sry írta:
Üdv.
Akkor viszont egy Easy-Glider-t javasolnék! Az elején mindenképpen könnyen repülhető, könnyen javítható, és könnyen szállítható gép kell. Az Easy Star sem rossz, csak picit gyors.
A modellező multtal és az R/C repüléssel az szokott lenni a gond, hogy annó én is építettem szabadonrepülő vitorlázót, meg CO2-motoros modellt, meg gumisat. Megy ez nekem gondoltam és kezdésnek építettem egy Pilatus-Portert-t. Azt hiszem 2 másodpercet repült mire összetörtem
A szabadon repülőzéssel szerzett tapasztalat kiváló és pótolhatatlan az építés és beállítás terén, de az R/C gép vezetésében semmit nem ér. Sőt szerintem még hátrány is kicsit.
A robbanómotoros gépet még nem ajánlanám, egyrészt mert egy csomó kiegészítő logisztika kell hozzá, ami szintén pénzbe van, és az elején az amúgy is szűks költségkeretet nem kéne megosztani két projekt között. Másrészt meg sokkal nyűgösebb ügy, kell némi reptéri gyakorlat ahhoz, hogy a robbanómotor kezelése, beállítása stb... készségsinten menjen és ne ez kösse le az ember figyelmét.
Üdv.: SRY
Üdv SRY!
Nagyon köszönöm a tanácsaidat, minden szempontból rendkívül hasznosak és megfontolandók. Ennek alapján akkor valószínűleg az Easy Glider-nél maradnék, amit már korábban is nézegettem.
Ezzel kapcsolatban az a gond, hogy már sehol sem találok sima Easy Glider-t, illetve csak config nélkül a nagyobb 1,8 m-es fesztávú Electro (Pro) változatot
http://www.modellhungaria.hu/easy-glide ... -4317.html 19.990 Ft ami orrmotoros, vagy távirányító+vevő és akkutöltő nélküli R/C szett 52.073 Ft.
Viszont az Easy Star van kittben config nélkül (csak motor és légcsavar) és 2,4 GHz komplett R/C szett 92.000 Ft. !!, vagy brushless motorral 83.000 Ft., vagy 4 csatornás komplett nem tudni milyen MHz-n működő R/C szett 49 990 Ft. Úgyhogy teljesen tanácstalan vagyok.
Mi a véleményed, hogy melyiket lenne érdemesebb megvenni az Easy Star-ból, az R/C szettet, vagy a config nélküli kittet és külön megvenni hozzá rádiót, szervót stb.?
Gondolom így biztosan többe lenne, de talán jobb configot lehetne összeválogatni hozzá.
És ha már „háti motorosat” keresek akkor találtam egy nagyon érdekeset ez a Hobbyking ASK21Mi
http://repulomodellek.blogspot.com/2011 ... k21mi.html„Hobbyking ASK21Mi scale vitorlázó EPO habból öntött, könnyen összeállítható (csak 3 csavar és kész), könnyen szállítható, praktikus, formás és izgalmas modell. 2 méternél valamivel nagyobb fesztáv jól láthatóvá teszi még nagy magasságban is.
Érdekessége még a gépnek, hogy az irányításhoz szükséges 4 db szervó , a motor és a szabályzó is gyárilag beépített. A legizgalmasabb, hogy a gép rendelkezik egy mechanikával, amely a gép hátán lévő motort és propellert a törzsbe húzza be, csökkentve ezzel a légellenállást vitorlázás közben. Természetesen a motor behajtó mechanikáját működtető szervó is gyárilag beépített.
A fel- és leszállást 5(!) kerék segíti, még a szárnyvégeken is található 1-1 kis kerék, ráadásul az orrfutó még kormányozható is.
Kétségkívül komoly érték ezért az árért. Egy 2 méteres vitorlázógép, 5 db beépített szervóval és motorral $100 körüli áron nem rossz, pláne mostanában, mikor ilyen gyenge a dollár, alig 18.000 Ft.
Egy akksi, egy vevő, és már repülhet is.”
Szuperül néz ki a gép, érdemes megnézni a fenti linken a képeket. Hazai boltokban még nem láttam.
A modellező múlttal kapcsolatban is tökéletesen igazad van, egy pillanatig sem vitatom.
Az építés-beállítás terén legalább hasznos lesz a szabadon repülőzéssel szerzett tapasztalat.
Az R/C gép vezetés pedig úgyis egy más kategória, amit meg kell tanulni. Bízom a sikerben.
A robbanómotoros gépet amúgy is későbbre hagynám a költségkeret, több tapasztalat és egyebek miatt és nem akarok két projektet egyszerre csinálni.
Ennél pillanatnyilag megállok a tervrajz keresés és info gyűjtés szintjén.
Még egyszer nagyon köszönöm a tanácsaidat és javaslataidat, nagyon hasznosak voltak.
Ha már ott tartok, kérni fogom a személyes segítséged a beállítás, berepítés terén.
Várom válaszod a fentiekkel kapcsolatban.
Üdv
John Grape