SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 nov. 05. - 3:17

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 67 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 dec. 27. - 16:31 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A hátsó híd rögzítő fül:

Kép

A schott behúzási pont:

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 dec. 27. - 16:33 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A hátsó borító lemezek 1mm-es rétegelt lemezből vannak:

Kép

A ragasztás kicsit zűrös:

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 dec. 28. - 0:42 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tibu, ez már most jól néz ki. Januári öbölkerülő? :wink:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 dec. 28. - 7:41 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Csinálj egy kis jeget, és mehetünk!
De Orfűre is szeretnék eljutni vele.
Üdv, Tibu


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 dec. 28. - 18:04 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Befejeztem a hátsó rész borítását, és elkezdtem a középső részt:

Kép

Kép

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 dec. 28. - 18:07 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Közben elkészült az akku fűtés, sry ötlete alapján.

Kép

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 dec. 28. - 18:10 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A korik alapja régi hokikori szétszedésével keletkezett, még a felfüggesztő luk is rajta van:

Kép

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 dec. 28. - 18:48 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Itt ha belebrekeghetek!

A korizás lényege a felületi terhelés. Minél nagyobb a korcsolya éle alatt a felületi terhelés annál jobb (persze ezt sem szabad túlzásba vinni) ugyanis a nyomás hatására a kori éle alatt megolvad a jég (márha elég nagy a nyomás az az a felületi terhelés). Ez a mikronnyi vízfilm adja a kenést és csökkenti le a csúszási súrlódást minimális értékre. Mivel csak mikronnyi ezért folyadékellenállások nem keletkeznek.

Az egész okoskodásnak az a lényege, hogy ha nem túl nehéz a ketyere (mint pl egy jégvitorlás modell) akkor a lehető legvékonyabb élű kori kell. De mivel a kori nem lehet éles mint a kés, hanem lapos élszalag kell neki, ezért minél vékonyabb anyagból kell csinálni. Én a végén már 0,4 mm-es lemezből vágtam ki és azt is egy oldalról elcsiszoltam kicsit, hogy 0,2-0,3 mm-es élszalagja legyen, azzal már könnyen és gyorsan futott a gépezet.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 dec. 28. - 19:50 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia sry,
Az igazi jégvityinek rendes éle van, 105 fokos szögben köszörülve. Én is ezt tervezem, síkköszörűvel hosszában lesz köszörülve az él, mert keresztbe köszörülésnél kis recék keletkeznek, ami fékez. A profik reszelővel maguk reszelik a korijukat, na ezt én nem vállalom még modell méretben sem.
Hogy hogy fog menni, az majd kiderül. A modell, a miről másolom a méreteket, 30cm-es korival rendelkezik, én is erre törekszem.
Üdv, Tibu


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 dec. 29. - 15:22 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A kapcsoló burkolaton belül lesz, itt nem kell feltétlenül vízhatlan legyen.

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 dec. 29. - 15:23 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A kormányszervó és a tartója:

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 jan. 08. - 18:20 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A komplett kormány szervó doboz:

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 jan. 08. - 18:21 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Az akkurekesz, hőszigeteléssel:

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 jan. 08. - 18:22 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A kapcsoló most már lefedve:

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 jan. 08. - 18:23 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Árbóc és baum veretek:

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 67 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség