Sziasztok!
Nézegessük el a továbbgondolkodáshoz, milyen lehetőségek adódnak a gépészet hajótestbe építéséhez az előzőekben említett hajók esetében.
Vegyük egyik régi kedvencemet, a H.M.S Renown gőzbárkát. Ha valaki rákeres az interneten, a legtöbb találat a Billing Boats 1:35 méretarányú statikus kitje. Az eredeti hajót mutató találatok pedig nem is hasonlítanak rá. Nem véletlen, a gőzbárka a "csatacirkáló" egyik "mentőcsónakja". A mo-na-ko.net egyik cikke a "Model služebního člunu bitevní lodi Renown" bemutatja 1:12 méretarányban, gőzhajtással megépítve.
Egy kép mutatóba a belsőről:
Jól látható, hogy minden fő elem, önállóan is átszellőző fedélzeti felépítmény alá kerül.
Egy lehetőség, hogy az eredeti hajó felépítés is olyan volt, hogy a kazántéren szellőzőnyílásokat kellett elhelyezni.
Információgyűjtés közben az ember heteken át túrja-fúrja az internetet. A direkt keresés hamar kimerül, az ember egy idő után nem tudja mit is üssön be a keresőbe, hogy ne ugyanazt az 13820 találatot kapja.
Egy idő után az ember az "igéretes" találatok oldalairól továbbmutató linkeket próbálja felgöngyölni. Tipikusan ilyen amikor az adott modellt megépítő emberke, egy klub tagja. A klubban lévő többi ember is épít egy-egy hajót. Az egyik ilyen emberke épít egy olyan hajót amit az "Dmsua" cég gyárt kittben. A "Dmsua" cég honlapján pedig meglátunk egy hajót (kittet) ami igen megfogja a fantáziánkat.
Nos igen, talán ez lessz az ?! A egybefüggő felépítmény a hatalmas ablakokkal! A felépítménynek csak részlegesen, vagy egyáltalán nem építve padlót, mind az átszellőzés mind a hőterhelés problémája megoldódni látszik! Bár ha jobban belegondolok, nyitott ablakokkal kéne mennie mint egy BKV busznak !
Na megint más oldalról közelítsük. Írjuk össze mi is tetszik nekem az egyes hajókból:
- olyan "cool" a hátsófedélzetet borító vászontető
- azért csak jó az ha valahol kilátszik a gépészet
- talán mégis a nemesfából készült felépítmények a legszebbek
- ha lehetne fekvőkazános
- sokkal '"hajósabb" ha fedélzeti felépítmény (2 szintre) tagolt
- és legyen rajta valami fedélzeti "kütyű" (daru, vonóbak, stb...)
Szóval vagy ilyen lesz vagy soha nem építek gőzhajót!
Van egy mondás, miszerint: "Nem lehet miénk a töviskoszorú és a 30 ezüstpénz egyszerre"
Vannak persze más mondások is, és ebben az esetben inkáb azok jöttek be. Pár év várakozás után, egyszerre két olyan esemény is történt, ami nélkül ez a topic nem indult volna el.
Ebből az egyik, a nekem megfelelő hajó megtalálása...
folyt. köv.
Üdv, Géza