SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 aug. 03. - 6:37

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 136 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 okt. 10. - 19:58 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Szia Gvandor!

A Laerke, ha jól emlékszem 60gr-os, finom szövésű üvegszál szövetből készült, 2 réteg került be, nem poliészter, hanem lamináló epoxi gyantával. A végeredmény lágyabb mint a poliészter, viszont lakásban is csinálható, mivel szinte szagtalan.

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 okt. 11. - 7:48 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
feco 1 írta:
Ha levegőt hagytam a belsejébe hidegvízbe téve elcsavarodott,
ha megtöltöttem gyantával nehéznek találtam.



Vegyésznél (alvinplast) lehet kapni habosodó epoxit. A legsűrűbbel dolgoztam már, kb. keményfa(!) szilárdságú habbá válik.

Méz sűrűségű, már a bekeveréskor elkezd habosodni, majd kb 2 szereséra dagad. Ha a kihabosodott gyantát piszkálod, egy ideig tűri, de egy időn túl a piszkálásra összeesik.



http://www.alvin-plast.hu/index.php?opt ... Itemid=571

A habosodó epoxi rendszer - karosszéria elemek (akár hőálló is), kormánylapátok, tőkesúly stb. kialakításához ajánljuk.

Kétkomponensű rendszer, az alábbi sűrűségben kapható:



170 kg/m3 (habosodás mértéke: 6,2-szeres)
240 kg/m3 (habosodás mértéke: 4-szeres)
400 kg/m3 (habosodás mértéke: 2,5-szörös)
600 kg/m3 (habosodás mértéke: 1,7-szeres)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 okt. 11. - 16:40 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
jj írta:
Szia Gvandor!

A Laerke, ha jól emlékszem 60gr-os, finom szövésű üvegszál szövetből készült, 2 réteg került be, nem poliészter, hanem lamináló epoxi gyantával. A végeredmény lágyabb mint a poliészter, viszont lakásban is csinálható, mivel szinte szagtalan.

jj


Kösz az infot. 70 gramm körüli van kéznél.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 okt. 12. - 6:59 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Egyenlőre nem habosítom, majd meglátjuk, hogy viselkedik.
A keel ház beépítése következik.

Kép

Ügyelni kell a függőleges keelre.

Kép

Megfelelően ki kell támasztani.

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 okt. 12. - 8:08 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 22
Üdvözlet mindenkinek!

Én is készítem az újabb Leerke 65-ös hajót.
2 réteg 160gr-os üvegszövetből epoxi gyanta laminátumból készült.
Egyelőre vékonyabbat nem csinálok, mert attól félek, hogy a víznyomás eldeformálja az alakját.
Két réteggel epoxit gyantával a laminált súlya 136+86=222 gr.
Üdv.feco 1


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 okt. 13. - 8:06 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Elkészült a kormány tönkcső beépítése.

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 okt. 13. - 8:07 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Míg kötött az anyag, kiszabtam a vitorla szervó kart.

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 okt. 13. - 9:42 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
tibu írta:
Míg kötött az anyag, kiszabtam a vitorla szervó kart.


Hogy csináltad a kart? Saját készítésű az alapanyag? Miért nem szőrösek az élek?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 okt. 13. - 10:49 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia mamut,
HobbyKing anyag, 1,5 mm-es gyári karbon lap.
Maróval van körbemarva, és némileg smirglizve, de jó a Dremel és a vágótárcsa is.
Üdv, Tibu


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 okt. 15. - 13:54 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 22
Szia Tibu!
A képen olyan nagynak tünik a szervókar, elfér keresztbe
a hajóba?
Milyen hosszú a kar a szervó középpontjától az utolsó
kis furatig?
Üdv. feco 1


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 okt. 15. - 23:42 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Sziasztok!

Nálam nem karos a szervó, hanem csigás! A neten látszó Laerkék általában csigás vitorlaszervóval üzemelnek. (csak nagyobb a nyomaték...)
Az általam használt GWS vitorlaszervó úgy 6 eFt körül volt kapható két éve a Modell és Hobby-ban, nálam azóta prímán üzemel. Egy tisztességesebb (5-7 kg-os) normál szervó ennél drágább is lehet, de ekkora mindenképp szükséges is a Laerkébe!

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 okt. 16. - 8:24 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Vitorlaszervo: HS-5485HB (6,4 kg)
A karból sajnos le kellett vágni kb. 1cm-t, mert bár kimértem, de a hajó gömbölyülete miatt a szervo alja már nem fért el annyira a szélén. Majd lesz kép is. Nem konkrétan Laerke65-ben, de általában az RG-65-ökben karos szervókat láttam, remélem bírja majd. Egy felező csiga lesz csak rajta, így is elég kell legyen a schott hossz.
Fecó, a hossz most levágva 101mm.
Üdv, Tibu


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 okt. 16. - 12:22 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A szervók elhelyezése:

Kép

A vevő tartó:

Kép

A kormány szervó tartó:

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 okt. 16. - 17:26 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 22
Üdvözlet Tibu!
Én nem raknák felező csigát, mert a boom megfogása a forgásponthoz túl közel fog esni (kb. 50 mm).
A boom-hoz a Schott csatlakozása legalább 75-80 mm-re lenne jó a forgásponttól.
Ha a szervókaron a forgásponttól 75-80mm-re rögzited a Schott kötelet és a szervókar 45-45 fokot fordul előre-hátra akkor a fenti feltétel teljesül.
Javaslom gondold végig.
Üdv.feco 1


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 okt. 17. - 8:26 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Nem tudom, hogy értetted a felező csigát, én így gondoltam:

Kép

Üdv, Tibu


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 136 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség