Dokiii írta:
A kanyarodással még gondjaim vannak, van mikor nem tudom visszaforditani

. Nem tom beállítási probléma vagy hihetetlen ügyetlen a kormányos

.
Mindkettő
A vitorláshajó az nem motoros (ezt gondolom mindenki tudta nélkülem is),
és azért nem is úgy kell irányítani. Vannak 2figurák", amik széllel
szemben történnek, és mint tudjuk csak a mozgó hajó kormányozható.
Tehát ha eleve nagyon lassan haladsz, aztán kitérted a kormányt, ami
még fékez a hajón egy nagyot, akkor elfogy a sebesség, és a hajó
sodródni kezd. A tervezett manővert biztosan nem fogod tudni
végrehajtani.
Aztán ott van a "szélkormányzás" esete is. A vitorlásokat nem csak a
kormánykitérés tereli új útvonalra, hanem a vitorlán keletkező erők is.
(pl.) ha ngyon be van húzva az orrvitorla, akkor igencsak bajosan fogsz
szél felé fordulni, mert mindíg vissza fogja nyomni az orrát (különösen
ha erősebb a szél)
Tehát mint az elején írtam ez egy összetett beállítási és kormányzási
probléma. Mindkettőnek jónek kell lennie a sikerhez.
Hogy mi a jó beállítás? Ha erre lenne univerzális szabály, akkor nem
lennének vitorlásversenyek, mert mindenki egyszerre érne be a célba
Valahol ebben a topicban volt egy jó beállítási segédlet aztérdemes
átböngészni, de igazán ezt úgy lehet megtanulni, hogy elmész
versenyre és meglesed mit csinálnak azok, akik elöl mennek. Ha
szerencséd van meg is kérdezheted, vagy rádszólnak, hogy mi a
francnak olyan feszes a vitorlád. Ilyenkor nem megsértődni kell hanem
lecsapni a kritikusra és addig faggatni amíg meg nem un téged
Szóval ilyesmit versenyeken a legkönyebb elsajátítani.
Üdv.: SRY