Szia!
Nem akarok beleszólni, de megosztom a saját tapasztalatomat. Én 1:12ben csináltam.
Az alja 1mm rétegelt, de az orrnál nem lett szép mert ott hajlik és domborodik, homorodik egyszerre. SZóvel nekem mindig puklis lett, ezért 2 darabból csináltam (mármint 2x2-ből az alját).
A többit a mostani tudásommal (de akár az alját is) ma már diagonállal csinálnám meg. Van egy portugál oldal, ott sok kép van az építésről (bár ők egy olasz ficak tervrajzát építik).
A furnérozásnál én a kontakt ragasztót probáltam. Másfajtával egyszerűen nem tudtam elég ponton szorítani a homorú felületeket, hogy ne legyen hullámos. Pálma fa és más híg ragasztó felejtős, ui a pórusokon keresztül átmegy a furnér másik felére.
A másik gond az erős homorú felülettel, hogy kidomborodik a "földgömb" effektus. Párhuzamos élű sik lapokkal fog menni, mert mindig egymásra fognak lapolódni. Szvsz ki kellene szerkeszteni őket egy mm papíron vagy kellene találni egy szabász programot.
szvsz az 1:15 szerintem is kicsi. btw láttam 1:6ban épülőt is.
jj írta:
Üdv Szilveszter!
Köszi a bíztatást!
A test alsó két szegmensére 1mm-es rétegelt lemezt gondoltam tenni.
A felső két sávot megpróbálom 0.8 mm-es rétegelt lemezzel borítani, talán összejön. A test első felén negatív a borítás íve, középtájt egyenes, majd a tat felé pzitív ívet vesz. A görbület nem rettenetes, de ha a A 0.8 rétegelt nem viszi, jön a balza palánkozás. A mahagóni borítás csak a felső törzsfélre kerül.
Mahagónizás után a test, a fedélzeten kívül kap egy finom szövésű üvegszál-műgyanta borítást. Alul úgy is fehér a test.
Most a merevítő lécek készülnek (4X4 fenyő), száradnak a sablonban, mivel a hajó orra felé a görbület nagysága miatt gőzöléssel hajlítottam meg őket.
Más: Mahagóni borítás ügyében van néhány eretnek ötletem. Teszek néhány kísérletet közepesen híg pillanatragasztóval és kétkomponensű epoxival is.
jj