SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 jún. 21. - 14:26

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 769 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47 ... 52  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 nov. 24. - 14:52 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Idézet:
Ez nem semmi,de figyeljétek meg a gépparkot.Dobtam egy hátast és pörgök a földön.


Ez az igazi modellezés, nem amikor hazavontatunk valami ARF-et a "bótbul" azt' azzal villogunk a többiek előtt, hogy milyen drága "vóót". :oops: :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 nov. 25. - 10:04 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Az egésznek az a lényege, HOGY NEM KELL ÚJRA KITALÁLNI IDŐT LEHET NYERNI ÁLTALA!Kép

Uploaded with ImageShack.us
Más.

Az is igaz, hogy ezek francia modellezők és lehet, hogy komplikáltabban oldanak meg" kérdéseket" mint mi!
http://navi.modelisme.com/article666.html
http://navi.modelisme.com/article655.html
http://navi.modelisme.com/article659.html
http://navi.modelisme.com/article505.html
http://navi.modelisme.com/article508.html
http://navi.modelisme.com/article423.html
http://navi.modelisme.com/article651.html
http://navi.modelisme.com/article630.html
http://navi.modelisme.com/article638.html
http://navi.modelisme.com/article613.html

http://plansmodelismeyacht.blog4ever.co ... 33923.html
:roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

Kép

Uploaded with ImageShack.us


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 dec. 27. - 17:46 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Segítség

Egy mocsárjárót akarnék összedobni. A test már kezd összeállni, a fedélzet mérete kb 40x28 cm.Mit gondoltok mekkora rotor és motor kéne rá? A testet 3mm-s funérból, a fedélzetet depronból terveztem. A többit menet közben terveztem kialakítani. Irányítását 1 9gr szervóra szándékozom bízni.


Üdv.: Szakics


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jan. 08. - 19:31 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Itt kérdezem meg hogy ne szemeteljük a VB topikot.
Összefoglalná valaki mi akadálya van a versenynek (amennyiben van)?

Ha nincs akkor csak azt írjátok meg hova lehet majd menni bámészkodni.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jan. 24. - 0:40 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Én még elég új vagyok itt, eddig csak olvasgattam. Egy kérdéssel fordulnék hozzátok:
Egy Paulo M stílusú vontató építésébe kezdtem. Van valakinek bármilyen tapasztalat levehető fedélzettel? Gondolok itt a tömítés, rögzítés problémakörére. Szívesen vennék bármilyen tanácsot, képet linket.

Köszönettel: villanyász


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jan. 24. - 13:08 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
Villanyász írta:
Sziasztok!

Én még elég új vagyok itt, eddig csak olvasgattam. Egy kérdéssel fordulnék hozzátok:
Egy Paulo M stílusú vontató építésébe kezdtem. Van valakinek bármilyen tapasztalat levehető fedélzettel? Gondolok itt a tömítés, rögzítés problémakörére. Szívesen vennék bármilyen tanácsot, képet linket.

Köszönettel: villanyász


Turcsi modellemnél az egész fedélzet levelehető, kb 10cm-ként van csavar. Olyan jól sikerült, hogy szemmel látható hézag nincs! Lásd képek a Turcsi témakörben. Mégis jut bele víz!
Szóval a teljes levehető fedélzet nekem nem jött be. Javaslom inkább, hogy csak a felépítmény legyen levehető.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jan. 24. - 18:04 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Hali

Én így csinálom, hagyok egy kis peremet (kb. 6-10 mm) ami megfogja a felcsapó vizet.
A felépítmény meg kívülről takarja majd a peremet.Nekem ez nagyon bevált a víz teljesen kizárva. Ha nagyon ügyes vagy megcsinálhatod úgy hogy a felépítmény megszorul a peremen és akkor csavarozni sem kell.
A képen egy Paulo van különben ami 110 cm hosszú.
Te hol tartasz az építéssel?? Képek vannak??

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jan. 27. - 2:00 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Mamut:
Sajnos nekem is ilyen tapasztalatom van. Én 5-8 centinként raktam csavart, mégis sikerül negyed óra alatt úgy fél liter vizet összegyűjteni.

Beri:
Igen úgy 3 hónap fórum olvasgatás és link nézegetés után kikristályosodott, hogy a legtöbben így csinálják. Sajnos az általam választott hajó felépítménye elég tagoltnak tűník, ezért gondoltam, hogy egyszerűbb levenni az egész fedélzetet.
Hol tartok?
Az első verzió "készen van", de sajnos több sebből vérzik, úgy döntöttem megy a tűzbe és még egszer nekikezdek, picit nagyobb türelemmel, meg tanulva a hibákból. Persze jó lenne néha más hibájából is tanulni, de talán majd az is eljön.

Néhány kép az 1.0 verzióról:
Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

A képen az antenna árboc eggyike a vérző sebeknek, a vizes palack pedig a próbaút miatt szükséges. A bányató elég mély, úgyhogy kell a biztonsági felszerelés.

Kép

Tessék, majdnem hasonlít, ha más nem a hullámkép. :wink:

A tiéd eddig nagyon jól néz ki, a 110cm elég tekintélyes. Az enyém 68cm, 1:35 méretarány, így illeszkedik a harckocsimakettekhez :lol:

A 2.0 verzió tervezés első lépése most készült el. DelftShip-ben a test rajza.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jan. 28. - 12:50 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Sziasztok

Új vagyok itt és a tanácsotokat szeretném kérni.
Gyerekkoromban sokat modelleztem és most egy hosszú (kb. 15év) kihagyás után újra nekifogtam hajót építeni. Sokat olvasgattam a fórumot és végül egyszerűsége de ugyanakkor szépsége folytán a Naxos-ra esett a választásom. Mivel egy kisebb hajóra gondoltam mint ahogy a fórumozok többsége építette a Naxos-t, én 1:25-ös méretarányban építem, így a hosszmérete 644mm lesz. A kérésem az lenne, hogy ajánljatok hozzá motort, ill. áramforrást. Az elektronika soha nem volt az erős oldalam. Olvastam a fórumban, hogy Manópapa ajánlotta a Naxoshoz az elektromos csavarhúzó motort, de kíváncsi lennék, hogy milyen modellező motort ajánlotok.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jan. 28. - 13:03 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
T. Dzsakéta!

Üdvözöllek itt minálunk! Remélem találsz érdekes, számodra értékes
anyagot!.

A Naxos-t én nem építettem meg, de a hajó jellegéből és a méretéből
kiindulva én egy 400-480-as motort, és egy kompakt kihajtást építenék
bele:

Amotor:
http://www.zenn.hu/modelsport/product_i ... ts_id=1613
Ezt több 500-1000 mm-es scale hajóba beépítettem és az egyik legjobb
hajómotornak bizonyult 6 cella NiMh (autós) vagy 2 cella LiPo akkumulátorral
üzemeltetve.

A motorhoz egy ilyen kompekt hajtást beszerzel:
http://www.rcmodell.com/shop/product_in ... ts_id/4828
Amire csak fel kell csavarozni a motort és a hajócsavart és kész is a
szimeringes, vízbiztos, csapágyazott propulzió.

Persze lehet más megoldást is választani, de Ár/érték arányban és
üzembiztonsában edig ez vált be a egjobban.

Szabályz akármilyen hátramenetes szabályzó lehet (akár olcsó, használt
autós is). Az akkumulátor meg pénztárca kérdése, mert a 6 cella NiMh
olcsó a töltője is olcsó, a 2 cella LiPo drágább , a töltője is drágább,
viszont gyorsan tölthető, és nagyobb kapacitású ugyanolyan szerkezeti
tömg mellett.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jan. 30. - 18:07 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Helló Mindenki!
Új vagyok itt, a hajósok között. Pár hete foglalkozom "komolyabban" a témával. Neki is ugrottam egy halász hajónak, az Artur nevezetűnek.
Azért lett ez, mert elég sok kép van a neten róla, építési és a kész hajóról is. Nekem pedig ez volt az elsődleges szempont, lépésről-lépésre a dolog. Most itt tart az építés:
Kép
Kép
Kép

A palánkolás nem lett a legszebb, de a glett ápol és eltakar. :)
Biztos lesz majd egy-két unalmas kérdésem menet közben, úgyhogy csak nyugalom.

Üdv!
-Döncy-


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jan. 31. - 14:22 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Helló!
Az első kérdésem:
Gyantázás előtt kell-e a fára valami? Lakk, ilyesmi? Vagy a tiszta glettelt-csiszolt felületre mehet az üvegszövet és a gyanta?
Köszönöm!

-Döncy-


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jan. 31. - 14:39 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
T. sry

Köszönöm a gyors választ, amelynek nyomán újabb kérdés merült fel. Biztos nagyon hülye kérdés, de mire való a szabályzó? Rég az úttörő házban ahol modelleztem, talán csak egy hajóban volt ilyesmi és azt is hét lakat alatt tartották.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jan. 31. - 15:28 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
dzsakéta írta:
T. sry

Köszönöm a gyors választ, amelynek nyomán újabb kérdés merült fel. Biztos nagyon hülye kérdés, de mire való a szabályzó? Rég az úttörő házban ahol modelleztem, talán csak egy hajóban volt ilyesmi és azt is hét lakat alatt tartották.


A szabályzó a motor fordulatszámának távirányítással való változtatására,
illetve az elő/hátra-menet váltására való. A távirányító adóján a
bokkormánnyal kiadott parancsjelnek megfelelő motorfordlatot állít űbe a
modellen. Végeredményben a "gázszabályzás" távirányítási eszköze.

Gyantázás előtt nem kell semmit csinálni a hajóval, sőt nem hogy nem
kell egyenesen nem szabad.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jan. 31. - 15:34 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
dzsakéta írta:
Biztos nagyon hülye kérdés, de mire való a szabályzó? Rég az úttörő házban ahol modelleztem, talán csak egy hajóban volt ilyesmi és azt is hét lakat alatt tartották.


Helló!
A szabályzó (ESC-Electronic Speed Controller) a motor fordulatszámát szabályozza a távirányító "gáz" kar elmozdításának mértékében.
Amennyire előretolod a kart annál jobban gyorsul a motor. Persze ha hátramenetes a szabályzó akkor hátra menetben is tudod szabályozni a sebességet.
Természetesen ha közép állásban van a kar, a motor nem kap áramot tehát áll.

-Döncy-


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 769 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47 ... 52  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség