SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 aug. 03. - 23:09

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 541 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 37  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 feb. 01. - 13:11 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdv antikosok!
A kis gumis kategóriához szólnék hozzá.
Ügy emlékszem,a 15g/dm a Szlovákok hasonló kategóriája miatt szavaztuk meg.Valószínű hogy tényleg nem jó.Sajnos csak tegnap mértem le a legutóbbi modellem.A kisgumis Nimbus-t ami 1100mm fsz-ú,a felülete 13,5dm,ami 24,4g/dm-rel is csak 330g lehetne!Ehhez képest nekem320g lett!!!Na BUMMMM kellene bele cirka 10 gramm +súly!!!Vagy egy kicsit nagyobb aksi.Ha más is lemérné a saját modelljét,lehet ugyan ezt tapasztalná!!!!A minimál súlyt nem tartom jónak,mert 400g-hoz már kb 16,5dm kell!Kisebb modellek már ki is estek...Ha a légcsavart is szabványosítanánk,akkor nem ártana nagyobb tételben beszerezni,mint a motort.A repülési idő hosszát(kevés vagy sok)az idei év úgy is eldönti!
Lehet,e-néhány dolgot átgondolva,egy igazi,jó kategóriát adnánk a SAM-nek2013ban.
Üdv:LL


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 feb. 01. - 13:33 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
2011. február 1., kedd, 12:44:08
Feladó Gelencsér Kálmán <K.Gelencser@Richter.hu>
Címzett krasso.tamas@freemail.hu
Tárgy Tomi! Légyszíves tedd föl. Kösz.

Kedves antikosok, kedves Laci!

A szabályzatot illetőleg nehéz helyzet elé lettem állítva, és ezért nem is születhetett igazi megoldás.
Néhányatoknak már elmondtam, de most közzé teszem, hogy milyen is az én vezetői módszerem. Alapvetően a demokráciában, a vitában, egymás meggyőzésében, a mindenki számára elfogadható kompromisszumban hiszek. Úgy gondolom, ezt láttátok bennem, ezért is választottatok meg olyan nagy számban a kategória felelősének. Amint ezt a bizalmat elveszítem, szívesen átadom másnak a staféta botot, annak, akit választotok. Azt is eldöntöttem az elején, hogy a meggyőződésemmel ellentétes kompromisszumba, olyan dologba, amit nem tudok vállalni, nem fogok belemenni. Szép dolog a demokrácia, de nem mindenhol alkalmazható. Például egy hadsereg vezetését kizárt dolog demokratikusan művelni. Mi ugyan nagyon távol állunk egy hadseregtől, de mégis.
Az elektrogumis körül fellángolt vitával kapcsolatban azt tudnod kell Laci, hogy nem csak az ott lévő többség szavazott. Azért én megkérdeztem olyan embereket, akik a kategóriát művelik, hogy szükséges-e változtatni a dolgokon, és ha igen, milyen irányban. Az volt az általános vélekedés, hogy a kefenélküli motorok ugyan jobbak, - néhány elrettentő motorégető példától eltekintve, amit a többség nem akar követni, - de nem kizárólag ezen múlik. Mindent egybevéve a légcsavar valamilyen korlátozása javítaná az esélyegyenlőséget. Nekem egy személyben kell képviselnem az ő véleményüket is, és a magam szakmai véleményét. Ezért nagyképűen a Köztársasági Elnöktől kölcsönöztem az intézményt, újratárgyalásra kértem az érintetteket. Idáig abban a hiszemben voltam, hogy sikerült számodra is elfogadható kompromisszumra jutni, ezt írtam le a szabályzat előzetesbe.
Elöljáróban annyit, hogy az a jó szabályzat, ami egyszerű, rövid, könnyen ellenőrizhető, nem vitatható, nincs kiskapu.

Akkor most vegyük sorra a kifogásolt dolgokat.
2010-ben nem volt megkötés a felületi terhelésre, ehhez képest a 15g/dm2 elég csekély, de ezt a Cseh szabályzatból vettük át. Én a 18~20 g/dm2-t javasoltam, de az egyik jelenlévőnek se tetszett. Nekem úgy tűnt, hogy a 15-ben megállapodott a társaság.

A legnagyobb problémát a kefés motorral versenyzők esélyeinek kiegyenlítése jelenti a kefenélküliekkel szemben. Szerintem a légcsavart leginkább a tényleges átmérőjével lehet korlátozni. Példa erre a SAM 1/2ATexaco kategória. A légcsavar emelkedése sokkal kisebb mértékben számít bele az emelkedőképességbe. Azon kívül a légcsavar emelkedésén az ügyes modellező tud változtatni, a légcsavar profilja is lehet hasasabb. Nem is beszélve a saját gyártású légcsavarról. Vannak, akik ilyenben gondolkodnak. Azt hogyan fogjuk ellenőrizni? Viszünk emelkedésmérőt? Tovább bonyolítja a dolgot, hogy kisebb-nagyobb légcsavar középrészt lehet kapni, de az ötletes modellező készít majd olyan egyedit, amitől néhány méter pluszt fog remélni. Tehát a névleges légcsavar méret megadása nagyon könnyen kijátszható korlát, de utoljára ezt támogatta a társaság: 7,5×4"-est. Ebből én, - beismerem önhatalmúlag - lehagytam a 4-est, mint lényegtelen tényezőt. Több embert megkértem, hogy mérje meg a versenymodelljén a légcsavar tényleges átmérőjét. Ezért én javaslatom az, hogy a légcsavar maximális átmérője 205~210mm legyen, ezt nagyon könnyű ellenőrizni, és szerintem hatásos korlát.

175 méter magasságból kb 0,5m/sec merülősebességgel lenne képes egy modell kirepülni a 6 percet. Ilyen elektrogumis nemigen akad. Ha a Laci szerinti 5 perc vitorlázást veszünk, úgy a merülősebesség majdnem 0,6m/sec, ami már nem annyira elérhetetlen. Egyik kategóriában se cél az, hogy a feladat könnyen teljesíthető legyen. Megnéztem a tavalyi statisztikát. Mindegyik kategóriában hasonló volt a totálosok, és a döntősök száma. Miért pont ebben a kategóriában kellene az idősebbek esélyeit kiegyenlíteni? Rossz tapasztalat volt néhány éve a robbanómotoros kategória, amikor is a kötelező 5 percet az indulók 75 %-a teljesítette, és csak jó esetben döntött az első döntő.

A SAM 400 1/2 ELOT kategóriánál nem egészen világos, hogy mire gondolsz követendő példaként. Ott 1 perc motorozás után 15 percet kell repülni.

Ami a kereket illeti: van két érvem ellene, két érvem mellette. A SAM EU-ban valóban az a szabály, hogy aminek kereke volt, annak legyen most is. A Cseh szabályzatban is kötelező kereket használni. Ugyanakkor az amerikai versenyeken nem mindegyik gumis kategóriának van kereke. A kerék ellen szól az is, hogy a kerék jelentőd mértékben növeli a sérülésveszélyt. A leszállásnál nagyon valószínű, hogy a kerék nem gurulni fog a füvön, hanem elakadni, amitől egyből orra bukik a modell. Ha mondjuk ezt túlélte, már közepes szélnél is megnő annak a veszélye, hogy a szél elkezdi görgetni a fűben ágaskodó könnyű kis repülőt.
Tehát ebben a kérdésben én nem tudnék állást foglalni, mi legyen a követendő.

Ami a SAM bevezetését illeti, arra egy kicsit később reagálnék, így is elég hosszú lett a válaszom, és jelenleg amúgy is ez a fontosabb.

Üdvözlettel: Gelencsér Kálmán.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 feb. 04. - 8:08 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Elküldve: Pént. Feb. 04, 2011 8:05 am Hozzászólás témája:

--------------------------------------------------------------------------------

Szerintem nagyon kevesen ismerik a lehető legeredményesebb teljesítmény növelő modellezési formát a SÖRSTARTOT?

Szóval amikor még a boldog modellező időkben miénk volt a rákosi gyakorlótér
ami a Kerepesi út, Fehér út, Köbányai út. hátúl az Ovomaltin gyár által határolt
fáktól-bokroktól mentes NAGY FÜVES TERÜLETET JELENTETT akkor került sor a sörstartokra.

Ügye a Köbányai úton ott volt a Sörgyár SAJÁT LEGFRISSEBB TERMÉKÉT SZOLGÁLTATÓ KISKOCSMÁJA.

Na most úgy kellet irányítani a szabadonrepülő modell startját, hogy a leszállás mennél közelebb legyen a vasúti töltéshez VAGYIS AZ EMLÍTETT
SÖRGYÁRI"TELJESÍTMÉNYT NÖVELŐ KIRENDELTSÉGHEZ".

Mi gyerekek addig vigyáztunk a modellekre az intézmény elött amig a nagymenő felnőt modellezők bent egy pohár sörrel oltották szomjukat igy készülve a teljesítmény jelvény eléréséhez szükséges repitésekre.

Utána visszamenve a mezőre jöhettek -új erővel - a teljesítmény startok!

És itt mindig volt akkora termik, hogy bőven lehetett kirepülni a húsz perceket.

TEHÁT EZ VOLT A SÖRSTART!

Tamásbá

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 feb. 08. - 18:03 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Helló Szaktársak!
Kicsit mintha,hanyagolnátok az oldalunkat!
Legalább is innen nézve így néz ki!
Na mindegy.tudom elvagytok foglalva,munka(vagy annak hiánya)stb.
Jaaa a Wedgi-m,már lakkozom,néha majd meg fulladok a nitrótól,de állítólag az influenza vírusa sem szereti!! :twisted: Még a rádió kell bele aztán usgyí!Nem várok tőle túl sokat,mert 601g-mal18,4dm-el nem tartozik a nagymenők közé,de nekem tetszik!Hagy dicsekedjek:van,lett kaptam,Meczner Bandibátyánk nekem készítette,egy Moki 3,5ccm diesel motort.Na irígykedjetek!! A héten tervezem a beindítását...aztán meglátjuk!
Neki kell látnom valami nagyobb építésének is,bár előbb befejezem a 2680mm-es Cirrus vitorlázót .Na jól kidicsekedtem magam :lol: Indulok a klubba a Zolihoz,mivel ma kedd van.
Üdv:LL


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 feb. 08. - 18:11 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A Hentes írta:
Helló Szaktársak!
Kicsit mintha,hanyagolnátok az oldalunkat!
Legalább is innen nézve így néz ki!
Na mindegy.tudom elvagytok foglalva,munka(vagy annak hiánya)stb.
Jaaa a Wedgi-m,már lakkozom,néha majd meg fulladok a nitrótól,de állítólag az influenza vírusa sem szereti!! :twisted: Még a rádió kell bele aztán usgyí!Nem várok tőle túl sokat,mert 601g-mal18,4dm-el nem tartozik a nagymenők közé,de nekem tetszik!Hagy dicsekedjek:van,lett kaptam,Meczner Bandibátyánk nekem készítette,egy Moki 3,5ccm diesel motort.Na irígykedjetek!! A héten tervezem a beindítását...aztán meglátjuk!
Neki kell látnom valami nagyobb építésének is,bár előbb befejezem a 2680mm-es Cirrus vitorlázót .Na jól kidicsekedtem magam :lol: Indulok a klubba a Zolihoz,mivel ma kedd van.
Üdv:LL


Ne siess annyira! A Zoli, csak 7 körül ér haza!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 feb. 08. - 21:44 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Helló-halló!

Skacok! Nem tudjátok véletelnül hogy a Harangozó kolléga mit forgat a fejében? Lesz pénteken klubnap? Csak hogy miként készüljek...


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 feb. 09. - 13:03 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
SimIsti írta:
Helló-halló!

Skacok! Nem tudjátok véletelnül hogy a Harangozó kolléga mit forgat a fejében? Lesz pénteken klubnap? Csak hogy miként készüljek...


Szia Pisti!

Tegnap azt mondta, hogy lesz klubnap!
Hozd el a laptop-odat is, és helyrerakjuk a honlapunkat is egy kicsit!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 feb. 09. - 23:11 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Jólvan, meglátom mit tehetek, de valszeg nem tudok sokáig maradni, szerintem az lenne a legjobb ha addigra mindenki leírná egy papírra a gondolatait, hogy mit szeretne felrakni, beírni, változtatni mert egy fogadásom van rá, hogy megint mindenki egyszerre mondja el a búját baját nagy kiabálások közepette és megint nem lesz az egészből semmi... A Hentes kolléga is mindig odaszólogat nekem hogy rakjál fel képeket stb, (hozzáteszem ebben teljesen igaza van) csak annyi segítséget kérnék, hogy akkor ezeket mindenki gyűjtse, válogassa össze nekem mert én azzal nem fogok foglalkozni hogy "hát ott egy csomó kép a klubgépen" és akkor 1000-kép közül válogassak és tuti pont olyanokat rakok fel ami senkinek nem fog tetszeni... Az 1000 képet meg nem vagyok hajlandó válogatás nélkül felrakni mert ezeket egyesével át kell méretezni stb. és amúgy se fogja senki megnézni az elejétől a végéig mert kb a 2%-ánál megunja. Versenyeredményeket is összeírta már vki? Nagyon szívesen megcsinálom, felügyelelem a weblapot de mostanában eléggé elfoglalt vagyok itthon is az ismert dolgok miatt ezért kérlek Titeket segítsetek ebben!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 feb. 10. - 10:24 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Modellbörze!

--------------------------------------------------------------------------------

M O D E L L B Ö R Z E III.

2 0 1 1 március 20.




A Budapesti Modellező Sportegyesület modellbörzét rendez 2011 március 20.-án
vasárnap 9-14 óráig.

A modellezés területéről várjuk a kiállítókat és az érdeklődőket.
/repülő, autó, hajó, helikopter/

Kisebb RC repülők repítésére , Rc autók kipróbálására, helikopter repítésére is
lehetőség van a Bp. MSE pályáin.

A börzére autóval érkezők részére a parkolási lehetőség biztosított.

Asztalfoglalás, bejelentkezés Meczner Andrásnál a (06-1) 375-02-04-es vezetékes, és a 06-30-852-03-92 -es mobil telefonon, valamint a mecznera@gmail.com<mailto:mecznera@gmail.com> e-mail címen.

Az asztalfoglalás rendezési támogatása 1.000.-Ft.
Az asztalokat 8.30-órától lehet elfoglalni.


A látogatóknak belépődíj nincs.


Minden kedves kiállítót és látogatót szeretettel várunk!


Címünk: Budapesti Modellező Sportegyesület X. ker. Hangár utca 10..
Megközelíthető a 3-as Metró végállomásától induló 98-as busszal, vagy a Kőbánya
alsó vasútállomástól a 217-es busszal a Hangár utcai megállónál kell leszállni..

Meczner András
Bp. MSE Elnöke

Budapest, 2010. 02. 10.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 feb. 10. - 19:36 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
klubbnap pénteken akkor is lesz, ha nincs!!!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 feb. 10. - 20:22 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Juppíííííí :P :P :P :P


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 feb. 11. - 16:12 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szevasztok!

Isti! Kérd el a Pistától a DG-67 rajzát és fénymásoltasd le légyszíves (egy kollegának kell) az áráról tájékoztass ha meglesz. Azután én elkérem a címert amire el kellene küldeni, sajnos én csak 4 hét múlva megyek haza. (márc.11) Légyszíves intézzétek már el! Köszi!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 feb. 11. - 17:19 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Ok! Megteszem amit csak lehet! :twisted:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 feb. 12. - 20:45 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Pistinél van a rajz.
Neked meg kitartást márciusig!!!!!!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 feb. 14. - 18:22 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Rendben!

Köszi, még van 4 hét.....


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 541 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 37  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség