Szia!
ÉS miért kézből? Ugyan ez annó nem volt tervezési szempont, mert a
fene sem gondolta, hogy egyszer futóműve is lesz a :FS: -nek , de
a kialakítása miatt nagyon könnyű felszállni vele futóról.
A hosszú farok úgy vezeti meg a gépet mint a papírsárkányokat a
lelógó hoszú madzagfarkuk. Így a gyorsítási szakaszban nem akar
kitörni oldalra a gép. A légcsavarok általában kisebbek az FS-en ezért
túl nagy billentő precessziós nyomaték sincs.
Tehát ami a felszállásnál gondot okozhat (oldalra elmászkálás,
talajon eldőlés) kevéssé tapasztalható ezen a gépen.
Ráadásnak elég kicsiny a felszálló sebessége, ezért hamar elemelkedik,
nem kell sokat szaladgálni a földön. Egy hiányosság viszont van
Az :FS: -ek túlnyomó többsége alulmotorizált. Ha kézből indul akkor
ez tökéletesen meg is felel, de a futóról felszálláshoz tolóerő kell,
nem is kevés. A nagy gördülési és vonszolási ellenállást le kell
győzni , plusz a gépet is gyorsítani kell.
A kis légcsavar nagy előny az alacsony precesszió miatt, de most ez
visszaüt, mert kicsi a statikus tolóerő, erre viszont a futós felszálláshoz
nagy szükség lenne. Így a futós felszálláshoz (különösen ha az
fűves talajról történik) egy-két lépcsővel erősebb motor kell a
gépbe.
Próbáld csak ki azt a futós fel- és leszállást, ha ráérzel az "ízére"
többet nem is nagyon akarsz majd kézből startolni.
üdv.: SRY