH és a 6 cella 1600mAh-s NiCd ha azonos méret súlyban sem lehet nagy eltérés.
Nos ennyi az eltérés:
Kép
Kép
Az aksik pont elférnek a motor előtt keresztben. Ez a 151 gramm különbség pont elég volt, hogy a nagyobbik aksival a habvéden átcsapjanak a hullámok. A vízvonalon ez nagyon minimális különbséget jelent. Körülbelül 2milimétert, de ezt is le fogom mérni pontosan. Ma gondoltam egyet és beraktam egy 3cellás 2200mAh-s lipo aksit. Na ezzel mentem ma azt az 1-2 percet. A hajó szinte siklott ezzel az aksival. Ez jóval könnyebb a másik kettőnél:
Kép
A hajó a legnehezebb aksival:
Kép
HA működésre tudom bírni, akkor még megpróbálom a legnagyobb aksival, plusz súlyokkal a tatban. Jelenleg az alsó fedélzet alatti üreg van teljesen feltöltve 4,5milis ólomgolyókkal (légpuska lövedék) és epoxi gyantával. Ezen kívül a hajó bal oldalába kellett 27 gramm és a tatba 58gramm, hogy szépen ússzon. A vízvonal alatt van most körülbelül 5miliméterrel a tényleges vízvonal. Első úsztatásnál volt még benne 4db 120 grammos horgászólom, de azt ki kellett vennem, mert akkor is az orrelmerülős jelenséget produkálta, de akkor az 1600-as aksival próbáltam. Egyenlőre ennyi. Még próbálkozom plusz súlyokkal, hogy a tervezett vízvonalon szépen ússzon.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 szept. 21. - 8:58 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv.

Azért arra ben árt figyelni, hogy a tolóhajók "üresben" szinte mindíg
instabil menetet mutatnak! Ugyanis a tolóhajó "csak" egy bedobozolt
motor hajócsavarral. Attól válik 100%-os, komplett hajóvá, hogy
elékötjük a bárkát, bárkákat! Ez a valódi tolóhaókra is igaz. Üresben
nem szeretik a teljes gépes meneteket, mag hasonlókat. A rendszer
úgy van kitalálva, hogy bárka tolás közben legyen egyensúlyban.

Be lehet így is állítani őket, üresen, de először próbálja ki mindenki a
hajóját terheléssel! Az üresben bólogató, billagó tolóhajók terhelve
kiváló futást mutatnak. Na és persze a versenyeken nem üresen
futnak a hajók :roll: :roll: :roll: :roll:

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: akksi
HozzászólásElküldve: 2010 szept. 21. - 9:17 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A tolóhajóba jelenleg 2 db. 3300 mAh-s 3s nano akkut használunk.
Ezekkel lett az igazi a merülése, és a hajózási idő se kevés.
Átlagba 5A-t fogyaszt a teljes hajtáslánc, így több mint egy óra folyamatos hajózással lehet számolni.
Az akkuk súlya darabonként 260 gramm, így együtt fél kiló fölött járnak.
Viszont a Popey sem egy Walrus, kicsit nagyobb méretű.

Eleinte a 2200-as lipo akkukat tettük bele, de ahhoz mindíg tele kellett pakolni ballaszkaviccsal (mi más van a vízparton) amit néha elrázott a hullámzás. Ilyenkor pedig nagyon ferdén állt a hajó, amit én nem igazán szeretek.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 szept. 21. - 21:55 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Ismét győzött Murphy és az emberi hülyeség. Tegnap említettem, hogy megállt a hajóm. Ma megtaláltam az okát. Verseny előtt, hogy össze tudjam rakni, azt használtam fel amit itthon találtam, sajnos pont annyi arancsati volt amennyi kellett. Ezek közül 1 pár kicsit lazán csúszott össze. Gondoltam majd kap zsugorcsövet és nem fog szétcsúszni. Nem is csúszott, de nem is érintkezett. Tegnap végigmértem mindent. Az összes kábelt egyesével. Sehol nem volt szakadás, összedugdostam a kábeleket a motortól a szabályzóig. Ott sem volt szakadás. Lebontottam a zsugorcsövet a szabiról, égésnek nyoma sincs. A bec működött eddig is, de a motor nem. Ma előkotortam egy 280-as mocit ami még teljesen új. Azzal ment a szabi, vissza a hajóba, nem megy. Motorra direktbe kötöttem egy aksit, megy... Na itt kezdett elszakadni a cérna. Szabira vissza, nem megy. Aksira vissza, megint nem megy. Kábel mozgatás, megy, nem megy. Na ekkor jöttem rá, hogy azt a laza csatlakozót nem szabadott volna beépíteni. És én még a kuplungtól féltem. Valószínűleg az lesz a következő, mert most úgy érzem nem az a leggyengébb láncszem. :twisted:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 szept. 22. - 7:17 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Én nagyon sok helyen " csokit " használok a legkissebb fajtából!

Ugye ez pedig még olcsó is.
Persze ezt csak hajóban lehet alkalmazni!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 szept. 22. - 7:24 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
antikos írta:
Én nagyon sok helyen " csokit " használok a legkissebb fajtából!

Ugye ez pedig még olcsó is.
Persze ezt csak hajóban lehet alkalmazni!


Az is van benne. :) Probléma volt az első irányváltó kapcsolóval (kis kék 6pólusú karos kapcsoló) Amikor kicseréltem az kapott csokit. De sajnos bent hagytam az aran csatakozkat is, hogy könyebben (szerszám nélkül) bontható legyen az elektromos rész. Ma kiveszem és mehet az újabb próba. :)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 szept. 22. - 7:58 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Na de legalább megvan a hiba oka, és nem valami súlyos gond! Nem
kell új szabályzót venni, vagy motort, vagy más drága alkotóelemt!
Ez is valami!


Amúgy meg egy hajón mindíg van valami berhelni való, letörik ez-az,
nem működik, zajos, nyikorog, akármi feneség mindíg közbejöhet. Ez
már csak ilyen, na de nincs is ezen semmi csodálkozni való, mégiscsak
egy gépről van szó, amit ember épített, így el is romlik néha.

Persze ettől még az üzembiztosságra kell törekedni, mert azt ne
feledjük, hogy a tolóhajó az utolsó mentsvár, ha bennragad a
vitorlásunk, gőzhajónk, versenycsónakunk stb...stb.... így a
tolóhajónak nem illik lefeküdni a kritikus pillanatban :twisted: :twisted:

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 szept. 22. - 8:55 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Nos igen, elsősorban azért vittem magammal, hogy a bingot ki tudjam menteni. Erre a bingo mentette a tolóhajót. 2 próbálkozás után inkább félköröket írtam a hajó mellett és a keltett hullámok a partra sodorták. Szerencsére nem volt messze. Csak 3-4 méterre a parttól. Így mégiscsak "elegánsabb" volt, mint bottal piszkálgatni. :twisted:
A szerelgetés már megszoktam, az autómat mindíg szervízelni kell szinte minden menet után. Ahhoz képest a hajókkal semmi gond nincs. :)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2173 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112 ... 145  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség