SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 jún. 23. - 23:37

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2173 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114 ... 145  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 20. - 13:02 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Esetleg a rendezők nem tudnának interaktívan bekukkantani ebbe a forum-topicba?
(Nem valószínű, hogy másutt találnak tömegesen tolóhajósokat, vagy talán mégis??? De hol... :lol: :lol: :lol: )

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 20. - 19:32 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 11
Sziasztok.

Én is szivesen csatlakoznék. :D

Attila


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 20. - 20:45 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Alakulgat a csapat! :roll: :roll: :roll: :roll: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Még van némi fordítani valóm, meg be kell fejezni a szakköri lapátkerekes
rajzait, de utánna 100%-al nekiállok agyalni ezen a versenyen.
Szerintem ha már 3 páros lesz indulónak, akkor soha nem lesz vége a
versenynek :roll: :roll: :roll: A mi eddigi versenyeink ennél
nagyságrenddel egyszerűbbek szoktak lenni, mégis eltartanak szinte egész
nap. Szerintem induljunk neki úgy ennek a dolognak, hogy ez egy új
elképzelés, amit most le lehet tesztelni miként is működik, mik az
előnyei és hátrányai.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 20. - 21:13 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Mint a pálya kiagyalója, megpróbálok a kérdésekre válaszolni.

- az egyik bárka 50 cm, a másik 54 cm hosszú. Csak összekapcsolva lehet majd őket tolni, tehát az egység 104 cm x 18 cm méretű.
- vinném a tolóhajót is (Tomi fiam hajója) 40 cm x 18 cm.
- viszem a motoros bárkát is (60 cm x 18 cm)
A fentiek láthatók a Gulyás Józsi plakátján is. Ami a lényeg, hogy a két motorossal is lehet menni, ha esetleg kevés tolóhajó lenne.

A labdák 13 cm ármérőjűek. Minden futam elején a kis tolóhajó vinné ki őket a megadott területre az orra erősíthető kis kiegészítő elem segítségével.

A 10 perc limitet azért javasolnám, hogy ne húzódjon el nagyon a verseny.

A pálya természetesen csak javaslat olyantól akit frissen fertőzött meg a tolóhajózás.

Üdvözlettel, János.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 20. - 21:44 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Kornis J. írta:
Sziasztok!

Mint a pálya kiagyalója, megpróbálok a kérdésekre válaszolni.

- az egyik bárka 50 cm, a másik 54 cm hosszú. Csak összekapcsolva lehet majd őket tolni, tehát az egység 104 cm x 18 cm méretű.
- vinném a tolóhajót is (Tomi fiam hajója) 40 cm x 18 cm.
- viszem a motoros bárkát is (60 cm x 18 cm)
A fentiek láthatók a Gulyás Józsi plakátján is. Ami a lényeg, hogy a két motorossal is lehet menni, ha esetleg kevés tolóhajó lenne.

A labdák 13 cm ármérőjűek. Minden futam elején a kis tolóhajó vinné ki őket a megadott területre az orra erősíthető kis kiegészítő elem segítségével.

A 10 perc limitet azért javasolnám, hogy ne húzódjon el nagyon a verseny.

A pálya természetesen csak javaslat olyantól akit frissen fertőzött meg a tolóhajózás.

Üdvözlettel, János.


Nagyon Köszönöm a tájékoztatást! Látjátok ezen a fórumon mindenre
van megoldás :!: :!: :twisted: :twisted: :twisted:

János Kollégától kérdezném:

- Mi történik ha lecseng a 10 perc és nincs befejezve a futam?
- A tolóhajókkal egyszerre fog menni a másik verseny is? Mert ha igen
előre kéne egyeztetni frekvenciákat. Sok hajó lehet egyszerre a
vízen és abból gond lehet.
- mi történik ha elviszi a szél a labdákat? Én azért mondtam le a
bárkamentő versenyszámról, mert ha már kicsi szél fújt, akkor is
össze-vissza vitte a bárkát, és lehetetlen volt biztosítani az egyes
versenyzőknek az azonos versenyfeltételeket.
- Mikor van vége a futamnak? Amikor a bárkák a Dokk mellé állnak,
vagy amikor érintik? Nagyon nem mindegy, mert melléállni idő és
több manőver, érinteni viszont elég nekihajtani. Ez utóbbi nem a
legelegánsabb, de legalább egyértelmű. A melléállással én is
próbálkoztam az első versenyünkön, de nagyon nehéz volt eldönteni,
hogy most mellé állt, vagy nem állt mellé. ez vitára adhat okot,
alapot.

Javaslat
- a 3 labda nem lehetne 2? Így rövidülne ez a szám, iletve a páros
mindkét hajója "dolgozhatna" , ugyanis 3 labda esetén ketten eltolnak
2 lasztit aztán valaki tologatja a 3.-at a másik versenyző meg nézi.

- a bólyák színeivel lehetne variálni. Különösen a négyzeten belüli
forgatásnál lenne hasznos ha a négyzet 4 sarka mondjuk sárga lenne
vagy piros, vagy akármi csak eltérő a többi bólyától.

Hirtelen ennyi jutott eszembe.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 21. - 9:34 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves SRY!

Igen,párhuzamosan megy a másik verseny is, de figyelni fogunk a frekvenciákra.
Ha letelik a 10 perc, büntető pontot kapsz a hátralévő, nem teljesített kapukért.
A verseny kicsit moduláris, tehát a labdás rész akár el is hagyható ha szeles az idő, hideg van...
Javaslom, hogy akkor legyen vége a futamnak, amikor az utolsó kapun is átér mindkét versenyző és az elöl haladó orral áthalad a fordulótér bal oldalán átfektetett képzeletbeli egyenesen. (Most próbálok idetenni egy ábrát)
[img][img]http://img510.imageshack.us/img510/759/tolofeladatclvonal.th.jpg[/img][/img]
Az a piros szaggatott vonal. Így a kikötés formalitás, de illendő és a feszültség levezetésére is jó.
A 3 labda lehet természetesen kettő.
A bója szín is megoldható.

Ha még van türelmetek írnék a pontozásról is.

A pályán négy elem van: felső kapu (két bója), alsó kapu (hat bója), fordulótér (alsó kapu három bójája + 2 bója), kikötő.

- minden kaput akárhányszor megpróbálhatunk teljesíteni, többszöri bójaérintés csak egyszer büntetendő.
- alsó kapun hosszában áthaladva 2 büntetőpont, ha egy bójához valamelyik hajónk, bárkánk hozzáér. ha kihagyjuk a kaput, vagy nem marad rá idő: 12 büntetőpont.
- alsó kapun keresztben áthaladva 2 büntetőpont bójánként, 8 büntetőpont kihagyásért
- felső kapu esetében 4 büntetőpont érintésért, 8 büntetőpont kihagyásért
- fordulótéren forduláskor bójához hozzáérünk, vagy kilógunk a négyszögből: 2 büntetőpont. ha nem marad rá idő: 16 büntetőpont.
- ha esetleg a labdát nem tudjuk az öbölbe betuszkolni 4 büntetőpont labdánként

Hát elég büntetősre sikeredett a leírás, de remélem még érthető.

Üdv. János.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 22. - 7:47 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
mamut írta:
Meghajtáshoz három olcsó motor forrás (házi mérések):

Tesco autóporszívó (1490HUF): kb 350-es 12V-os motor, menetes rögzítőfurattal, zavarszűrő nélkül, bordás(!) tengellyel, alapjárat 12V-nél 0,6A teljes terhelés 10A, tehát 120W

Smatch-ban kaphato Vinchi hajszárító (1120HUF): kb 300-as motor 25V(!), két kondenzátoros zavarszűrővel, menetes rögzítőfurattal, 12V-nál az alapjárat 0,15A, teljes terhelés 4A, tehát 48W, 80cm-es hajóba még igen dinamikus

Liedl autó ventillátor (1490HUF): 300-as motor, három kondenzátoros zavarszűrővel, menetes rögzítőfurat nélkül, 80cm-es hajóba már gyengécske


További forrás:

Euronics hajszárító 990Ft, 32mm hosszú, 28mm átmérőjú, névlegesen 18V-os motor, 12V-nél alapjárat 0,4A, teljes terhelés 6A(!), azaz igen izmos, 70W! Menetes rögzítés, egy szűrőkondenzátor. (ráadásul a "hajszárító" nevű csomagban van még mellette 4db 1A-s dióda, egy 4A-s dióda, még egy zavarszűrő kondi, drót, kapcsoló, fűtőszál :-)

Tapasztalataim szerint Tesco porszívómotor a 30mm-es csigával 12 V-on erősen melegszik, sőt leég.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 24. - 21:15 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
mamut írta:
mamut írta:
Meghajtáshoz három olcsó motor forrás (házi mérések):

Tesco autóporszívó (1490HUF): kb 350-es 12V-os motor, menetes rögzítőfurattal, zavarszűrő nélkül, bordás(!) tengellyel, alapjárat 12V-nél 0,6A teljes terhelés 10A, tehát 120W

Smatch-ban kaphato Vinchi hajszárító (1120HUF): kb 300-as motor 25V(!), két kondenzátoros zavarszűrővel, menetes rögzítőfurattal, 12V-nál az alapjárat 0,15A, teljes terhelés 4A, tehát 48W, 80cm-es hajóba még igen dinamikus

Liedl autó ventillátor (1490HUF): 300-as motor, három kondenzátoros zavarszűrővel, menetes rögzítőfurat nélkül, 80cm-es hajóba már gyengécske


További forrás:

Euronics hajszárító 990Ft, 32mm hosszú, 28mm átmérőjú, névlegesen 18V-os motor, 12V-nél alapjárat 0,4A, teljes terhelés 6A(!), azaz igen izmos, 70W! Menetes rögzítés, egy szűrőkondenzátor. (ráadásul a "hajszárító" nevű csomagban van még mellette 4db 1A-s dióda, egy 4A-s dióda, még egy zavarszűrő kondi, drót, kapcsoló, fűtőszál :-)

Tapasztalataim szerint Tesco porszívómotor a 30mm-es csigával 12 V-on erősen melegszik, sőt leég.


Szerintem ezek a motorok gyengék. Én mértem egy RS-550Pf motort, 6V-on, 40-es csigával, padló gázon 4A-t vett fel. Vagyis 40-es csiga pörgetéséhez elég volt neki 24VA, míg a fentebb írt hajszárító motor 72VA-el oldotta meg ugyanazt a munkát.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 25. - 16:19 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Tartózkodási hely: Párkány, Szlovákia
Na most kívácsivá tettetek. Megyek csinálok egy gyors mérést a Lada fűtésmotorjain.
A cirkálómban kettő van. (lesz)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 25. - 18:28 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Sziasztok!

Bocs hogy csak úgy általában és "negatívan" hozzászólok a motorválogatás témához, de a felvett áram mérésével önmagában nem állapítható meg melyik motorfajta a jobb. Sőt még a valódi teljesítménye sem igen saccolható vele ilyen módon. Nem akarok szakmai kifejezésekkel meg koefficiensekkel dobálózni, megpróbálok közérthetően fogalmazni.

Ezen egyenáramú (állandó mágneses állórésszel, tekercselt forgórésszel rendelkező) motoroknál két végállapot van amikor az áram mérésével jó közelítéssel megmondhatjuk milyen mechanikai nyomatékot ad le a motor. :twisted: :twisted:

Egyik a rövidzárlati áram, lefogjuk a motor tengelyét. Ekkor a nyomaték 0 (nem forog a tengely!), az áram maximum. Ilyenkor azt áramot kizárólag a tekercselés ohmos ellenállása korlátozza be (+ kefék és hozzávezetések ellenállása ami ilyenkor már számít ) !!

Másik állapot üresjárat. Ekkor az áram minimum, a nyomaték is közel nulla (maximális fordulattal forog, de nem végez hasznos munkát).

A köztes állapot értelmezéséhez innen induljunk ki. Miért is minimum az áram ilyenkor? Azért mert a forgó motorban a megfelelő fizikai törvények hatására '"ellen elektromos erő" keletkezik, aminek polaritása ellenkező mint a tápláló feszültségé, így abból levonódik...
Mitől függ az ellen elektromos erő nagysága? Hát "Xy törvény" és "Zzs törvénye"! Kevésbé szakmaian "fluxusváltozás", méginkább köznyelven a mágneses tér irányának és erősségének ciklikus változása. Ez mitől függ? A motor mágneseseinek erősségétől, a mágneses tér irányváltozásának gyakoriságától - vagyis a fordulattól és a pólusszámtól!

Számtalan konklúzió levonható, de nem akarom most egy lélegzetre teleírni a topicot...

Hogy gyakorlati haszna is legyen a beírásnak megemlítek módszert, ami már megérdemli a "mérés" címkét.

Terhelem a motort megadott mechanikai terheléssel. Ez a mi esetünkbe lehet vízbe merített hajócsavar, az ipari gyakorlatban generátorüzembe kapcsolt másik motort használnak a kapcsai között "fékellenálásokkal" hogy szabályozni lehessen a terhelést. Mérem a fordulatszámát!! Mérem a felvett áramot. Amelyik motor KISEBB áramon tudja az adott terhelést azonos fordulaton tartani, az a jobb motor.

És még sok ilyen mérési eljárás ismert.

Amiért nehéz a témába belelátni laikusnak az azért van mert 5000 körül pörgő motor lenne jó a csatahajóhoz és 25000 körül pörgő a félvizes versenyhajóhoz. Az egyszerű válasz:almát nem hasonlítunk körtéhez. Mindkettő gyümölcs, de az egyik alma a másik körte. A hajszárító motor feladata levegőt kavarni ami a víznél sokkal kisebb ellenállású közeg. Egy 5 vagy 7 pólusú Bühler motor feladata nagy esztergagépek olajnyomásának biztosítása. Az olaj már "majdnem vízsűrűségű" anyag azt már erő kell kavarni és odébb tolni.

Remélem a szakmabeliek nem vetnek meg az apróbb pongyolaságokért a megfogalmazásban amit a közérthetőség kedvéért tettem bele.


Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 25. - 19:02 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
rgform írta:

... Amelyik motor KISEBB áramon tudja az adott terhelést azonos fordulaton tartani, az a jobb motor...




Valami ilyesmire próbáltam én is célozgatni. Nem mondom, hogy nem jó a hajszárító motor, de nem hajtanék meg vele hajót. Olcsó, az igaz, de a 12V-os feszültségigény miatt növelnem kellene az akkucellák számát, ami pénzbe kerül, és akkor már nem is olcsóbb (nem beszélve a nagyobb áramfelvételről, ami csökkenti a menetidőt).
480-as motort 1500 ft-ért, 600-as motort 2200 ft.-ért láttam.

Géza; a hozzászólásod nem negatív, azért van a fórum, hogy megbeszéljük.
Inkább köszönjük, hogy elmondtad, okulunk belőle.

:)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 26. - 8:07 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
Azért kedvelem a 12-25V-os hajszártó motorokat, mert 7V-ról működtetve békés, alacsonyfodulatú, kis áramfelvételű, jól szabályozható motorok.

A 3.Bárkamozgatón a Turcsi tolóhajóm egész nap egy 7.4V 800mAh akkuról ment, hajszárító motorral.

Lehet, hogy jobb a modellbolti motorok hatásfoka, de túl hirtelen indulnak meg, nehezen szabályozhatók, ezért szép, élethű manőverekhez nekem nem kényelmesek, és jóval drágábbak (nem találtam 2000Ft alatt sehol sem).


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 26. - 9:10 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
mamut írta:
Azért kedvelem a 12-25V-os hajszártó motorokat, mert 7V-ról működtetve békés, alacsonyfodulatú, kis áramfelvételű, jól szabályozható motorok. ...

Lehet, hogy jobb a modellbolti motorok hatásfoka...


Sziasztok!

Kedves Mamut! Nem kötekedésből, csak hogy ismét "negatív" lehessek egy kicsit. (Tetszik a Dr. House, mit csináljak, ez van!) :twisted: :twisted:

Mi az, kicsi, piros és gömbölyű? Elcseszett nagy kék kocka!

A mi esetünkbe, mi az a 12-25V-os motor ami 7V-on normál módon megy? A válogatásnál - ezeket a motorokat egy gépsor gyártja - megpörgetett és 5-12V között iparilag (értsd beépített környezetben folyamatos üzemi terhelés mellet) gyengének talált motorokat "felülcímkézik" pl 12-18V, és olyan helyekre építik be ahol pl. jó kényszerhűtése van, így "elnyeli" a plusz áramfelvétel okozta terhelést. Furcsának tűnhet de hajszárító iszonyú mennyiségű HIDEG levegőt szív be, ami hűti a motort! De működhetnek ezek a motorok olyan helyen is ahol nincs ilyen jó léghűtés, de a berendezés tömege nagy (és fém) és az ehhez erősített motornak ez mintegy "hűtőbordaként" szolgál.
Meglepődnél ha egy megfelelően legyártott ( esetleg sokpólusú) 7V-os motor kerülne a kezedben. Az ugyanis pontosan olyan jól szabályozható lenne! Nézd meg a GRAUPNER SPEED motorját és nézd meg az ECO motorját. Elég csak a fordulatot összehasonlítani, majd észrevenni hogy mindkettő pl. 6V-os, 550 méretű csak a fordulata fele- harmada az egyiknek. Utána megnézed az "apróbetüs részt" és észreveszed, hogy az egyik nyomatéka jóval nagyobb mint a másiké. Na melyiké?

Ebből következik hogy a modellbolti motor nem összehasonlító kategória, olyan típus nincs.

Félre ne értsd nem azt mondom, hogy nem jó a te motorválasztásod. Relatíve kisméretű modelleknél néhány motorból próbálgatással is kiválasztható a megfelelő. Egy 40 cm springer, vagy 60cm kis motorhajó ilyen.

Ismét saját példát hoznék, hogy egy másik nézőpontot megvilágítsak. Az általam épített springer (M1:20), egy valóban létező "small army towboat" mása. Ennek élőben 1m - azaz egy méter - átmérőjű propellerje van. Ez élethű kicsinyítésben 5cm átmérőjű propellernek felel meg. A hajó mérete folytán "túlzás" lett volna egy "long can" 600 -as motort betenni, pedig ez kézenfekvő és van TESCO kerékpumpában!
:oops: :oops:

Én úgy döntöttem ide 400-asnál (380 Mabuchi?) nagyobb motort nem teszek! Mi a volt a megoldás? Multiplex áttétel 1:2,5 vagy 1:3 vagy 1:4! De melyik? Amelyik kapható! Tehát ha kapok 1:2,5-t akkor sima GRAUPNER 400 mert a 16000 fordulat (terhelve kevesebb) osztva 2.5-el az majdnem 5000 a propelleren. Ha kapok 1:3 akkor SPEED mert 21500 osztva 3-al az majdnem 5000 a propelleren. És ha csak 1:4 kapható akkor 400 RACE mert a 27000 fordulat osztva 4-el az majdnem 5000 a propelleren. :roll: :roll:

Lehet hogy szőrözésnek tűnik, de gondolj bele, hogy a következő modelled másfél méter hosszú és 18 kg lesz, és azt ajánlják akik megépítették, hogy 3 db 900-as motorral lesz az igazi. Hihetsz nekik fenntartás nélkül, vagy az eddigi építési tapasztalataid alapján nekiállsz értelmezni a feladatot.

Még két dolog amiről később írnék pár sort: a szabályzás (túl hirtelen indulnak meg), és motorméret és hűtés hajóban...

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 26. - 10:08 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
mamut írta:
Azért kedvelem a 12-25V-os hajszártó motorokat, mert 7V-ról működtetve békés, alacsonyfodulatú, kis áramfelvételű, jól szabályozható motorok.

A 3.Bárkamozgatón a Turcsi tolóhajóm egész nap egy 7.4V 800mAh akkuról ment, hajszárító motorral.



Ezt viszont nem írtad, így a 12V-os mérési adataidból indultam ki. :oops: :)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 26. - 14:30 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Sziasztok!

Saját szerénytelen tapasztalataim alapján létezik más mód is a megfelelő hajtáslánc megalkotásához.
A gyakorlati út.
Hajtásláncot nem véletlenül írtam. Vegyük végig, mechanikusan szemlélve:
1 motor (meghajtó fesz, terhelés alatt felvett áram, fordulatszám)
2 áttétel
3 hajócsavar
(4) a hajtott közeg, a víz ellenállása, a "terhelés".

1 motor. Tolóhajó esetén a nagy nyomatékú, kis fordulatszámú meghajtás az ideális. Az általam látott motorok mindegyike (speed 350-400, hajszárító, stb.) nagyobb ideális fordulatszámon forog, mint kéne. A direkt kihajtás túlterheli a motort, melegszik, sok áramot vesz fel.
2 áttétel tolóhajónál mindenképpen KELL (1:3, 1:5 körüli)
(Nézzétek Töhötöm tolóhajómat: gyors, nyomatékos, 80kg-os vizibiciklit is eltolja, 4 cella 2100 mAh AAA akksival 50 perc, 1 óra játékidőt ad. a szabályozó és a motor(350-es speed 1:5 áttételezéssel) éppen csak langyosodik!!!)
3 hajócsavar valahol 30-35 mm közötti, 3 tollú, nem hydro.
4 A víz. Tesztelni kádban is nehéz, mivel üzemi körülmények között a hajó mozog a közeghez képest. Kádban, fogva a hajót a víz jobban terhel, mint valóságos körülmények között.

Teszt: az adott konfigurációt a hajóban éles körülmények között járatom, ahogyan használnám valójában is, félgáz, fullgáz stb. kb 5 percig.
Ez után töltöm az akkut, így kimérhető a fogyasztás. (pl 400 mA volt visszatölthető, tehát 400 mA fogyott 5 perc alatt. 1 óra alatt 12X400 mA , tehát 4800mA fogyna. A 2100mAh-s pakk kb 20-25 percre lenne elég. Ha a motor nem forró, a szabályozó hő és áramvédelme nem tiltott le és a hajó is elég dinamikusan viselkedett, akkor OK a hajtáslánc!

Egy ilyen próbamenet után elég adat áll rendelkezésre, hogy az ember felmérje, hol a bibi, min kell változtatni.

A Hungária lapátkerekes esetében HP tintasugaras nyomtató lapbehúzó motorját használtam, az ottani áttétellel. a lassú, 540-es méretű motor így írtó nyomatékos és alacsony fogyasztású meghajtáslánc eleme lett.

4000mAh 2 cella LIPO akksival kb, (nem tévedés) 8-10 óra játékidő adódott egyetlen töltéssel.

Nekem ez azt bizonyítja, hogy érdemes próbálkozni, hiszen az ideális fordulatszámon, nyomatékkal használva a motort, a fogyasztásban nagyságrendi javulás is elérhető. (Ez persze sokkal kihegyezettebben igaz a gyorsasági hajókra is. Itt általában a szabályozó füstöl el, vagy puposodik a LIPO, de addig a sebesség felejthetetlen....)

A legelegánsabb megoldás, egy használat után kiolvasható szabályzó használata. Elég egy ilyet tartani, teszt célokra. Utólag kiolvasható a csúcs fogyasztás, csúcs hőmérséklet is.
(Persze az itt leírtak nem cáfolják az elméleti utat, de rögtön a célt adják. Néhány próbálkozás után az ember elkezdi érezni, merre felé jó próbálkozni.)

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2173 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114 ... 145  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség