SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 jún. 17. - 9:45

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 34 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: BOTOND folyami tolóhajó
HozzászólásElküldve: 2011 okt. 19. - 20:34 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
BOTOND

Kép

Kép

Kép

Hossz 490mm
Méretarány 1:40
Meghajtás 2X Multiplex Permax 480-as szénkefés motor, direkt hajtásban
Csavar 26mm, 3 ág 2mm-es tengelyre.
Tápellátás LiPo 2s 5000mAh
Menetidő 30-60 perc, sebességtől függően.

Építési anyag: 2 és 3 mm-es habosított PVC lemez, Hajótest merülő része fóliázva, fedélzet, felépítmények festve.

Hajótest EGRETE típus, felépítmény saját terv alapján. Magyar zászló alatt hajózik Botond nevű tolóhajó, mely felépítménye az Egrete típusra hasonlít.

üdv: jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 okt. 19. - 21:45 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv.

Szóval új játékossal szállsz harcba a kolompért? :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Csinos darab!

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 okt. 20. - 7:45 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
Pedig van hasonló magyar gyártású is (OT-2441):
Kép



A korlátok miből vannak? Mivel lettek ragasztva (forrasztva?)?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 okt. 20. - 9:04 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Korlátok 1mm-es sárgaréz huzal forrasztva, reszelve, szürkére fújva. Fedélzetbe fúrva, ragasztva pillanatragaccsal

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 okt. 20. - 14:38 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
jj írta:
Korlátok 1mm-es sárgaréz huzal forrasztva, reszelve, szürkére fújva. Fedélzetbe fúrva, ragasztva pillanatragaccsal

jj


Művészi munka!

Jó lenne a munkafázisokról egy képsor (majd a legközelebbi korlátgyártásnál), mert nekem mindig nagy cseppekben marad ott az ón.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: BOTOND folyami tolóhajó
HozzászólásElküldve: 2011 okt. 20. - 14:58 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
jj írta:
Meghajtás 2X Multiplex Permax 480-as szénkefés motor, direkt hajtásban
Csavar 26mm, 3 ág 2mm-es tengelyre.


Nem melegednek a motorok?

Nekem a Csongrádban a kb 350-es motorok direkt hajtással 2 perc alatt elégtek.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 okt. 20. - 15:58 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Igen, a motor kérdése örök...

A meghajtás története a Botondban:

A hajócsavar 2mm-es tengelyen, 26mm átmérőjű, 3 ágú, kis emelkedésű. (tehát abszolúte pilincka darabok, amit együtt árulnak 2mm-es tengellyel, tönkcsővel)

1. 370-es motor, 1/6 áttétel GWS. 5 éves korom előtt engem is lázba hozott volna ez a menetteljesítmény, tehát harmatos. (Bár scale... csak a szél ne fújjon, mert az nem "scale" és a hajó páá páá!)

2. 540-es, nem modell célra épített motor, direkt hajtás. A 20l vizet simán kicsapja a kádból. 5000mAh 2s lipo akksi 8 perc alatt kakukk.

3. 2. pontban leírt motorok 1/2 áttétellel. Még mindig nagyon durva, brutális, hirtelen ugró, de már barátibb áramzabálók.

4. Végső megoldás: Multilex Permax 480-as kefés modell célra árult, 7.2V-os motorok. Lényeges, hogy a motorok jó része 6V-os (bár elmegy 7 -ről is, de melegszik/fogyaszt/ég).
Tekintve, hogy a csigák kicsik, a motorok 7V-osak, a táplálás max. 7.2V, így melegedés elhanyagolható, teljesítményleadás finoman szabályozható, a játékidő 30-60 perc és mindenki boldog.

Tanulság:
I. Nem mindegy, hogy a motor milyen feszültségre ajánlott
II. Az arányosan kicsi csiga nem terhel nagyot
III. Valahogy azok a motorok jobbak, mások, amik eleve modellhez készültek, bár a máshonnan beszerzett példányok külsőre megegyeznek azokkal. Kivétel, ha igazán lassú motorra van szükség, pl. lapátkerekes gőzös - HP tintás nyomtató fejmozgató motorja. Kisérletezni érdemes, mert olcsóbb...

Kérdés: A Csongrádban milyen csigákat használtál és milyen akupakkot, szabályozót?

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 okt. 20. - 20:53 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Korlát: Nekem is nagy cseppekben marad az ón, de a forrasztás előtt a forrasztandó pontokat reszeld meg tűreszelővel, ilyenkor a tiszta felületet szépen befutja az ón, vagy egyszerűen csiszolópapírral csiszatold meg a teljes pálcát frissen, a szabás előtt. A felesleg az ónból tűreszelővel gyorsan lereszelhető a festés előtt.

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 okt. 23. - 5:59 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szép és gyors, grat!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 okt. 26. - 11:08 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Sziasztok!

Néhány újabb részlet a darabon:

Meghajtás és kort-gyűrűs kormányzás:

Kép

A tat berendezése, külmotoros csónak, horgonycsörlők, csónakdaru (működik!):

Kép

Kormányállás, radar, fehér ledes fényszórók, GPS vevő, dönthető árbóc fényekkel és lobogóval:

Kép

Gépház: kormányzás, direkt kihajtású 480-as motorok:

Kép

Az összkép jelenlegi állapotában:

Kép

üdv: jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 okt. 26. - 12:25 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szuper!

Működik? Nem mondod? :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 okt. 27. - 10:01 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Egyre jobb!

De ha megengedsz egy észrevételt: Tedd már azt a nemzeti lobogót a tatra, a főhelyre! Ennyit melózol az élethű külalakkal, és az egész összképet jelentősen rontja a rossz helyen lévő lobogó.

Az antennaárbocon csak jelzőzászló, vagy a cég saját zászlaja lehet (mondjuk JJ-LINE :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: ) A nemzeti hovatartozást jelölő zászló (merthogy rúdon van, akkor zászló) a tat-on a főhelyen van. Az orrban a vezárpálcán meg annak az országnak a zászlaja van, amelyiknek a felségvizein hajózol, kivéve, ha az azonos a nemzeti lobogóddal. Ez esetben üres a vezérpálca.

Ha a tatra nem helyezhető a zászló (tipikus probléma toló és vontató hajóknál, mert a tat-on lekaszálná a vonatókötél a zászlót) , akkor a felépítmén, vagy a fedélzeti ház leghátsó pontjára kell tenni a nemzeti hovatartozást jelző zászlót.

Az antennaárbocon nemeti lobogó csak hadihajókon lehet, így ha helyesen akarod felszerelni a "BOTOND"-ot, vagy átteszed a tatra, vagy a felépítmény végére a zészlót, vagy szerelsz rá egy-két ágyút és akkor maradhat az antennaárbocon a zászló :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Elnézést a belevauért.....

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 okt. 27. - 15:11 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Köszi SRY! Szép lassan így kupálódik az ember...
Sajna az egész felépítmény középen "foglalt". Felfelé a lépcsők, a taton pedig a vontatásra szolgáló kötélbakok. Így marad a kormányállás tetejének hátsó élére egy zászlórúd.

Amúgy a hadihajó ötlet sem rossz, mivel a darab mozgása a vízen eléggé őrnaszádos, továbbá a festése is elég harcias, mivel a heraldikában (címertan) a piros fehér sávos színezés a háború, a harc jelzése. Ez a motívum azonos az árpádsávval pl, de az amerikai zászló is szép tanulmány, amiben a kék mezőben (békében) leledző csillagok jelzik, hogy béke csak az államok (csillagok) területén van, azon kívül pedig harc és háború (piros fehér sávos terület)
Az amerikaiak szépen tartják is ezt a hagyományt a nagy észak dél ellen cilibuli óta. Kivéve azt az érdekes esetet, amikor egy tengeralattjáróról felszálló japán hidroplán gyújtóbombával bombázta egy nemzeti park erdejét, amint azt Maci Laci, Bubu és a vadőr látta is! (És ez nem vicc!)

Az EU lobogó pedig csak a színtiszta béke területe, kék alap és benne a tagállamok csillagai, háború pedig sehol.

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 okt. 27. - 20:29 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 18
Tartózkodási hely: Kisújszállás
Érdekes tanulmány mind a kettő. Ezzel is okosabb lettem. És még mondja valaki hogy a modellezők nem széles látókörűek :D :D

_________________
"Ha nem figyelek oda, úgy fogok megöregedni, hogy elfelejtek felnőni előtte."
http://www.kisujmodell.eu
http://www.facebook.com/kisujmodell


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 okt. 28. - 9:17 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Banyek, a harmadik képről azt hittem az eredeti nagy hajó van lefotózva. :shock: Már kérdezni is akartam, hogy a zászló az eredetin miért ott van?!... :oops:
Jó a fotóbeállítás... :D
és a hajó is!

Egy kis antikolás után második nézésre is eredeti nagy hajónak tűnne!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 34 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség