Esetleg
Dornier D-28?
A Magyar lajstroma ellenér látta valaki valamikor Magyarországon ezt a
gépet? Én még soha nem találkoztam vele.
Dornier Do-228
Ehez talán van FMT-s rajzom is.
De Havilland Canada DHC-6 Twin Otter
A világ legnépszerűbb kétmotoros gépe, ma is a kategóriájában a
legnagyobb példányszámban repül.
Britten-Normann BN2 ISLANDER
A leginkább modellnek alkalmas kétmotoros gép. Sok terv kering róla a
neten, sok fotó. Egyszerű doboztörzs, téglalap szárnyak, mégis
szépvonalú elegáns gép.
Egy igazi JJ-nek való különlees feladat:
Ez a Britten-Norman BN2 egy érdekes változata. Az Islander
teljesítményének növelésére volt szükség, hogy magas hegyeken is
biztonsággal üzemeljen. Figyelembe véve, hogy az üzemeltetők
beálltak a motorok üzemeltetésére, és ne kelljen átszerszámozni,
átképezni a jónépet egy másik motortípusra nem az Islanderre tettek
erősebb hajtóművet, hanem az eddigi hajtóműtípusból tettek fel egy
harmadikat, de nem ám a gép orrába, hanem ...........................
Ez lett a Britten-Normann BN2-A Mk3 TRISLANDER. A farokba került
nagyobb súly miatt meghosszabbították a gép orrát, és így alakult ki ez a
különleges szerkezet. A világon nagy példányszámban biztonsággal
üzemelnek a mai napig.
És végére a kedvencem, mondhatni cipősdobozok szárnyakkal:
Short SKYLINER
Ehez nincs mit hozzáfűzni. Olyan ronda, hogy már szép.
és a tesó:
a Short SKYVAN. A primitívnek tűnő doboz szerkezet ellenére ez egy
nagyon kifinomult repülőgép, nagy karcsúságú szárnyakkal, masszív
futómű, erős szárnymechanizáció. Igazi Angol konstrukció, rusnya, de
funkcionális.
A kis tehercégek között nagyon népszerű az Angol nyelvterületen:
Hát nem aranyosak
Üdv.: SRY