SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 jún. 21. - 12:26

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2173 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135 ... 145  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 feb. 01. - 19:53 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
otako írta:
Télleg aranyos, de ez már szerintem valami "komoly egészségkárosodásra" utal. :twisted:


Tolóhajózisz Mániákusz

Az eddigi ismeretek szerint gyógyíthatatlan, és fértőző :twisted: :twisted: :twisted:

Több akutt esetet ismerek!

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 feb. 11. - 14:53 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Tegnap voltam lenn a Dunánál fotózgatni. enyhe jégzajlás van, és se kép- se hang. Egy moccantás nincs a vizen. Na kérem Oroszországban egy kis jég (összefüggő, beállt) nem akadálya semminek:

http://www.youtube.com/watch?v=Xrbzi3u8 ... r_embedded

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 feb. 11. - 14:55 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Oltás és mentés Orosz módra.

Tűzoltóhajó nincs, mentőhajó nincs, viszont van komp, ami a bajba jutott hajóhoz viszi a tűzoltó gépkocsit meg a mentőgépkocsit. Sajátos egy megoldás az biztos, de működik.

Kép

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 feb. 12. - 15:47 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Azt hittem már majdnem mindent láttam, ami hajó ......... hát megint tévedtem:

Kép

Ha valakinek van egy kimustrált MTZ traktor modellje a következő tolóhajó versenyen indulhat is egy ilyennel :-)

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 feb. 12. - 15:49 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
..... és ha megunta az MTZ hajtotta komphajót, akkor a traki kiválóan alkalmazható vízparti ökörsütésekhez is:

Kép

Nekem is vannak "beteg" ötleteim, de mint látható van még hová "fejlődni" :-)

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 feb. 12. - 17:14 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
80-as években a tokaji hegy északi oldalán a sípályán a drótköteles-ráakaszkodós felvonót is egy MTZ hajtotta. Az egyik hátsó kerék helyére gumi nélküli felnit raktak, a közepére valahogy ráerősítettek egy a drótkötelet megvezető vályút, és az húzta fel a síelőket. Tavasszal visszarakták a kerekét és ledöcögtek vele az mg gépész középsuliba :)
Aztán később már bódét ("gépházat") is építettek köré.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 feb. 13. - 11:49 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdv!

Az lenne a kérdésem, hogy gyantázás előtt gletteljek, vagy utána. Már csak azért is kérdezem, ha mondjuk először gyantázom, azon a felületen megtapad a folyékony fa? Vagy valami más fajta kence kell rá.


Üdv.: Szilardka!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 feb. 13. - 13:54 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Üdv.

Gyantázás után glettelj!!!!! Folyékonyfa nem jó. Ha van lehetöség 2 komponens-ü szorógitt az igazi.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 feb. 13. - 16:11 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
szilardka írta:
Üdv!

Az lenne a kérdésem, hogy gyantázás előtt gletteljek, vagy utána. Már csak azért is kérdezem, ha mondjuk először gyantázom, azon a felületen megtapad a folyékony fa? Vagy valami más fajta kence kell rá.


Üdv.: Szilardka!


Szervusz Szilárdka

Hogy melyik megoldást választod, teljesen mindegy.
Lehet gyantázás előtt, akkor elég a sima vizesbázisú javító tapasz amit Zsolt is használ (Sry).
Előnye az ára, és ráadásul könnyű csiszolni.
Ha gyantázás után glettelsz, akkor mindenféleképpen kétkomponensű műgyanta glett kell.
Hátránya a nehezen csiszolhatóság mellett a kiszerelés mérete és ára.
Eddig egyetlen jó glettel találkoztam a Mobihel nevű kétkomponensűvel.
Ez sárga színű, és könnyen csiszolható.
A szürke amit autófényezők használnak nagy javításokhoz, a legkeményebb.

Üdv Szilveszter


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 feb. 13. - 18:05 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

szokás szerint megint mindenkinek igaza van :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

A formák megfelelő kialakítására a gyantázás előtti glettelés a megfelelő módszer, lehetőleg a fához való glettanyaggal, és a lehető legjobb alakhűséget és felületi minőséget kéne elérni.

Utánna gyantázás, majd jöhet a felület kikészítése. Mivel ez esetben egy pozitív sablonra gyantázol a felület kikészítéséhez nagyon jól jön a kétkomponensű szórógitt (ahoyg Skeleton Kolléga írta) meg a vizes csiszolás. Utánna egy-két réteg műanyag alapozó, majd a színes fedőréteg. Ezzel a módszerrel tökéletes , tartós, és igen szép bevonat érhető el.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 feb. 13. - 21:14 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Üdv.

Már több hajómat fujták egy fehér szinü anyaggal viszonylag kemény,de eszméletlenül jól csiszolható,holnap megkérdezem milyen gyármányú./ Igaz nem volt olcsó,ha jól emlékszem az árára 2kg A és a hozzávaló edző volt 4000.- körül,hogy ez most mennyi lesz az uj ÁFával jó kérdés/ Autos glett,egy csiborra három réteg vastagon fujva 40g plussz csiszolás előtt.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 márc. 04. - 10:12 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

A heti Gellért-Hegyi bringás "feltekerő verseny" sem telhetett el hajózás nélkül :-)

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/? ... d/17783530

Ez itt az Osztrák "KORNEUBURG" két méretes tolt bárkával.

Kifejezetten előnyös pozíció a Gellért hegy Szabadság-híd felőli oldala a Dunán haladó hajók fotózásához, mindenkinek tudom ajánlani.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 márc. 05. - 10:11 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Egy kis kiegészítés a képhez. Ez egy átépített, Burg típusú hajó, aminek a régi teste elöregedés miatt le lett vágva, és egy úgynevezett "tehén" bárka lett hozzá építve. Ez a piros tetejű rész. Ez tolja maga előtt a másik bárkát. Ezek a bárkák kimondottan napraforgó szállítására lettek átalakítva, hogy több férjen bele annak érdekében, hogy ne legyen kihasználatlan merülés.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 márc. 05. - 16:09 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Köszi Cleaveland az információt! Egyből másként nézem ezt a hajót :-)


Közben fény derült a titokra !!!! hogyan születnek a kikötői boserek!

Hát a nagy tengeri hajón születnek a nyílt tengeren és utánna a mama-hajó védett kikötőbe viszi a kicsiket, ahol útjára engedi őket :twisted: :twisted: :twisted: Ha nem hiszitek el nézzétek meg:

http://www.youtube.com/watch?v=xLLiwh5n ... re=related

Naügye :twisted: :twisted: :twisted:

És így rakták meg a merülő-szállítóhajót boxerekkel. Ebben a videóban aztán mindenki tol-húz-ráncigál, tiszta tolóhajós paradicsom:

http://www.youtube.com/watch?v=XlKnshOW ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=Yu1SLZKS ... re=related

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 márc. 06. - 16:34 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 18
Tartózkodási hely: Kisújszállás
Sziasztok!

Nem pont ide illik, de egy kicsit talán mégis.

Készíteni akarok, otthonra teszteléshez stb egy tápot, hogy ne "szívasson" a lemerült akksi tesztelés és beállítás közben. A gondom az, hogy nem igazán tudom mekkora áramra méretezzem. Ezek az egyszerűbb kefés motorok, mint amit a tolóhajókba is használunk általában mekkora áramokat vesznek fel terhelten/terheletlen/induláskor.
Ha 10A kibír a táp tartósan az elég? Vagy elég esetleg az 5A is? Pillanatnyi áramfelvétel induláskor mekkora lehet?

A segítséget előre is köszönöm.

ui: Ha abszolút nem ide tartozik bocsi :? :?

_________________
"Ha nem figyelek oda, úgy fogok megöregedni, hogy elfelejtek felnőni előtte."
http://www.kisujmodell.eu
http://www.facebook.com/kisujmodell


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2173 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135 ... 145  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség