SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 nov. 01. - 14:46

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 248 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 17  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 27. - 12:52 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Első video:

http://www.youtube.com/watch?v=35k7NuycIJo

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 27. - 13:12 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Nagyon szépen megy Jenő :D

Amit most írok, azt ne bántásként fogadd, de van egy optimális méret, ami nélkül modellként mozog egy hajó.
Az 58 cm sajnos kicsi.
Nem tudom hogy 80 cm esetén mennyivel lenne szebb a mozgása, de biztosan javulna.
Az a baj, hogy a víz közegellenállása minden esetben ugyan akkora, függetlenül attól hogy mi halad rajta. Az eldobott kő, pattog, mert kicsi a tömege, a mérete, ugyan akkor a sebessége megvan.
Nem tudom mi lenne itt az optimális méret, de a 80 cm az ami jónak tűnik.
Ezzel a sebességgel, ugyan így siklana, de csak fele ennyire "ágaskodna", ami egyszerű rajzolással is bizonyítható.
Csak mellékesen jegyzem meg, hogy láttam már gyorsnaszádot ugyan így közelítőleg 60 cm hosszal, és láttam ugyan azt a típust másfélszer akkorában. Ég és föld volt a mozgásának a látványa.

Ennek ellenére, mint már egyszer írtam, Büszke vagyok arra hogy ismerlek. :D

Üdv Manópapa :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 27. - 13:40 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Valamikor régen, volt olyan versenykategória, hogy önjáró hajómodellek versenye. Ez egy 50 méter hosszú pályán zajlott, hasonló kitűzéssel mint az úszóversenyek medence pályakiosztása. (Nem volt szabad nekimenni a bójasornak.)
A hajók sebességét mérték, és ennek megfelelőnek kellett lennie a méretarányhoz. Csak mint érdekességet írom ezt, mert NAXOS eredetileg ilyen modellként épült, így a kormányzása fix volt.
Az egyetlen elektronika ami kötelező is volt, az időzítő óra, mert a célvonal átlépése után 5 méterre meg kellett állnia a hajónak.
Ebből a néhány feltételből már érezhető, hogy nem volt egyszerű a versenyre való felkészülés, és maga a verseny sem. Számolni kellett az oldalszéllel, a hullámzással, a sodródással, stb.
Ami viszont érdekes volt, hogy pont a feltételek miatt, lehetett hasonló típusú, de különböző méretű modelleket egyszerre látni a pályán.
Ergo, mind a hullámzás, mind a szél és egyéb külső körülmény egy volt, a hajók mozgása mégis más látványt adott.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 28. - 8:00 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Minden kedves " rükvercbe hajozónak"!

Annak idején még a tolóhajózás kezdeténél " ágyudörgéssel " kértem (figyelmeztettem ) mindenkit a kontra anya használatára a hajócsavarok felerősítésénél.
Még nincs minden elveszve november 7-i versenyre a kontra anyát fel lehet tenni.
Köszönöm.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 28. - 19:28 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Azért az 1:1 is ágaskodik. (A gerinc a hajó elején, alul ugyancsak kijön a víz felszínére)

http://www.youtube.com/watch?v=tl89ttTf ... re=related

Talán egy kicsit előbbre viszem a súlypontot...
Amúgy újra hydro csavarok kerültek a hajóra, mivel ezeket találtam párban.
Az ágaskodás oka a modellnél érdekes. Olybá tűnik, hogy a két csavar leszívja a hajó tatja alól a vizet, ezért kerül az "le", de valójában nem a merülése nő, hanem az aktuális vízszintet követi. Ennek oka valószínűleg az, hogy a két hajócsavar 18 fokban lefelé néz, tehát fentről lefelé tolják a vizet.
A hajótest méretéhez talán jobb lenne úgy 25-26 mm átmérőjű csiga.(A jelenlegi 31 mm-es)

Kérdés: A két csavar hogyan forogjon? Van erre valamilyen konvenció?
A víz színéhez közelebbi részen egymás felé, vagy kifelé forogjanak?

(Mai bőrdíszmű: vezetőállás mögötti "kanapé")

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 29. - 7:39 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Az igyazi RIVA ami ugyanigy megy mint a modell!

http://www.youtube.com/watch?v=YsfEu5fwjjQ
http://www.youtube.com/watch?v=HG0YO_nS ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=Jqnrc_Sd ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=v-yE5ymF ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=PICpaeM1 ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=tPX_EpzZ ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=15orWN8u ... re=related
Itt a bizonyiték!
Az elejére egy csinos-jól kapaszkodó- napozó hölgyet kell fektetni
KIZÁRÓLAG SZAKMAI SZEMPONTBÓL A SÚLYPONT ÁTHELYEZÉSE ÉRDEKÉBEN!

Én már csak tudom-tudtam:
Tamásbá
( Hullámos vizen a vitorláson - a 30-as cirkálon- is ezt csináltuk.)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 29. - 13:10 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
jj írta:
Azért az 1:1 is ágaskodik. (A gerinc a hajó elején, alul ugyancsak kijön a víz felszínére)

Az ágaskodás oka a modellnél érdekes. Olybá tűnik, hogy a két csavar leszívja a hajó tatja alól a vizet, ezért kerül az "le", de valójában nem a merülése nő, hanem az aktuális vízszintet követi. ..
Kérdés: A két csavar hogyan forogjon? Van erre valamilyen konvenció?
A víz színéhez közelebbi részen egymás felé, vagy kifelé forogjanak?


jj


Szerintem az ágaskodás a súlypont miatt van, ahogy kezd siklani, egyre hátrébb kerül a hajó "orra", egyre hátrébb képződik az orrhullám, amire felsiklik. De ilyen gyors hajóm még nem volt.

Viszont Csongrádnál, és aVII-nél próbálgattam az ikercsavaroknál az irányt. Semmi különbséget nem vettem észre, még akkor sem, amikor azonos irányúra váltottam a csavarokat (mert nem kaptam L-R párt). Egyedül kanyaban volt valami különbség az egyirányú és az L-R között, az is inkább csak szemre, a hullámképben látszott.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 29. - 16:52 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Sziasztok!

Újabb video, ezúttal fedélzeti.
Az ágaskodás valódi kiváltó oka a 3 perc alatt a hajótestbe bejutó 0.5-1l VÍÍÍZ!!!
A fedélzeti elemek nyithatóság melletti vízzáróságát meg kell oldanom. A napozófedélzeten szépen látszik a kanyarban felfröccsenő víz és az is, hogy hogyan tűnik el a hajótestben...

http://www.youtube.com/watch?v=zMZJSE9ezBk

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 30. - 6:57 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia
Én ezt a hajomnál,szalagparketta alá helyezhető 2mm-es szigetelő szivaccsal oldottam meg a szerelhető részek alá ragasztásával,tökéletesen tömit a vízbetörés és a felcsapódó víz ellen is.
Üdv. picibeteri


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 30. - 8:55 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Csodálatos a hajó futása és a videó is!
Már fent van a " klubhirekben"!
( Üzlet az üzlet: Kapok egy kicsi db. kuplungot 7-én? )

A (gonosz )Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 30. - 11:29 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Húúú-basszus ez rendesen nyeli a vizet! Még szerncse, hogy az elektronikád
megúszta az áztatást.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 30. - 13:34 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Most megnéztem teljes képernyővel a videót.
Tényleg megy be a viz!
Megint csak azt mondom. Az igazi hajóba is biztos ugyanigy megy be a viz.
Persze ez nem vigasztalja " jj "-t
Valami vizleválasztó " lécet " kellene alúl a hajóra tenni.
Az is igaz, hogy igy -szurkolóként- könnyű tanácsot adni, de, hogy merre legyen ez a léc és milyen legyen azt igy nem lehet meghatározni sajnos.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 30. - 13:43 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Sziasztok!

Kárpitosmunka vége. Szigetelések tőlem telhetően rendben.

Kép

Igen, a víííz. Az egyik utolsó futamot egy kicsit nagyobb aksipakkal csináltam,(akku a napozófedélzetem, powertape rögzítéssel.) egy csapatós kanyarban sikerült felborítani az eszközt. No, gondoltam, jöhet a tolóhajó. Mire visszanézek , a szép mahagóni sehol. Gondoltam, a szél kifútta a mögé a füves bucka mögé. Megyek arra, hajó sehol. Látom ám, hogy a parttól 2 m-re, úgy 1m mélyen a hajó tatja ül a tó fenekén, az orra szépen áll felfelé a délelőtti sziporkázó napsütésben és az enyhe hullámzástól szépen bólogat a víz alatt, mint holmi vízinövény. Nekivetkőztem, uccu be derékig a vízbe, gyorsan kiemeltem az eszközt. ...Érdekes, nem emlékszem, hogy hidegnek éreztem volna a vizet.

Az elektronikát otthon szépen kiteregettem a radiátorra, 1 óra múlva rendben működött minden darab.

Tanulság I. Ilyenkor gázt adni TILOS, teljesítmény ne csalinkázzon a rendszerben, így szárítás után épen megúszhatja a cucc.

Tanulság II. Sok sok hab az üres üregekbe, de tényleg mindenhova. (Amit eredetileg beleraktam, kevés volt)

(T. Tengernagy Úr 7-én lesz nálam szilikoncső, s Manópapa mahagónija is 2 hete zötykölődik a csomagtartómban.)

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 30. - 16:43 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Köszönöm!
Nálam ping-pong labda és kinder tojás ( üresen )van mindenhová beragasztva.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 31. - 0:08 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Vizfelfröccsenés a hajótes re/be rejtély megfejtve!!!

Antikos Úr első csodálatos videoján:

http://www.youtube.com/watch?v=YsfEu5fwjjQ

kitűnően látható, hogy az 1:1 hajón az oly jellegzetes oldalsó szárny egészen a kormányosállás elejéig fut előre a hajó két oldalán. Ez gátolja meg a hajó oldalán felkúszó vizet, hogy eljusson a fedélzetig.
Az olasz tervező úr, akinek egyébként kitűnő rajza alapján építettem a modellt, erre nem gondolt, a tervén a szárnyak csak a napozórész elejéig tartanak. Tehát aki legközelebb Riva-t épít, erre ügyeljen.

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 248 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 17  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség