Sziasztok, Uraim!
Megvolt a berepülés. Sajnos csak egy dögunalmas 9 perces videóval szolgálhatok
!!!
A gép ELKÉPESZTŐEN JÓL REPÜL! Őszintén le a kalappal Pierre Louis Monge, a tervező előtt. Stabilan repül, átesési, dugózási hajlama nincs, önstabilizálja magát a kritikus helyzetekben. Tényleg racer gépnek tervezték, eszméletlen kis íven tud fordulni, gyorsan és LASSAN IS. Ha a kanyarban plusz gázt és magasságit adok, egyszerűen még magasabbra szökken. Vitorlázáskor semmit nem romlanak a jó repülési tulajdonságai. Sok más, gyári gép berepülése volt sokkal sokkal rosszabb. (Cessna trainer, vitorlázó (Jantar, Tulix))
Már már unalmasan repül. A második és harmadik start végén, leszállásnál a várthoz képest 20m-rel többet siklott! Irányítása precíz, gyorsan és pontosan reagál a kormányzásra.
Tiszta szívvel tudom ajánlani az építését az általam használt terv alapján.
Az össz motoros repidő 1db 3s 1600mAh-s LiPo akksival 18 perc volt, tölteni 1300mAh-t tudtam bele. Már már a Funjet repülési stabilitását hozza, ami nem kis szó, mert arra a Multiplex (a gyártó) is nagyon büszke. A Funjetnél 2 különböző szárnyprofilt használnak. A függőleges vezérsíkok között egy lassú, vitorlázó profil van.
Hogy miért nem terjedtek el ilyen összeállítású gépek, talán csak azért, mert a soha nem repült prototípust csak a 60-as években találták meg egy pajtában. Ez olyasmi, mint a Horten testvérek csupaszárny, függőleges vezérsík nélküli vitorlázói. Azok is jól repültek, de a világ másfelé ment.
De hogy a szárnyvég miért nem esik át kanyarban és mi tartja fenn a gépet ilyenkor, vagy lassú vitorlázásnál miért nem esik át, rejtély, ötletem sincs rá.
http://www.youtube.com/watch?v=d5u6w60B8ZI(Ha kisüt a nap, csinálok egy rövidebb, igazán látványos, szép videót is róla. Most ez van, egyszerűen nem akaródzott leszállni vele.)
jj