SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 jún. 17. - 14:36

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 248 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 06. - 9:22 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
Így nem lesz túl hátul a súlypont? Nejlonzacskóba úsztatásos súlypontellenőrzés megtörtént?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 06. - 10:56 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. emberek!

Ez a Jenő nem viccel! Rendesen belecsapott a lecsóba! Már csak az lenne a
kérdésem, hogy melyik rajz alapján jutottál eddig? Csak azért mert
mások is kérték a rajzokat és akkor csak azt küldöm, amivel eredményt
is el lehet érni.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 06. - 12:48 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Helló Uraim!

T. Mamut. A súlypont hátul, de a tolóerő alatta. A tengelyek terv szerint a vizszinteshez képest 18 fokkal lefelé állnak. Ha beindul a hajtás, lesz mi kiemelje, ha nem, megy az akksi előre. Ha az is kevés, megy előre egy mégnagyobb akksi. A motorokat nem igen lehet máshova tenni, meglássuk.

T. SRY! A használatos rajz az általad küldött, olasz feliratokat viselő, látszólag kézzel szerkesztett rajz, a riva_aquarama.pdf file.

(Ma is lesz némi haladás, majd tudósítok.)

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 06. - 13:40 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Sziasztok!

Lehet hogy meglepő, de pl. az 32" méretű Riváknál nemhogy a motorok, de még az akksi is ide, a "napozófedélzet alá" kerül.

Kép

Kép

Ezek a hajók 32" azaz 82 cm hosszúak, jellemzően 2db. 540-es motorral szereltek...

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 06. - 15:29 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
http://www.modellismo-navale.it/MODELLI ... arama.html

itt fizetős:
http://www.john-tom.com/ForSale/ForSale ... #RivaPlans


Ezzel a tervrajzzal csak 2 gond van,
a: túl lapos lett a fenék tatnál, hiányzik a V jellege.
b: az oldalt körbe futó vmi aránytalanul lent van

http://www.htmsyacht.com/Yacht%20brochu ... 20pics.htm

sry írta:
Üdv. emberek!

Ez a Jenő nem viccel! Rendesen belecsapott a lecsóba! Már csak az lenne a
kérdésem, hogy melyik rajz alapján jutottál eddig? Csak azért mert
mások is kérték a rajzokat és akkor csak azt küldöm, amivel eredményt
is el lehet érni.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 06. - 18:38 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Sziasztok!

Szerintem ez egy autentikus rajz a Riva építőknek....

http://data.hu/get/3047596/Riva_2.TIF.html

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 06. - 20:33 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Uraim, sziasztok!

A mai haladás tárgya a fenék borítása 1mm rtg. lemezzel. Azt hiszem, sikerült.

Kép

Kép

A köv. lépcső kritikus, az első, több töprengést igénylő rész. A fenék két további ívelt szegmense. Lécezéses palánkolás esetén milyen anyagot javalltok? (1mm rétegelt lemezből vágott csíkokból lehetne? ...Erre a részre kerül rá majd a mahagóni is, a végén meg egy réteg üvegszövet, sok réteg lamináló gyantával)

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 07. - 5:33 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Szervusz Jenő :D

Nem tudom mennyire megvalósítható, de én továbbra is a diagonális palánkolást javasolnám.
Ennek persze feltétele az, hogy még egy két lécet végig kellene futtatni az oldalán hosszában. Kicsit macerás ilyenkor már beilleszteni a bordákba, de megéri a fáradtságot.
Ha így csinálod, akkor 2 mm vastag balsa is megfelelő. A nagy igénybevételnek az alja van kitéve, a rétegelt lemez pedig bírja.
Eddig nagyon jó az amit összehoztál.

Üdv Szilveszter :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 07. - 7:41 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szilveszter, a portugál oldalon sok kép van a palánkolásról. Ott mindenki a diagonált választotta, 1.5mm balsa két rétegegben.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 07. - 7:43 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Azért ez sem rossz:

http://navi.modelisme.com/article468.html

rgform írta:
Sziasztok!

Szerintem ez egy autentikus rajz a Riva építőknek....

http://data.hu/get/3047596/Riva_2.TIF.html

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 07. - 7:55 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
compot írta:
Szilveszter, a portugál oldalon sok kép van a palánkolásról. Ott mindenki a diagonált választotta, 1.5mm balsa két rétegegben.


Én már többször írtam a diagonális palánkolás előnyeiről, de itthon nem igazán ismerik ezt a technikát, pedig az északi országok, mint Norvégia, Finnország, még tengeri mentőhajókat is így építenek a mai napig.
Ott az első rétegre vízhatlanított vásznat feszítenek, utána 90 fokban elforgatva jön a következő réteg, és csak a végén kap egy üvegszövet műgyanta borítást.
Egy így épült hajó, gyakorlatilag összetörhetetlen.
Modell méretnél elég egy réteg is, ezért javasoltam a 2 mm vastag balsát hozzá.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 07. - 8:10 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Sziasztok, Uraim!

Igen, a megoldása a diagonál palánkolás. Tekintettel a további (mahagóni) burkolásra, a megoldás a köv. lett:
Felhasznált anyag 0.8 mm-es rétegelt lemez. A tat felől indulva, kb. a test feléig egyetlen darab anyag, mely ~45 fokos szögben ér véget. eddig a felület domborodik. Kis pillanatszorítókkal az anyag szépen követte a felületet. Megszáradt a ragasztó és OK!
Tovább, az orr felé 5cm-es csíkokat vágtam ugyanebből az anyagból és így, 45 fokos csíkozással haladok az orr felé. Az adott hajótest méretnél jól leszorítva a csíkokat, probléma mentesen veszik fel az itt már negatív görbületeket is. Ha kész, teszek fel képet. Úgy néz ki, tűrhető lesz.
Tekintettel a várható igénybevételre, valamint az eddig felhasznált anyagtípusokra, nem szerettem volna ide balzát használni.

folyt. köv: jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 07. - 8:21 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Képeket akarok!!!!!!


Na jó ezt lehetne kultúráltabban is kérni, de nagyon érdekel hogyan is
néz ez ki .....

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 07. - 9:52 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
A Köz Akaratának engedve a kép:

Kép

Plusz merevítők nagyobb lyukas felület esetén és kevésbé öntartó borítóanyag esetén lehetnek szükségesek. Szerencsére itt nem kellett.
Az orr felé haladva a csíkok már csak 2.5 cm-esek. Ezzel ezeket a görbületeket, úgy tűnik le lehet fedni.

(Képet csak akkor akartam feltenni, amikor már kész és szép letisztázott az eredmény.)

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 07. - 11:20 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Az illesztések belső oldalára én 10 mm széles csíkokat ragasztanék ugyan ebből a lemezből.
Ha a 2 mm vastag balsát használtad volna, akkor erre nem lenne szükség, mert az már elég vastag ahhoz, hogy az élei összeragaszthatóak legyenek.
Abban igazat adok, hogy jobb egy anyagfajtát használni az építésnél, mert a csiszolásnál nem kell a keménység különbségekre figyelni, de itt a rétegelt lemez alj jó vezetést adott volna az élek becsiszolásához, ergo, a balsa lehet hogy jobb lett volna. :D
Egyébként "ÍGY KELL EZT CSINÁLNI!"

Üdv Szilveszter :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 248 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség