.
..
...
Természetesen el lehet menni az extremitások irányába is, léteznek
2,7 grammos motorok, 3,7 grammos szervok és hasonló különleges,
és egyben költséges megoldások is. De ez már inkább pénztárca kérdése,
és azért azt se felejtsük el, hogy nem sok értelme van egy volt CO2
modellbe ilyen szuperkönnyű elemeket beépíteni, ha a kisúllyozásnál
a grága 2,7 grammos motor alá be kell teni egy szép nagy 10 grammos
ólomdarabot, hogy ne legyen orrkönnyű a gépünk
Van még egy érdekes lehetőség! Venni kell egy komplett modellt:
http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh ... duct=10081Ez olyan 8-9.000. ft. postaköltség nélkül és benne van a motor, a
szabályzó és két szupermini (2,5 grammos) szervo. Ezeket lehet
átrakni a CO2 motoros makettmodellbe. Megjegyzem, hogy ez is
átalakítás ezt a repülőgépmodellt régebben gumimotorosként árulták,
a farokrészen még meg is van a gumi tartó csap helye
Egy ilyen modellt én is beszereztem, hogy kipróbáljam és egész jó,
bár ehhez az össztömeghez túl kicsi így egy elég gyors és izgága
masina de lehet vele repülni. Simán felszáll kerékről.
Miután kitárgyaltuk a technikai hátteret nézzük a gépeket. Van nekem
3 CO2 motoros makettmodellem, amik meg is lettek építve, kipróbált
darabok, és ami sokkal fontosabb megvan a teljes rajzkészletük is.
A YAK-12A , Evans Volksplane és a Fournier RF-4D.
A rajzokat brkinek szívesen átadom. Ezek közül a Yak-12A és a
Fournier RF-4D elég bonyolult szerkezetű gépek, de az Evans volksplane
egy nagyon egyszerű masina. Kezdésnek az kiváló lenne R/C-sítésre.
Ezt az egészet ötletadónak szántam, illetve meggyőzni mindenkit, hogy
a CO2 motoros makett-modell sárkányszerkezete sikerrel
összepárosítható a rendelkezésre álló R/C elektromos hajtásláncokkal
és vezérlésekkel. Remélem lesz akiben megfogan a gondolat ez irányban.
Üdv.: SRY