SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 nov. 01. - 15:53

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 39 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 júl. 14. - 10:04 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Elindult!

Utolsó ellenőrzés
Kép

Ekkora:
Kép

Start:
Kép

Látszik mögötte a porfelhő-csík...
Kép

Az aggályok ellenére kb 2m nekifutás után levegőben volt.
(Az igazinak az átesési sebessége 50 Km/h körüli.)
Kép

Fent:
Kép

Kép

Nagyon kellemesen, méltósággal repül, utazósebesség kb 1/3 gázon. (Nagyon "ECONOMY" a gép, így 15 percet szántotta az eget, az akksikapacitás kevesebb mint felét elfogyasztva.)

Video is jön hamarosan.

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 júl. 14. - 12:12 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Nagyon irigyek vagyunk, DE TE MEGDOLGOZTÁL ÉRTE ÉS GRATULÁLUNK!
Mondtam, hogy egy nagyon jó indulatú repcsi lesz.

Mégegyszer gratulálunk!
Tamásbá-sry Mester-Szilárdka és Füligjimmy


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 júl. 14. - 12:18 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
antikos írta:
Nagyon irigyek vagyunk..........


Bizony-bizony :D :D Nagyon tetszik a madárka, és ahogy olvasom, siker sztori is lett a vége.


Gratulálok! :D :D


Üdvözlettel: Szilárdka!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 júl. 14. - 16:14 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Köszönöm, köszönöm!

Sokat vaciláltam rajta, hogy leírjam-e a teljes sztorit, ami majdnem bukás lett, te tanulság van benne bőven, így inkább mégis megosztom veletek:

Az abszolút szűzfelszállás tegnap reggel történt.
Látszólag minden OK., start, a gép bőséges energiatartalékkal ekkor is 2m-en belül felszállt, DE, mivel a modell nem modellterv, hanem az eredeti gép rajza szerint kreálódott modellként, (lásd pl szárnyprofil választás a modellhez)a gép súlypontját a szárny első harmadára tettem. (Ami nagyjából modell-ökölszabály)

Ezután következett a Rémület A Levegőben.... Rögtön kiderült, hogy a madár ISZONY-ORRKÖNNYŰ!. Kis gázadásnál is ment felfelé, mint állat, osztmeg átesett és jött lefelé, mint golyó. Egyszóval vagy meredeken fel, vagy meredeken le. Felvittem gyorsan úgy 20-30 m-re, hogy legyen időm kitalálni, hogy mit is csináljak. Borotvaélen pendliztem fel alá úgy három percet, hogy megpróbáljam valahogy stabilan vezetni, hogy egyben le bírjam hozni valahogy. Egy kanyar és enyhe szembeszél hatására persze az egyik szárnyvég azonnal átesett és szép lapos dugózásba kezdett. Ebből kihozni nem sikerült, átment a rettegett zuhanó spirálba. Az irányítás nem segített, csak csillapított valamelyest a folyamaton. A leérkezés előtti 2m-en egy hirtelen szélfuvallat lefékezte, vízszintbe emelte a szárnyat és a gép csodával határos módon puhán landolt. Csak az egyik csűrőszervó fogaskereke bánta és semmi egyéb...

Úgy éreztem, hogy a jóisten segített menteni a gépet, tehát ő is azt akarja, hogy repüljön a madár. A levegőben eldöntöttem már vagy ezerszer, hogy ha túléli, gyönyörű fellógatott szobadísz lesz belőle.

A menekülést segítette a modell méretéhez képest eszméletlen kicsi repsúly, 1600g, óriási felületek, amik légellenállása is láthatóan csillapította a zuhanást és az, hogy a bevonó fólia nagyon komoly érezhető szilárdságot adott a szárnynak és a törzsnek is.

Itthon a törzsbordák reszel, az akksipakk előrébb költözött úgy 15 cm-t, a súlypont a szárny belépőéltől úgy 25%-ra került.

Ma reggel reszketeg térd és új start, csodák csodája, egy hihetetlenül stabil, nyugodt, dugóba vihetetlen csoda gép született belőle. MINDEN rossz tulajdonsága egy csapásra eltűnt, akarok vele repülni még, még, még...

ennyi

Tehát a tanulság:
(tetszőleges és/vagy kapcsolatok a felsorolásban)

-Szélcsatorna otthon,
-Számítógépes szélcsatorna szimuláció otthon
-Könnyű és szilárd építés
-Sok-sok repítési gyakorlat, jó idegekkel,
-Jóisten/mázlifaktor befigyelése balról.

Nekem minden esetre így még jobban esik a siker.

üdv: jj :wink: :wink: :wink: :FS:


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára jj 2011 júl. 14. - 16:38-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 júl. 14. - 16:37 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Nem a szárnyszelvény, hanem a trapéz szárny miatt ment oda a súlypont ahól most van!
De ezt, hogyan lehet előre kiszámítani azt nem tudom. :!: :!: :roll: :roll: :roll: :roll:

" Okoska "( Mármint nagybecsű személyem. ) nyilatkozata: :shock:

Lehet, hogy a trim előrenyomásával lehette volna segíteni az első repülésnél,
hogy ne essen dugóhúzóba???!!!

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 júl. 14. - 16:43 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Igen, de annyira nem trapéz, mivel a belépő él is hátrafelé tart, bőven.
A műrepülőm is hasonló szárnyforma, ott viszont az ideális súlypont úgy 30 nehány % körül van. (Nem 3D-re használom, csak síma műrepüléshez.)

Lehet, hogy a szárny állásszöge is játszik a kérdésben.

Sajnos a trimm az adón digitális, nem tolókás, így gyors eredményt nem lehet vele elérni, meg persze kisebb gondom is nagyobb volt abban a pillanatban...

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 júl. 14. - 18:16 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Ahogy mondod a trim vonatkozásában igy van!

Mesemondás:
Pipishegyen repítettük a CINEGÉT több másik modellel együtt mások jelenlétében. Nagyon magasan volt a repcsi és valami rossz elképzelés szerint szóltam János barátomnak aki közel állt hozzám " légyszives a magasági trimet told egy kicsit előre"! Persze ezt nekem kellett volna megcsinálni na, de ilyen is csak egyszer fordúlhat elő.
Ő teljesen koppanásig belehúzott a trimbe. :roll: :roll: :roll:
A CINEGE csinált vagy 20 lupingot :lol: :lol: :lol: mig ki tudtam venni és le tudtam szállni törés nékül. :!:

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: mázli
HozzászólásElküldve: 2011 júl. 14. - 18:30 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Az a lényeg hogy nem lett semmi baja ennek a gyönyörűségnek.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 júl. 15. - 9:39 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
A videó:

http://www.youtube.com/watch?v=6FXaMu8uDA4

jj


( Kő-szönjük!) / Tamásbá /


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 júl. 15. - 10:38 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Még egy szép közeli:

Kép

SRY Mester kérdésére a válasz:
Igen, az orrkúpot simán rákentem a pozitív formára, epoxival, így nem volt büdős, lakásban is csinálható. Ráraktam vagy 3 réteg finom üvegszövetet (A fa formára persze előtte folpackot húztam, így könnyen leszedhető lett a darab), így volt bőven anyag, hogy simára csiszoljam, glettelés nélkül. A felületre kapott oracal ezüst öntapi fóliát. Az eredetin sem tükörsíma az alu borítás. Egészen valószerű lett a végeredmény. Most jöhetnek a bőr ülések, fülkeperem bőr borítása, szélvédők, műszerfal.

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 júl. 15. - 10:47 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Ki tudja?

Mindkét fülkében volt műszerfal és botkormány is? Vagy ez csak tényleg túra és nem oktató gép volt?

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 júl. 15. - 11:57 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Biztos, hogy volt minkét üllésben is volt minden egyformán!
Nem csak oktattak a géppel, hanem Világversenyeken-Turaversenyeken is nagy sikereket értek el ezzel a géppel.
Még magyar versenyzők is jó helyzéseket szereztek versenyeken az 1930-as évek végén.

Hosszú távolságokon az egyik pilóta igy pihenhetett, vagy navigálhatott is!

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 júl. 16. - 21:36 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Gratula JJ! ez igazán szép masina lett!

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 júl. 17. - 0:33 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Köszönöm! Nekem is nagyon tecc, végre egy gép, amivel (bár elektronyos) nyugodtan elmehetek egy "igazi" modellező reptérre, ahol nyüzsögnek a robbanósok! A motoros rep. idő (nem vicc) kb 1/2 óra! Asszem a meghajtás láncot is sikerült jól eltalálni.

Az igazi, ha jól tudom, lehetett az egyik első tudatosan UL-nak tervezett gép. Bár akár motoros vitorlázóként is elfér, a modell meglepően kitűnően vitorlázik is.

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 júl. 17. - 20:03 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tartózkodási hely: tata
Szia JJ!
Nekem is lóg a falon egy klem.Remek hogy építettél egyet és már tapasztalatod is van a repíthetőségéről.Ezt kihasználva kérdeznék is tőled.
Az én gépem 107cm,és 400g.A profilja egy lassú vitorlázóé.Szerinted mekkora akut tehetek bele?A motor nem egy erőmű mert azt gondoltam a képek láttán,hogy ez egy motoros vitorlázó.A súlypont már megvan általad.Elöre is kösz Tamás


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 39 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség