Hello!
A pc ventilátorok és hajszárítók tuningjával vigyázni kell. Láttam tuningolt PC ventilátort fél centis darabokra robbanni. Gondolom a kiegyensúlyozása nem volt az igazi. A hajszárítóval hasonló problémák lehetnek, ráadásul a legtöbb hajszárítóban a járókerék csak szoros illesztéssel van a tengelyre rögzítve. Olvastam rémtörténeteket ezzel kapcsolatban is.
Amúgy annak ellenére, hogy csak 10W-os a ventilátor amit használok, a légszállítása meglepően jó, és meglepően nagy tolóerőt képes produkálni. De végülis nem a teljesítmény számít. A kis légpárnás is légpárnás.
Az merev oldalfalú légpárnásokkal is ismerkedem, de sajna szárazföldön az nem az igazi (habár padlón az is megy).
1962 és 1968 között 'Air Cushion Vehicles' címen sokoldalas cikkek jelentek meg a' Flight international' című angol nyelvű magazinban. A cikkek tele vannak rajzokkal, metszetekkel fotókkal stb. Sok fotót a saját fotósaik készítetek, így olyan fotók és a légpárnás gépek is vannak a magazinban amik sehol máshol nem találhatók meg, ugyan ez igaz a rajzokra is. És ők aztán tényleg mindenről beszámoltak: a légpárnás talicskáktól a légpárnás kamionokon át világ összes addig szóba került légpárnásáról szót ejtettek.
És a jó hír: A Flight Global, a magazin tulaja közzétette a honlapján az archívumot. A probléma az, hogy az oldalak egyenként pdf-ben vannak fent. Viszont lehet keresni az oldalak tartalmában is:
http://www.flightglobal.com/pdfarchive/ ... &x=27&y=15Ebben a magazinban találtam egy érdekes megoldást a meghajtásra: légcsavar, vagy hajócsavar helyett egy bordás dobot használtak. Ezzel földön, vízen, mocsárban is jól haladt a légpárnás, és olyan emelkedőn is képes volt felmenni amin a többi légpárnás nem. Be is linkelném, ha meg lenne
RGábor
ui.: Az Air Cushion Vehicles nem is a cikk címe volt, hanem a magazin egy külön része, amiben csak légpárnásokról szóló cikkek voltak.