SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 nov. 13. - 10:27

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 27 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Stirlingmotor, Vakuummotor
HozzászólásElküldve: 2011 feb. 22. - 22:26 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Ha valakit ezek a motorok érdeklik, - akkor tekinsétek meg motorjaimat, mejeket én készitettem, a You Tubon.

Beadni a feri7771 és láthatók.

Természetesen várom véleményeteket.

Feri


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 feb. 23. - 10:13 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
T. Feri!

Minden elismerésem! A 3 hengeres soros vákumgép lenyűgöző!
A vákommotorokról írhatnál pár dolgot, mert ránézésre rettentő
egyszerű szerkezetnek tűnik, de mint minden gép ennek is megvannak a
maga buktati, trükkjei.

Én nem is értem, hogy hajómodellezők miért nem "haraptak" erre a
gépre rá, hiszen hajóban könnyű lenne megoldani az állandó hűtést és
így nőne a teljesítmény, hatásfok. Ráadásul olyan igazi dieseles hangja
is van ezeknek az erőgépeknek, szinte a jóisten is hajómodellbe
teremtette.

Teljesítményt, fordulatszámot nem mértél még ezeken a motorokon?
Érdekes lenne tudni, hogy mekkora nyomaték vehető le a főtengelyről.

Tényleg nagyon érdekel a téma.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 feb. 23. - 10:20 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Ez nagyon-nagyon tetszik:

http://www.youtube.com/watch?v=dpTNp1dio0w

Aki nem nézi meg meg is érdemli, hogy lemarad egy ilyen élményről.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 feb. 23. - 10:29 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Gratulálok és nagyon érdekes!

Tamásbá
Teszem fel máshová is, hogy lássák!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 feb. 23. - 10:34 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tisztelt Feri!

Erről a témáról én is szívesen olvasnék többet!
Gratulálok a motorodhoz, nagyon szép munka!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 feb. 23. - 10:44 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves Feri csodálom a türelmedet és gratulálok az ügsességedhez.
Ha lehetne többet megtudni rolla szivessen olvasnám.Üdv.Hörbi. :FS: :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 feb. 23. - 14:55 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Hát gyerekek nagyon örülök hogy ennyire tetszenek gépeim.
Igen, ez igaz ijen motorok nem különösebben komplikáltak, azonban az elkészitésük valodi precizionsmunka.Példaul a bauhausbol szerszámokat vagy furokat nem lehet használni mert ezek mind kinai szemetek.
Talán a kalápacson kivül.(de ezk is a fejhez repülnek)
Ha valakit e motorok ugy valojában érdeklik es elkésziteni akarja ,nagyon szivesen segitek tanácsaimmal es adok tervrajzot is.
Elmondhatom hogy eléggé profi vagyok benne.A haromhengereset kb.4 hét alatt készitettem el,és én dolgozom is tehat délutánonként 2-3 orát es a hétvégek.
Hogy valamit a teljesitményhez mondjak, ezek közel sem akkora mint egy benzinmotoré.Ezek föképpen modellek,azonban ha valaki ugy gondolja beépitheti hajoba biztos hogy uszna vele.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: vákuummotor
HozzászólásElküldve: 2011 feb. 23. - 17:07 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
E motorod hangja teljesen elbűvölt!
Szeretem az ilyen komoly hangú szerkezeteket.
Milyen teljesítményt lehet vajon kinyerni egy ilyen masinából?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 feb. 23. - 18:02 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Máris van egy kérdésem:

A henger tetején a golyós visszacsapó szelep mi célt szolgál? A
vákuum motor elméleti modelljében nincs ilyen alkatrász, gondolom a
gyakorlati megvalósításnál a kipufogó ütem felső holtpont előtti
káros kompressziójával lehet valami kapcsolatban, de ezt csak tippnek
szánom.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 feb. 23. - 20:36 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tiszteletem

Vakuummotort lehet ugynevezett kipufogoszeleppel vagy enélkül is csinálni.A kipufogo szelep nélküliek érzékenyebbek a müködésben mert gyakrabban kifujják a lángot és a motor hangja is masabb, nem ilyen méjj.En szivesebben épitem kipufogoszeleppel,mert a müködése is stabilabb.Ez egyébként izlés dolga is.
Megfigyelésed és gondolatmeneted hejjes, mert a hengerben kb.3 negyed részben van vákuum mialatt a dugattyu fölfelé megy, viszont e ponttol enyhe tulnyomás van ami a kipufogoszelepen el tud távozni, mert még a szivoszelep zárva van.
Egy vákummotornal e szelep nélkül,- ennél a kis tulnyomásnál - gyakran kifujja a lángot.Egyébként ez a szo "kipufogoszelep" az én véleményem szerint nem hejjes, mert itt csak ez az allapot amikor a vakuumnak vége van és a még zárt szivoszelep miatt egy kevés tulnyomás keletkezik.Itt számit a golyok sujja is,ennél a gépnél 15mm golyok vannak,de hogy mejik nagysággal jobb az üzem ezt probálgatással lehet elérni.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 feb. 23. - 21:53 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Nagyon köszönöm a választ! A szelep elnevezésére meg van egy
javaslatom: Dekompresszáló szelep.

Ilyen volt a régi motorokon is, igaz teljesen más feladattal, céllal. Az
nagyon ötletes, hogy a szelepgolyó súlyával állítod be a szelep
lefújási nyomását. Ezzel egy nagyon pici túlnyomás már elegendő lehet.
A szélepfészek az kúpos? Vagy esetleg itt is van valami trükk?

Még az is érdekelne, hogy meddig működik folyamatosan a motor? A
hengertest fokozatos felmeledése miatt nem áll le? Gondolom a
teljesítmény fokozatosan csökken, de hogy a végén leáll, vagy
bekövetkezik egy egyensúlyi helyzet és azon ketyeg tovább amíg van
üzemanyag?

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 feb. 24. - 9:38 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Azt hiszem javaslatod megfelelö lenne erre a névre.A szelepfészek kupos, kb.45 fokban van furva.Megmondom öszintén kérdéseid jok, mert erröl valoájban oldalakat lehetne irni, de megprobálom magamat rövidre fogni.Itt megjedzem hogy e sorokat tapasztalataim alapján irom, amiket évek alatt sajátitottam el.Egy kezdö modelezönél fölmerül ez az ugynevezett szó hogy „tanulópénz”.Ez alatt azt is értem hogy anyagismeret legyen, ezek bedolgozasa, és nagyon fontos, kulönbözö fémek egymással való kombinálása. Mert ezek ismerete nélkül sok probléma lessz.
Hogy visszatérjek kérdéseidhez, - a motor legjobban müködik ha egy hömérséklet kb 80-100 Celsius fokban van.Hideg állapotban elég nehezen indul mert a hengerben nedvesség lecsapodása van aminek egy stabil üzemhez el kell tünnie.A motor elindul, de rövid idö utan leáll mert a beszivott forro levegö miatt képzödött vizgöz gyorsan lehüti a henger belsö terét.Egy 10 – 15 másodperc utan a motort megint ell lehet inditani itt már valamivel jobban megy, és ezt az egész startprocedurát néhányszor meg kell ismételni.
Hagytam már kb.majd egy órát egyfojtában futni, és nagyon meglepett hogy milyen stabilan és egyenletes fordulattal üzemel, es a teljesitmény is milyen stabil. Természetes hogy forro volt a dolog.
Egyébként el tudnám képzelni e motort könnyeb változatban és gyenge vizhütéssel megépiteni es egy hajot meghajtani vele.

Hi Feri


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 feb. 24. - 20:03 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 22
T.feri 2 !

Én is csatlakozom a motor csodálóihoz, és gratulálok készítőjének
Nagy figyelemmel kisérem a vákuummotorról a fórumon megjelenő írásokat
Most, hogy.felajálotad a rajzokat el is határoztam, a következő gépet, amit építek a vákuumgép lesz. .
Kéthengeres gőzgépet építek ,ha befejezem és a felajánlott rajzokat megkapom, nekilátok a vákuumgép építésének.

Üdv: feco1


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 feb. 24. - 22:02 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szevasz Feco

Nem irtad mijen gözgépet épitesz, fekvö vagy állo Stuart jellegü gép ?
Én is épitettem eggyet, fönt van a you tubon valoszinü láttad.Ez egy Beam gözgép azonban a videon levegövel futtatom.
Egyébként 8 gépemröl raktam videot föl.Mind ott vannak a nevem alatt.
Most én is egy uj projektben vagyok, szintén vákummotor, 2 hengeres fekvö hasonlo mint a you tubonn lathato kis gépem.Furat 38mm löket 56mm, - elég nagy lessz.
A rajzokat el fogom késziteni, sajnos ide nem lehet rajzot/fotot feltölteni.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 feb. 25. - 13:01 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
feri2 írta:
A rajzokat el fogom késziteni, sajnos ide nem lehet rajzot/fotot feltölteni.


Dehogynem :D :D :D ha nem megy a képfelrakás küld el nekem
( sry@freemail.hu ) és felteszem én.

A felrakás módja: http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?t=8

Üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 27 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség