SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 nov. 01. - 3:54

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 143 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jún. 13. - 20:17 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Ja igen, nem mondtam, hogy nekem is 20A-es szabim van, és tényleg ugyan attól. :) Amiről Te tudsz az még a vitorlázós korszakában volt a fikben. Szerintem a JES006-os szabira gondolsz. A motornak nem lehet sok az áram, annyit fog felvenni amennyi kell neki. Ha szorul, vagy túlterhelt akkor többet vesz fel és leég. Ha rákötsz egy olyan mocit a szabidra ami 40A-t képes felvenni, akkor fel is fogja venni, a szabid meg leég mert csak 20A-ig bírja.
Nekem ez a motorom van:
Model: F1818-2500

KV: 2500Kv
Voltage: 7.4v (2 cella)
Max áramerősség: 8A
No load current: 1A
Méretek: 17.8mm*18mm
-tengely: 16mm*2.3mm
súly: 15g
Ajánlott Propeller: 5x3
Húzó erő: 210g

Csak nem az ajánlott 5x3-as propival, mert az kevésnek bizonyult a fik-be, hanem egy 5x5-el.
Nem értem miért nem megy a tiéd. Milyen töltőd van? Rendesen feltölti az aksidat?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jún. 13. - 21:26 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Akkor mindenünk ugyan olyan kivéve a vevőnk :) Nekem is 5x5-ös propival :) A töltőm : http://www.emotors.cz/elsa/eshop/3-1-NA ... rger-2S-3S
Nem bonyolult :) El vagyok átkozva :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jún. 14. - 7:22 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Ha jól tudom, már van multimétered. Mérj rá az aksi feszültségére töltés után! 8,4V-nak kellene lennie miután feltöltött.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jún. 14. - 14:20 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Gondolom 7,4-et akartál írni :)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jún. 14. - 14:38 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
ngexi írta:
Gondolom 7,4-et akartál írni :)


Nem. 8,4-et akartam írni, ugyanis a névleges feszültsége 7,4V. Li-po aksi cellafeszültsége feltöltve 4,2V, Így lesz a 2 cella li-po feltöltve 8,4. Ha neked csak 7,4-re tölt a töltőd akkor ott lesz a baj. Ott kezd lekapcsolni a szabályozó. Ez itt off, de a Mini ECO-m hajós szabija félig elveszi a gázt, amikor a cellánkénti feszültség eléri a 3,7V-ot. (biztos lehetne programozni, de így biztosan marad annyi töltés az aksiban, hogy a tó közepéről kiérjek) A repülős szabályozók fokozatosabban veszik el a gázt, de 3V körül már mindegyik teljesen lekapcsol, hogy ne károsodjon az aksi.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 aug. 23. - 9:54 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Tegnap megpróbáltam a FIK-et 3 cella li-po-val. (motor: F1818-2500kV légcsavar 5x5 APC)
Az eredmény egy nagyon gyors, de annál irányíthatatlanabb gép lett. 60-70fokos szögben tudtam vele emelkedni. Teljes gázon való zuhanásból felhúzva szinte karikába hajlott a szárny, pedig van benne szénpálca. Teljes gázon a kormányokra nagyon nehezen reagált. Talán ha több merevítést raknék bele életképes lenne 3 cellával, de a motor nagyon melegedett, így 4-5 perc után inkább visszatértem a jól bevált 2 cellára.

Volt egy kis rádió teszt is (vagyis inkább magamat teszteltem). Körülbelül 150 méterre repültem el a géppel, vagy inkább többre. Volt 5-6mp amikor nem láttam. Valahogy úgy találtam el a repülési irányt, hogy a felhős háttér elött este 8 körül, semmit nem lehetett látni a repülőből. Egy kicsit megijedtem, hogy búcsút mondhatok neki. De aztán sikerült úgy megmozdíani, hogy vissza tudtam hozni. :)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 ápr. 10. - 21:49 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Üdv.

Lenne néhány kérdésem: Nekem a gép szárnya két daraban jött 2x40cm
hol vágjam el és mennyi legyen a V beállitási szöge? Valamint itthon csak 4mm szénpálca van,amit a szárnyba szánok merevitésnek elég lesz-e?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 ápr. 10. - 22:48 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
skeleton írta:
Üdv.

Lenne néhány kérdésem: Nekem a gép szárnya két daraban jött 2x40cm
hol vágjam el és mennyi legyen a V beállitási szöge? Valamint itthon csak 4mm szénpálca van,amit a szárnyba szánok merevitésnek elég lesz-e?


Két darabban? És egyenes a 2 darab, vagy fülezett?

A szénpálca még sok is lesz. Szóval bőven elég.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 ápr. 10. - 22:57 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Üdv.

Egyenes nincs fülezve,és itt a problémám.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 ápr. 11. - 7:03 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
skeleton írta:
Üdv.

Egyenes nincs fülezve,és itt a problémám.


Aha!
Akkor marad a sima "V" beállítású szárny, és mivel ez egy elég durvás emelőprofillal készül olyan 5-7° "V" állás kéne neki. Nagyobb skkal nem legyen met csúszkálni fog.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 ápr. 11. - 10:37 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Köszönöm. Igy elég stabil lesz a gép?Mert gyerek szeretne vele megtanulni repülni. Vagy én fülezem meg 40cm a középrész a fül hossza 20-20cm az általad leirt szöggel. Nem akkadékoskodni akarok,szeretném a témát körül járni és kihozni neki a jobb megoldást,hogy élvezze a dolgot.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 ápr. 12. - 10:18 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv.

A fülezett szárny mindenképpen jobb, stabilabb, és szebben repül. A "V" szárnynak megvannak a maga rossz tulajdonságai, egyszerre esik át, csúszik fordulóban stb.... A fülezett szárnyon a fül mindíg kisebb állásszöggel repül mint a szárnyközép, így nincs teljes félszárnyi átesés, jobb a felhajtóerőeloszlás, plusz az egyenes középrész jobb teherviselő.

Ha masszívabb és jobban repülő gépet szeretnél, akkor bizony fülezni kell. Ha egyszer építést akkor maradhat a "V" szárny.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 ápr. 12. - 11:21 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Üdv.

Akkor fülezek,amit leirtam arányokat az jó lesz-e,vagy kevesebb fül kell.A szög 5°-7° vagy nagyobb? Inkább többet dolgozok vele,de legyen siker élménye.Az antik modellek mennyire lehetnek mérvadok fülezés szempontjából?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 ápr. 12. - 13:51 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv.

Az ajánlott fülezés

1/4 ------------- 1/2 -------------1/4
bal fül ---- szárnyközép ---- jobb fül

A fülek felhajtási szöge a szárnyközép síkjához képest : 10-15° (tényleg ilyen nagy, nem tévedés)


Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 ápr. 12. - 14:14 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Köszönöm.

Megyek épiteni.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 143 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség