SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 nov. 02. - 13:49

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 30 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Fel van adva a lecke!
HozzászólásElküldve: 2007 nov. 09. - 13:35 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
1945-ös ARADÓ repülőképes modellje! ( Hogy mik voltak?)

Kép
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 nov. 09. - 16:56 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Imádnivaló!

Az illető igen termékeny volt a témában, vagy egy zsák tervvel előállt:
http://www.luft46.com/arado/are555s.html
A modell egy kicsit bővebben:
http://www.das-nurfluegelteam.de/arado555_3/arado555-3.html
Ugyanaz habból:
http://www.das-nurfluegelteam.de/arado555_3/meine_arado.html
És még egy makett is:
http://modelingmadness.com/scotts/axis/luft/e555.htm
Meg egy kis történelem:
http://www.luftarchiv.de/

Hát ez elkápráztató. Szerintem nekem kell egy ilyen, mert nem egyszerű csupaszárny, különlegesség. A magam részéről örülök, hogy antikos talált egy ilyen szépséget.

Kellemes építést!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 nov. 10. - 9:40 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Ez igen ! Nagyon jó kiegészítése a témának, köszönjük.


Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 nov. 10. - 21:18 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
T. antikos!
Nagyon eltaláltad a címet, ez tényleg egy jól feladott lecke!
Kicsit utánanéztem mi is kellene ahhoz, hogy építhessek egy ilyen csodát.
- Első körben sokkal-sokkal több tudás (mint ami nekem van :( )
Persze ez folyamatosan változik. Elakadtam mindjárt az elején. Itt egy útmutatás az építéshez (a fenti linkek egyikéről):
Kép
Na ebből azért az kiderül, hogy a szárny minden tekintetben elég összetett. Alkalmazza mindazt ami a csupaszárnyak stabil repüléséhez kellhet.
Mi is ez a HM50, HM50t profil. Kis keresgélés és minő meglepetés, ez bizony Horten profil. Aztán leesett a tízfillér: Dr. Alexander Martin Lippisch tanítványai -> Walter és Reimar Horten -> csupaszárny.
Hát nincs új a nap alatt. Ettől még nem rendelkezem a profillal, de kicsit közelebb a megoldás.
Kicsit később: majdnem Horten, Hans Meyer profil :oops:
http://tracfoil.free.fr/airfoils/h.htm


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 nov. 11. - 13:33 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Szóval én nem ezt csinálnám! 1952-ben már versenyeztem csupaszárny
vitorlázóval és akkor jó bevált " S " szelvényeink voltak, az ilyen model
R/C nélkül is önmagában stabilan repült.

Meg kellene kérni SRY barátunkat, legyen kedves utána nézni Hódi
László, vagy Vass Géza csupaszárny modelljeinek és a használt
szárnyszelvénynek. De lehet még említeni Krizsma Gyula, Balázs
József,vagy a Rőser testvérek által megépített csupaszárny modelleket
is. Azért soroltam fel a neveket, mert igy SRY barátunk könnyebben
megtalálja a terveket, leirásokat.

Ezek a modellek 100m-re felhúzva motor nélkül 20-30 perceket repültek
termikben, de lejtőversenyek is voltak a Hármas H:H:-gyen.

Valahogy ezt a szárnyszelvényt kell betenni az ARADÓBA. Különben ez a
szárnytörési forma nagyon stabillá teszi a repcsit, ki lehet próbálni
papirból kivágva ezt a formát és lehet máris repíteni.

A nagygépes szárnyszelvények nem biztos, hogy hozzák az elvárt
eredményeket.

Lehet, hogy ezek a "régi szárnyszelvények " lassabb repülést
produkálnak, de ez sikvidéken elektró motorral felszerelve nem okoz
problémát.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 nov. 11. - 15:53 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Bizony ezek az információk nagyon jól jönnének!

Amit eddig megtanultam, a csupaszárnyakkal kapcsolatban az mind az
önstabil szárny kialakításával kapcsolatos. Tudom, hogy több dologból
tevődik össze (szárnyszelvény, elcsavarás, nyilazás és ezek aránya az
adott mérethez - sebességhez - súlyhoz igazítva). Összetettebb mint a
"szokványos" repülőgépek. Tudom, hogy nem lehetetlenség, és nagyon
jó kis sárkányokat készítettek már előttem. Szerintem az alakhűséget
megtartva senkinek nem fog feltűnni hogy nem egy megedott
szelvénnyel készült a szárny.

Tisztelettel megkérem SRY mestert, ha erre jár és ideje engedi, adjon
egy kis iránymutatást a témában. Azt már tudom, hogy egy 1,2 - 1,5m
körüli lassú gépet fogok építeni a fentiek mintájára. Ha kell egy kicsit
kísérletezni, nem gond: habból ezek a formák (még elcsavarással együtt)
is kivághatók, tesztelni inkább azon fogok.

Kellemes reptetést!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 nov. 11. - 17:50 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Hát a történelem ismétli önmagát: mindenki tanul az előtte feltalált dolgokból.
Kép
The 1910 Dunne D.6 monoplane was quite different from his well-
known tailless biplanes. The monoplane's wing was set high in parasol
fashion. The wing tips had pronounced washout, and the final few feet
curved sharply downward outboard of the centre of the ailerons to
provide side area in the absence of fins or rudders.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 nov. 29. - 22:11 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Mivel a válasz másik topicba érkezett, itt az egészet idézem.
sry írta:
Ejha....nemes feladat....nem lesz egyszerű, de abban nincs is semmi
jó ami egyszerű :D

A szárnyszelvény? Az elmélet azt mondja, hogy "S" szelvény kell
az ilyen gépekbe. Na hát én már építettem "néhány" csupaszárnyat,
"S" szelvényűt is, de be kellett látnom, hogy a hagyományos
értelemben vett "S" szelvény teljesen felesleges R/C modellen.
Szabadonrepülőn van értelme, de R/C modellen semmi értelme.

Kell egy jó, vékony szimmetrikus szelvény és az elevonok +5...15.
fokos alapbeállításával (húzott elevonos semleges helyzet) kell
beállítani a stabilitást. A súlypontra nagyon kell vigyázni, ha már azt
hiszed, hogy orrnehéz, akkor még erősen döntött fordulóban dugóba
fog esni és annyi neki. Szóval még súlyt az elejébe.

Erre különösen ügyelni kell a tervezésnél, legyen hely bőven az
orrában.

üdv.:SRY


Köszönöm az információt. Érdekes választ kaptam, ki fogom próbálni ezt
a lehetőséget is (csak lenne már egy szabad hétvégém, vagy mindjárt
kettő egymás után :lol: ).


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 nov. 30. - 13:41 
Akkor most megépíti valaki ezt a gépet?Mert én szurkolok neki! Nagyon szép gép,igazi ritkaság.


Vissza a tetejére
  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 dec. 02. - 17:04 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
De bizony készül majd egy ilyen. Csak előbb helyre kell állítanom a
habvágót (mert nem kívánok bordákat reszelgetni). A méretek
megegyeznek majd a fent megadott rajzokkal (legalábbis kisebb nem
lesz). Elsőre lesz egy a rajzokon szereplő profillal, és vele egyidőben egy
SRY mester javaslata alapján.
Viszont így év végén tornyozódnak a tennivalók és nem tudom mikor
tudok lopni időt erre is (nics valakinek időkibővítő
kézikészüléke - szívesen kikölcsönözném
:lol: )


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jan. 21. - 20:30 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!


A lecke megoldva!

Köszönet Sry-nek és Tatosnak a türelemért!

A berepülést és az összerakást várjuk a Tatos-tól!

Fesztáv 1200mm

Egy 2 dolog más lett mint a rajzon de repülni fog!
És a profil is más ezt sry majd kifejti ha van hozzá hangulata.
A gép gombostűzve van ezért áll úgíy ki a függőleges


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jan. 22. - 11:10 
Én nagyon türelmes vagyok! :) Várom a hangulatot és persze néhány képet is!!


Vissza a tetejére
  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jan. 22. - 22:09 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Debéna vagyok a képek!!!!!!!!!
[img][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/080121/IMG_1671_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu[/img]
[/img]


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jan. 22. - 22:22 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Aztaaaaaaaaaaaaaaaaaa Bálint ezt kegyetlen jól megfaragtad,
leborulok nagyságod előtt.

Üdv.:SRY

ui.: Nagyon megörgedtél , ennyire megviselt a síelés :twisted: :roll:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jan. 23. - 9:58 
Sikeres újraélesztésen vagyok túl! Röviden ,nagyon tuti lett! Ez habból van kivágva? Lesz valami bevonat is rajta?Tömege?Hajtáslánc?


Vissza a tetejére
  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 30 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség