SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 nov. 02. - 14:35

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 67 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 nov. 27. - 1:27 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdv Uraim!

Köszönöm szépen a gyors kimerítő válaszokat.

Üdv: joeskac.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 dec. 04. - 20:35 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdv Mindenkinek!

Tisztelettel jelentem elkészült az új futóműves FS-em.
A futó tengelye 1,5mm 10cm hosszú acél huzal.
Már be is repültem. A futómű a teszteket jól bírta, persze nem rázuhanásra terveztem. A felszállást kézből végzem, mert féttem a gép farkincáját. :D

És a képek:

http://kepfeltoltes.hu/view/071204/2007 ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/071204/2007 ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/071204/2007 ... es.hu_.jpg

Üdv: joeskac


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 dec. 05. - 9:07 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Jó lett :D De ha szeretnél füves terepről is felszállni akkor egy picit
nagyobb kerekek kellenek. A 63-as kerék még éppen jó, de inkább
nagyobb kell. Ezekkel a kerekekkel (ha jól látom ezek GWS "felnik") csak
nagyon síma terepről (parkoló, ledöngölt föld) lehet felszállni.

Azt írtad, hogy kézből volt az elstartolás, de a leszállás az milyen volt?
Ekőször nem volt egy kicsit furcsa, hogy eddig leérkezéskor szinte
azonnal lefékeződött a gép, most meg gurgulázik :D :D :D ?

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 dec. 05. - 13:53 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdv SRY!

A start szerintem ezután is kézből fog történni.

A leszállásnál tényleg egy kicsit tovább gurult a "megszokottnál" ami furcsa volt egy picit, de megszokás kérdése az egész. Majd belejövök. :)

Üdv: joeskac

Az :FS: :FS: :FS: :FS: legyen velünk !!!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 dec. 06. - 10:34 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Szia!

ÉS miért kézből? Ugyan ez annó nem volt tervezési szempont, mert a
fene sem gondolta, hogy egyszer futóműve is lesz a :FS: -nek , de
a kialakítása miatt nagyon könnyű felszállni vele futóról.

A hosszú farok úgy vezeti meg a gépet mint a papírsárkányokat a
lelógó hoszú madzagfarkuk. Így a gyorsítási szakaszban nem akar
kitörni oldalra a gép. A légcsavarok általában kisebbek az FS-en ezért
túl nagy billentő precessziós nyomaték sincs.
Tehát ami a felszállásnál gondot okozhat (oldalra elmászkálás,
talajon eldőlés) kevéssé tapasztalható ezen a gépen.

Ráadásnak elég kicsiny a felszálló sebessége, ezért hamar elemelkedik,
nem kell sokat szaladgálni a földön. Egy hiányosság viszont van :!: :!:
Az :FS: -ek túlnyomó többsége alulmotorizált. Ha kézből indul akkor
ez tökéletesen meg is felel, de a futóról felszálláshoz tolóerő kell,
nem is kevés. A nagy gördülési és vonszolási ellenállást le kell
győzni , plusz a gépet is gyorsítani kell.

A kis légcsavar nagy előny az alacsony precesszió miatt, de most ez
visszaüt, mert kicsi a statikus tolóerő, erre viszont a futós felszálláshoz
nagy szükség lenne. Így a futós felszálláshoz (különösen ha az
fűves talajról történik) egy-két lépcsővel erősebb motor kell a
gépbe.

Próbáld csak ki azt a futós fel- és leszállást, ha ráérzel az "ízére"
többet nem is nagyon akarsz majd kézből startolni.

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 dec. 06. - 14:57 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sry te menyire szerecc szakmailag fogalmazni! :D De nem kell neki nagyon nagy moci meg csavi a felszáláshoz. Simán felszál csengőmotor és 7*3.5 csavarral is 3 celárol!!!! Ja a farokfutót ahogy sry csinálta avval a pálcábol kell megcsinálni de olyan magasra mind a a futó elöl ugy a farok se ér a fűhör és nem lasicsa a :FS: et.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 dec. 06. - 15:29 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
jojo írta:
Sry te menyire szerecc szakmailag fogalmazni! :D De nem kell neki nagyon nagy moci meg csavi a felszáláshoz. Simán felszál csengőmotor és 7*3.5 csavarral is 3 celárol!!!! Ja a farokfutót ahogy sry csinálta avval a pálcábol kell megcsinálni de olyan magasra mind a a futó elöl ugy a farok se ér a fűhör és nem lasicsa a :FS: et.


Miaz hogy! Az elmélet az (nekem) még fontosabb is kicsit , mint a
gyakorlat. :D :D Az erőssebb motoron pont azt értem amit te írsz.
A csengőmotor 3 cellával 7-es csavival már egy erőmű a 320-as
kefés motor +2 cella LiPo-hoz képest. De repülnek ezzel a géppel 280-as
kefés motorral és CD-ROM motorral is. Na ezekhez a minimocikhoz
képest a csengőmoci nagyságrendekkel izmosabb verzió.

Annyival izmosabb, hogy a futós verzióhoz pont jó :D

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 67 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség