SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 jún. 19. - 0:05

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 49 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 márc. 14. - 10:36 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Igen járassad!
Biztos, hogy 9,6V-os a motor?
Kb. 6-7 V-al járassad amig nem szikráznak a kefék!

Csak állíthatóan kellene megcsinálni azokat a trim lapokat, ha valóban
arra valók e?
Sajnos nem ismerem ezt a hajót.
Ez Graupner hajó, mert akkor én is meg tudom nézni a katalógusban.

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 márc. 14. - 12:46 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Biztosan Graupner hajó igen!
A motor adatlapján 9,6V van feltüntetve! Egyébként. A motor típusa Graupner 700BB ebből van 3db és egy orrtoló motor.
Az alábbi linken éppen készülőben van egy ilyen hajó és lehet rajta látni a trimlapokat is pár alkalommal.Szívesen várom a tanácsokat és az észrevételeket!
Köszönöm
http://picasaweb.google.com/MoonSeiko/Moonraker#


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 márc. 14. - 14:14 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Most már láttom a helyzetet.
Ezek nem trimlapok HANEM A SUGÁRFORDÍTÓ A HAJTÓMŰNÉL.
Természetes, hogy ezeket a szervókra, vagy szervóra kell kötni
KÜLÖNBEN NEM MEGY HÁTRAFELÉ A HAJÓ.

A bekötés módja a Graupner összeállítási utasításban biztos benne van.
Az eredeti hajóban - mármint a modellnél - van vihűtés méghozzá külön vizpumpákkal! EZT MEG KELL CSINÁLNI!
Szabályzónk csak azt lehet használni ami az ajánlásban van.
Az akkukon lehet módosítani, de a 3000 mA-elégnek tünik.

Ezekbe a TAMIYA csatlakozókban én nem biznék!
Az eltelt idő alatt -mert ez egy jó 15-éves konstrukció - vannak jobb csatlakzók is!


A " Graupner " által leirtaktól NEM NAGYON LEHET ELTÉRNI mert ez egy
nagyon igényes komoly hajó! :!: :!: :!: :!: :!: :!:

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 márc. 14. - 20:14 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Nem a sugárfordítókra gondoltam hanem a motorok mögött a hajófenéken van 2db kb 3cm*5cm es kis lap ami kb 2-3 fokos szögben áll és ezt nem tudom ,hogy célszerű e menet közben állítani.Ha hátramenetet szeretnék kapcsolni a hajón akkor lekel állítanom a motorokat v menet közben egy erősebb szervó áttudja fordítani a sugár irányát v nem célszerű.

http://picasaweb.google.com/MoonSeiko/M ... 3335610306
Ezen a képen pontosan látszik az a lap amiről beszéltem.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 márc. 15. - 8:48 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Most már én is látom!
Ez valóban trimlap és azt a célt szólgálja, hogy ne emelkedjen túlságosan a hajó orra nagysebességnél. Ilyenkor egy kicsit lefelé kell állítani a trimet ez lenyomja a hajó orrát.
Lehetséges a fordított helyzet is és akkor egy minimális felfelé állítás szükséges.
Hát elegánsan -az igazi hajón -lehet szervóhoz bekötni a trimlapot, de szerintem egy feszítő-állító csavar rendszer elégséges a beszabályzáshoz.

Amikor a hajót fékezni akarjuk és ebből a fékezésből hátramenetett akarunk
csinálni "VISSZA KELL VENNI AZ ÜZEMANYAGADAGOLÁST A HAJTÓMŰNÉL"
vagyis a szabályzóval csökkenteni kel az áramot ÉS AZTÁN TÖRTÉNIK MEG A SUGÁRFODÍTÓK BEÁLLÁSA MAGYARÚL A HÁTRAMENETHEZ A SUGÁRFORDÍTÁS.
Biztos, hogy az igazi hajón sem történik meg ez teljes hajtómű fordúlatszámnál a hátramenet beindítása. Aztán lehet és kell is a hajtómű teljesítményét növelni a hátramenetkor.

Majd keresek videót az ilyen hajókról.
http://www.youtube.com/watch?v=s20u6aos ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=r3ZhgCIw ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=Ce0YMb7M ... re=related
Itt jól látni a " hajtómű rendszer " müködését!
http://www.youtube.com/watch?v=f2MpLUxZPww&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=_ZEm16Ci ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=3cZywSEl ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=eQ0Ye0P_ ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=Z55k-U6p ... re=related
Különben volt szerencsém ilyen hajón utazni Rovin és Velence között oda és vissza. Én nem mertem a hajó hátsó fedélzetére kimenni AHÓL LEHETTET LÁTNI A HAJTÓMŰVEK MÜKÖDÉSÉT ÉS AZT A FANTASZTIKUS VIZFÜGGŐNYT AMI A HAJÓ MÖGÖTT VOLT. Csak a fekeségem fényképezte igen bátran!


Tamásbá
Mert ügye ebbe a hajóban igaziból gázturbinás hajtóművek vannak!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 márc. 15. - 10:42 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Köszönöm a sok linket végigböngésztem őket!Lehet ,hogy buta gondolat de ha hullámos vízen megyek a hajóval akkor a trimlapok állításával nem lehet stabilizálni jobban a hajót?Már kinéztem egy ennél szerényebb kis graupner hajót majd ha ez sikeresen összeáll akkor lehet ,hogy beinvesztálok egybe.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 márc. 15. - 14:34 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Igy van!
Visszafelé Rovinba- Velencéből egy vihar maradék hullámait értük el az útvonalon.
És valószinüleg a hajóvezető használta is a trim adta lehetőséget.

Versenyen a sok bólyakerülésről elvonná a figyelmet a trim menetközbeni állítása.
PERSZE EGYÉBB BEMÚTATÓN LÁTVÁNYOS VOLNA A MÜKÖDÉSE SZERVÓRÓL.

Egyébbként is egy IGEN LÁTVÁNYOS HAJÓRÓL VAN SZÓ MODELLBEN IS.

Horvátországban sok szép Yachtot lehetett látni a tengeren és kikötve a Yacht Kluban.
Ezeknek a hajóknak az ára úgy 200 000 000 Furó körűl KEZDŐDIK alap berendezéssel.

Kép

Uploaded with ImageShack.us
Kép

Uploaded with ImageShack.us
Kép

Uploaded with ImageShack.us

Tamásbá

Kép

Uploaded with ImageShack.us
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 márc. 15. - 18:20 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Ezek a hajók sem kutyák az biztos!A hajóversenyzésbe nehéz belekezdeni?A mono 2 ben gondolkoztam ha nem túl költséges!Milyen eszközök kellek hozzá és egy hajótest mennyibe kerül kb?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 márc. 16. - 7:05 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
A versenyzésbe bele lehet szokni nagyon hamar.
A Mono2 kategória vége Ft,-ban 200000körűl van!

Hajót,nagyteljesítményű motort-akkukat, speciális akkutöltőt,
2,4Ghz-es RC berendezést, digitális szervókat kell venni.

A versenyeken való részvétel is elég költséges, nevezési dij, MMSZ tagsági dij,
utiköltség, szállásköltség és nyilván enni is illik bár nem jobban mintha otthon lenne az ember.

Azért MÉGIS SOKAN CSINÁLJÁK ÉS ÉRDEMES BELEVÁGNI.
Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 márc. 16. - 7:45 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
És a hajó házilagos elkészítésére van lehetőség? Rajzot leírásokat lehet valahol keresgélni?Mert talán szépen lassan nekilátnék egynek és majd ha egyszer elkészül akkor megpróbálkozom a versenyzéssel.Csak az a baj ,hogy vannak anyagi határai mindig a modellezésnek is.De szerintem nem csak én vagyok így ezzel!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 márc. 16. - 9:13 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv.

Mindent meg lehet építeni "házilagosan" is, csak az a kérdés milyen
eredményt lehet elérni vele. A sebességi verseny hajók Magyarországon
egy nagyon régi, és nagyon nagy hagyományokkal rendelkező
modellezési forma. A hajótest építők 40-50 év alatt klubszinten
felhalmozott tapasztalatok alapján dolgoznak, én nem mondják el
senkinek a titkaikat, nem adnak rajzot a hajóikról.

Ki kall választani egy olyan hajóosztályt, amiben sok verseny van. Elég
népszerű sok a hajó. ebből a vesenyosztályból kell szerezni egy 2-3
évvel ezelőtti hajót, ami már nem a spicc, de azért még elbóklászik a
mezőnyben. Egy ilyen 2-3 éves használt teknő ára lényegesen jobb,
mint egy újjé. Ezzel lehet kezdeni az ismerkedést az üzemeltetéssel,
a versenyekkel. Ebből is rutint kell szerezni, na meg a versenyre
járásnak is komoly költségei vannak, a hajó fenntartásán felűl is.
Aztán ha tetszik a dolog, meg jól is megy az adott lehetőségekhez
képest, akkor lehet előre haladni az anyagi lehetőségek függvényében.


Otthon épített hajótesttel, megfelelő tapasztalatok hiányában, csak
kudarc érhet. Dolgozol rajta egy csomót, beleköltessz egy valag pénzt,
aztán meg jön a nagy csalódás.

Nézz szét kisebb hajóosztályok között (a hajók méretével arányosan
nő az áruk), és egy "TÖRPI", "BINGÓ", "JOKER" akár használt hajótesttel
is bele lehet kezdeni a buliba.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 márc. 16. - 12:23 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Bajban leszek mert MÁR nem vagyok benne a sebességi hajómodellek
Villágában!
Angel Tamást, vagy Kukoreli Károlyt Kllene telefonion megkeresni.
Mindkettő Budapesti lakos!
A tudakozó telefonja 195, vagy itt a Net segítségével megkeresnia számokat.

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 márc. 16. - 12:27 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Információ!

http://www.rcgames.hu/Verseny/Hajo/FsrVb


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Modellhajó ragasztása
HozzászólásElküldve: 2011 márc. 20. - 18:28 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tiszteletem!
Csak olyan ügyben keresem ,hogy nekiláttam ma ragasztani a hajómat mint kezdő és hiába is vigyáztam került a hajótestre is ragaszt amikor a két darabot összeillesztettem.Ez gondot jelenthet vagy lelehet csiszolni esetleg szórógitt és utána festés?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jún. 24. - 17:49 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Nem teljesen ide tartozó téma de nem tudom hova tehetném fel!
Segítség kellene modell hajó üvegszövettel való bevonásához!
Mit,hogyan stb...?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 49 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség