SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 jún. 22. - 17:55

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2173 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125 ... 145  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 júl. 19. - 17:04 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Megvagyok ám!
Bocs, hogy így kimaradtam a körforgásból, de hát beleszaladtam egy lakás adás/vétel-lakásfelújítás projektbe.

A rossz hír, hogy buktam a jó kis műhelyemet, viszont.... (dobpergés) ...
kb. 5 percnyi sétára lakom ettől:
Kép

Ez a székesfehérvári csónakázó tó, vagy "vidámparki tó".

VAN SAJÁT KÜLÖN-BEJÁRATÚ TESZTPÁLYÁM!!! :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 júl. 19. - 17:13 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tolóhajó építés projektben mindössze annyi előrelépés történt, hogy az Ottó
építéséről eddig készült képeket felszuszakoltam egy webalbumba.

Akinek van kedve, bogarássza végig!

https://picasaweb.google.com/100595658379159177896/TothOtto#

Most néztem - az első fotó dátuma: 2009.10.26.
Szerintem ezzel enyém a leglassabban épülő Springer!
Nem jár ezért valamilyen díj? :roll:

Amint elkészülök az új műhellyel, (mármint a konyhabútorral), folytatom az építést.
Majd jelentkezem!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Ez igen
HozzászólásElküldve: 2011 júl. 19. - 21:44 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
GYönyörű munka, gratulálok!
Az enyém nem lesz ilyen pöpec.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 júl. 23. - 14:28 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Gratulálok a TÓTH OTTÓ-hoz! Igazán inpozáns darab lett. Lehet, hogy
sokáig épült, de nem hiába telt el az az idő!

VISZONT!

Látom, hogy többeknek gondja van a vezetékeléssel. Maximálisan
megértem mindenki problémáját, mert tényleg nagyon nehéz megfelelő
különösen elég vékony szigetelt vezetéket szerezni. DE van megoldás,
jelesül a klasszikus 1 eres vékony telefonvezeték. Ez az amit már 20
éve nem gyártanak, és ha van is valahol, akkor meg kell vanni kb.
10 km (igen kilóméter) hosszat egyben, mert annyi van egy spulnin.

Na kérem, akkor lenne egy ajánlatom. Ha valaki küld nekem egy saját
nevére megcímzett, felbélyegzett válaszborítékot, akkor a saját
10 km-es spulnimból letekerek pár métert és feladom neki. Ez a
10 km. vezeték feltehetőleg még az ükunokámnak is elégséges lenne,
ha hajómodellezne egyáltalán (reméljük ő is modellező lesz).
Szóval ízléses, vékony vezetékes hajómodell felvillanyozáshoz ezzel
tudok hozzájárulni ha érdekel valakit.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 júl. 24. - 9:53 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
sry írta:
VISZONT!

Látom, hogy többeknek gondja van a vezetékeléssel.


Irodákban, cégeknél ha a PC hálózati kábel sérült akkor azt kukázzák. Az ilyen kábelt szétbontva szép vékony (1mm), szines, szigetelet, sodrott rézdrótot nyerünk.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 júl. 24. - 19:05 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Ilyen fényképsorozat még sehól nem jelent meg hajómodellező vonatkozásában!
Én csak gratulálni tudok " Raptornak".

Tamásbá

Kép

Uploaded with ImageShack.us


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 júl. 28. - 9:00 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Nagyon köszönjük a fényképeket, mentem le kitartóan. :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 aug. 06. - 16:04 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Szeretném kikérni a véleményetek. 400-as motor direktben, 35milis csigával jó lehet a Walrusba?
Egy 70-80 (még nem döntöttem el) hosszabb verziót szeretnék építeni, hogy 12V-os zselés aksi is beleférjen. Ehhez lenne az említett hajtás. Esetleg 480-as motor a 400-as helyett, ha a lyukköre egyezik a két motornak.
A segítséget előre is köszönöm!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 aug. 06. - 16:38 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Szervusz Ákos

Ekkora hajónak a 40 - 45 mm átmérőjű négyágú csavar lenne ideális.
A motornak elég a 400-s, de szabályzó kell mindenféleképpen.

Üdv Manópapa

u.i: Ha nincs szabályzó, akkor vizisíelni lehet vele :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 aug. 06. - 16:45 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Ez 520 mm hosszú és négyágú 40 mm átmérőjű csavarral, szabályzóval is így dőlt kanyarban, valamint a kigyorsításnál kiszívta maga alól a vizet.

Kép

Kép

A vontatásjelző hengeren látni hogy mekkora centrifugális erő lépett fel.
Mindez 400-as motorral.
Az akku 6 A-s ólomzselés akku volt. Tömege 770 gramm.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 aug. 06. - 16:48 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Köszönöm a segítséget!
Szabályzó mindenképpen lesz benne. 30A-es repcsis szabályzóm van "raktáron", remélem elég lesz a motornak. A hátramenetet 3. csatornáról lehet majd váltani egy 2 állású kapcsoló segítségével. Baltazár is így üzemel.
A test hamarosan kész lesz. Képeket rakok fel a "Modellek a virtuális térben" topicba.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 aug. 06. - 16:55 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Nekem is repülős szabályzó volt benne.
Az irányváltást én két egymással szembefordított mikrokapcsolóval szoktam megoldani, mert egyszerűbb, és megbízhatóbb.
A szervó karja középállásban egyik kapcsolót sem kapcsolja, így az az állj.
Jobbra = előre, értelem szerűen a balra = hátra.
A trimmeléssel szoktam egy kicsit játszani, hogy az előre menethez közelebb kerüljön a szervókar.
A hátramenetet ritkábban használja az ember, így ha véletlenül elfárad az ujj, még mindig mehet előre.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 aug. 06. - 17:04 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Én ezt néztem ki magamnak, mint elfogadható alternatívát nimh vagy li-po helyett: http://www.zselesakkumulator.hu/product ... lator.html
A fedélzeti nyílás formájába is bele kell nyúlnom egy kicsit. Még az is lehet, hogy az egész test szélesebb lesz 15-20 milivel. Jelenleg a program 1650grammot számol, de ebben nincs benne a festés, glettelés és az elektronika egy része. (szabályozó, vevő, szervók, kábelezés)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 aug. 06. - 17:12 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Ez az akku tökéletes lesz hozzá.
A Naxosban ez van, és semmi gond nem volt még vele.
A springerbe úgy került egy köztes méret, hogy Török lámpagyártók nem követték az EU szabványt, és 6V 6A akkut készítettek egy viharlámpához.
Abból kaptam egyet ajándékba.
Később persze átálltak a 4 A-re, mert itthon nem engedélyezték a forgalmazását.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 aug. 06. - 17:34 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A Baltazár ilyennel úszkál: http://shop.modell.hu/product_info.php? ... s_id=42628
Egy autó mellé kaptam. Ez még éppen befér a motor elé az eredeti tervek szerint épített hajóba, de a hungarocell biztonsági úszótesteket már így is el kellett hagynom. Ezért próbálok más olcsó alternatívát keresni. Dokii hívta fel a figyelmem az oldalra amit linkeltem.
10 mm-rel szélesebb lesz a hajó, akkor befér az úszótestek közé az aksi.
Viszont Baltazár a kis 280-as motorjával szépen megy 5 cellás autós vevőaksikról is. Az meg szintén van itthon "raktáron". :)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2173 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125 ... 145  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség