SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 aug. 18. - 15:07

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1500 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80 ... 100  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 aug. 15. - 18:42 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Köszönöm!

SRY Mester!
Csatlakozva az előttem szólókhoz, én is azt kérem tőled
hogy mérd le a hajód, legyen valami támpontunk vitorla
ügyben!

Üdv: Gábor


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 aug. 15. - 23:06 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tartózkodási hely: Nagykanizsa
Én valakitől ezt a vitorla rajzot kaptam.
Hétvégén végre vízre is került a Csibor, ment is vele Dragon igazolhatja :P
Beállítani kellene meg megtanulni vitorlást vezetni és akkor nagy gondom nem lehet :lol:
Majd belejövök.

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Szúlycsökkentés
HozzászólásElküldve: 2011 aug. 23. - 7:44 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sajnos a hajóm jóval nehezebb lett, mint kellene, mert vastagabb balsábol is van, sik réteg műgyantát is kapott, meg hát az egyedi felépítmény is elég nehéz lett. Mit javasoltok, hogy csökkentsek a súlyán? Vegyek el a tőkesúlyból? Összesen vagy 250-300 grammot le kéne adnia. Nagyon borulékony lene, ha egy százast levennék a tőkesúlyból? Vagy mi mást lehetne tenni? (A felépítmény az marad, mert sok munkám van benne és tetszik, úgyhogy annak az eltávolítását ne javasoljátok!) :D
Várom az okos ötleteket!
Tisztelettel és köszönettel: Széll Zsolt

Ui.: Gábor szép lett a hajód, mostmár akkor én is dolgozom az enyémen, mert nem lesz így közös vízrebocsátás!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 aug. 23. - 9:13 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
Ha a vitorlából is leveszel, akkor nem lesz borulékony. De ha marad a teljes vitolra, akkor ez a hiányosság nem fog látszani gyenge szélben :-)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Súlycsökkentés
HozzászólásElküldve: 2011 aug. 25. - 20:05 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
És van értelme, hogy csökkentsem a vitrolafelületet és a tőkesúlyt, mert akkor lassul a hajó, ennyi erővel akkor maradhat minden ahogy van mélyebb merüléssel lassabb és kész minden változtatás nélkül. Vagy azért nem olyan mértékben lassul a kissebb vitorlával, nem ilyen egyszerű a dolog?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Súlycsökkentés
HozzászólásElküldve: 2011 aug. 26. - 4:18 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Széll Zsolt írta:
És van értelme, hogy csökkentsem a vitrolafelületet és a tőkesúlyt, mert akkor lassul a hajó, ennyi erővel akkor maradhat minden ahogy van mélyebb merüléssel lassabb és kész minden változtatás nélkül. Vagy azért nem olyan mértékben lassul a kissebb vitorlával, nem ilyen egyszerű a dolog?


A 250 - 300 gramm plusz súly, ha nem versenyezni akarsz vele hanem hajózni, nem okoz gondot.
Emiatt ne változtass rajta semmit.
Van amikor a szépség, látvány miatt kompromisszumot kell kötni.
Ez most a helyzet.
Ha megnézed Dulcibella topikját, láthatod hogy a sebesség nem lényeg.
A látvány viszont magáért beszél.

Üdv Manópapa


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Súlycsökkentés
HozzászólásElküldve: 2011 aug. 26. - 8:31 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
Széll Zsolt írta:
És van értelme, hogy csökkentsem a vitrolafelületet és a tőkesúlyt, mert akkor lassul a hajó, ennyi erővel akkor maradhat minden ahogy van mélyebb merüléssel lassabb és kész minden változtatás nélkül. Vagy azért nem olyan mértékben lassul a kissebb vitorlával, nem ilyen egyszerű a dolog?


Nem csak a mélyebb a merülés a gond, hanem hogy feljebb került a súlypont.

Van egy másik megoldás is, hogy mélyebb uszonyt (és kisebb tőkesúlyt)szerelsz rá, és ezzel javítod az állóképeségét.

Erős szélben kisebb vitorlával a kisebb dőlés miatt gyorsabb lesz a hajó. Ki kell próbálni, hogy a te megasabb súlypontú hajódnak mi ez az erős szél.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: szúlycsökkentés
HozzászólásElküldve: 2011 aug. 26. - 19:42 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Köszönöm a válaszokat.
Manópapával teljesen egyet értek, nekem számit a látvány nagyon is, tudtam előre, hogy a cicoma plussz súly lesz, és előbb tanuljak meg hajózni eggyáltalán :D .

Valóban előbb akkor kipróbálom a hajót így ahogy van, meglátjuk mit tud, hozzá kell-enyúlni. Dehát előbb még legyen késsz. :D
Még egyszer mindenkinek köszönöm, tisztelettel: Széll Zsolt


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 aug. 28. - 21:28 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tartózkodási hely: Nagykanizsa
Sziasztok!
Ma megint sikerült vízre tenni a csibort, csináltam egy kis videót is róla:

http://www.youtube.com/watch?v=8UqbU2LxhqM

A hajó úszik, csak be kellene állítanom de még soha nem volt vitorlásom így nem tudom mit hogyan kellene állítani.
Esetleg ha valakinek van valami jó ötlete mit állítsak hogyan azt szívesen fogadom :o
A kanyarodással még gondjaim vannak, van mikor nem tudom visszaforditani :evil:. Nem tom beállítási probléma vagy hihetetlen ügyetlen a kormányos :lol:.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 aug. 29. - 7:47 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Dokiii írta:
A kanyarodással még gondjaim vannak, van mikor nem tudom visszaforditani :evil:. Nem tom beállítási probléma vagy hihetetlen ügyetlen a kormányos :lol:.


Mindkettő :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

A vitorláshajó az nem motoros (ezt gondolom mindenki tudta nélkülem is),
és azért nem is úgy kell irányítani. Vannak 2figurák", amik széllel
szemben történnek, és mint tudjuk csak a mozgó hajó kormányozható.
Tehát ha eleve nagyon lassan haladsz, aztán kitérted a kormányt, ami
még fékez a hajón egy nagyot, akkor elfogy a sebesség, és a hajó
sodródni kezd. A tervezett manővert biztosan nem fogod tudni
végrehajtani.

Aztán ott van a "szélkormányzás" esete is. A vitorlásokat nem csak a
kormánykitérés tereli új útvonalra, hanem a vitorlán keletkező erők is.
(pl.) ha ngyon be van húzva az orrvitorla, akkor igencsak bajosan fogsz
szél felé fordulni, mert mindíg vissza fogja nyomni az orrát (különösen
ha erősebb a szél)

Tehát mint az elején írtam ez egy összetett beállítási és kormányzási
probléma. Mindkettőnek jónek kell lennie a sikerhez.

Hogy mi a jó beállítás? Ha erre lenne univerzális szabály, akkor nem
lennének vitorlásversenyek, mert mindenki egyszerre érne be a célba
:roll:

Valahol ebben a topicban volt egy jó beállítási segédlet aztérdemes
átböngészni, de igazán ezt úgy lehet megtanulni, hogy elmész
versenyre és meglesed mit csinálnak azok, akik elöl mennek. Ha
szerencséd van meg is kérdezheted, vagy rádszólnak, hogy mi a
francnak olyan feszes a vitorlád. Ilyenkor nem megsértődni kell hanem
lecsapni a kritikusra és addig faggatni amíg meg nem un téged :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Szóval ilyesmit versenyeken a legkönyebb elsajátítani.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 aug. 29. - 7:53 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Alap KEZDŐ BEÁLLÍTÁS, DE MÁR MEGY A HAJÓ ÉS EZ A LÉNYEG:

A szél irányát figyelembevéve 45 fokra a vitorla beállítás!

A többi tanulás kérdése úgy 10-éven keresztűl. De valahól itt a fórumon azért sok minden le van irva.
Jó vitorlázást.

Tamásbá
http://www.globuszyachtcharter.hu/hu/vi ... ti-pozicio
http://www.globuszyachtcharter.hu/hu/vi ... elhajtoero
http://www.globuszyachtcharter.hu/hu/vi ... nteraction
http://globuszyachtcharter.devcenter.hu ... abeallitas
http://www.vitorlasszotar.hu/venturi_elmelet.php
http://www.vitorlasszotar.hu/theory_content.php
http://www.vitorlasszotar.hu/vitorlazas_elmelete.html
http://www.sailing.hu/cikkek/vitorlazas ... aselmelet/
http://vitorlas.lap.hu/
http://www.vitorlastv.hu/index.php/tano ... oetel.html
http://www.meder.hu/hun/old/vitorlasiskola.htm

Én azt hiszem szeptemberre neked ez éppen elég lesz indulásnak!
Ezek a modellekre is vonatkoznak PERSZE FELTÉTELEZVE EGY 2,4-ES RC BERENDEZÉST JÓ SZERVÓKKAL ÉS JÓ AKKUMLÁTORRAL.

Váljon egészségedre a vitorlázás!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 aug. 29. - 12:39 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Juj!
Ha ezt mind betanulod, elmehetsz a NASA-hoz aerodinamikusnak!
Azért nem ennyire bonyolult a dolog.
1. mindig tudd, hogy honnan fúj a szél. Legegyszerűbben a kézbe fogott hajóval tudod megállapítani, lobogó vitorlákkal.
2. Ha a hajód a legoptimálisabban van beállítva, max. kb. 45 fokra fogsz tudni a szél felé vitorlázni. Így mész egy kicsit egyik irányba, majd megfordulsz (a hajó orrát a szél felé tolva) úgy, hogy most a vitorlák a másik oldalon legyenek, és szintén kb. 45 fokban mész ugyanannyit. Ekkor a szél felé sikerült teret nyerned (kb. 0,7-szeresét annak, amennyi utat megtettél). Ehhez a vitorlákat be kell húznod a hajó oldalvonalán belülre, hogy pontosan mennyire, azt szép lassan kikísérletezed, vagy ellesed mástól. Fontos! Ha a hajód a két oldalon máshogy viselkedik (pl. erősebben kell a kormányt kitéríteni az egyik oldalon), akkor a hajód ferde, legtöbbször az árbóc nem szokott függőlegesen állni, de lehet keel ferdeség is, az már nehezebben korrigálható.

Egy kis segítség a vitorla beállításhoz:

https://picasaweb.google.com/lh/photo/m ... directlink

3. Ezután próbálj úgy haladni, hogy a szél a hajó fara felől fújjon. A vitorlákat teljesen ki kell engedni. Ha túlfordulsz a teljes hátszél irányon, akkor a vitorlák átcsapódnak, ez a perdülés. Nem kell tőle megijedni, ez természetes része a manővereknek. Persze nem a legerősebb szélben kell először kipróbálni. Ha ügyesen csináltad, visszatértél a kiindulópontra.
https://picasaweb.google.com/lh/photo/X ... directlink

Ezután már bárhova eljuthatsz.
A többi majd később jön. Ahogy SRY mester mondja, próbáld meg ellesni másoktól és kérdezz. Sajnos az RG-65-nek még nincs versenye, de elmehetsz nyugodtan másik osztály versenyére is, szívesen segít mindenki. RC fórumokon utána tudsz nézni az időpontoknak és a helyszíneknek.
Üdv, Tibu


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 aug. 29. - 22:01 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tartózkodási hely: Nagykanizsa
sry írta:
A vitorláshajó az nem motoros (ezt gondolom mindenki tudta nélkülem is),
és azért nem is úgy kell irányítani.


Azért nincs olyan alkalom, hogy ne hallanám a mögöttem nézelődő emberektől hogy motor hajtja. :lol:
Biztos az átlátszó vitorla zavarja őket :P
Ami meg a hétvégén zavaró volt, látják hogy kinn vagyunk a modellező stégen, modellezünk, erre mellettünk 4 méterrel nekiáll kutyát fürdetni, meg dobálja neki be a labdát. Olyankor bánja az ember hogy nincs kinn az fsr. Nem hiszem hogy nagy ellenfél lenne a kutya de hogy kizavarná a vízből az tuti.


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Dokiii 2011 aug. 29. - 22:07-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 aug. 29. - 22:04 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tartózkodási hely: Nagykanizsa
Köszönöm a segítségeket!
Lesz mit gyakorolni :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 aug. 30. - 9:07 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
t. Dokiii!

Nem a kutya tehet róla! Sajnos az általános kultúrális szinvonallal van a
baj. A másik galaxisban (a Lajtától nyugatra ) még azt is megkérdezte a
középkorú házaspár, hogy nem zavar-e engem ha nézik a hajókat,
ahogy úsznak............ mondom nem, de ha már itt vannak tessék itt
egy távirányító és hajrá lehet próbálkozni. Nem vette el, azt mondta
nem tud felelősséget vállani a hajó épségéért mert nem ért hozzá, így
inkább csak nézi, de azt nagyon szívesen, mert nagyon szereti a
hajókat ...........

Szóval ez egy másik galaxisban történt, és mint tudjuk a galaxisok igen
messze vannak egymástól, mi meg igen lassan haladunk, egyszer majd
csak odaérünk.......

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1500 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80 ... 100  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség