Szia Levi!
Nem a táblázatot, hanem a görbéket. A titok a görbékben van! Az
ábrán három görbe látható

Ezek szélcsatorna mérések eredményei és azt mutatják, miként
viselkedik az adott szelvény. Nagyon fontos az az RE tartomány amire a
görbék vonatkoznak, mert (mint a színes görbeseregleten látható)
különféle áramlási viszonyok esetén , az az más Re számokon, a
szelvények eltérően viselkednek.
Az első görbe a nyomásközéppont vándorlást mutatja ez hasonló a
Cm görbéhez, de jelen esetünkben a nyomásközéppont sugarat
ábrázolja.
A második görbe a felhajtóerő változása (Cy) az állásszög
függvényében. Ebből látszik, hogy a szárny 9 fokon esik át. A normál
repülési tartomány 5...6 fokig tart.
A harmadik a Cy-t ábrázolja a Cx ellenállási tényező függvényében,
ez az un. Lillienthal Poláris. Nagyon tanulságos görbe. Az origóból
húzott érintővel kimetszhető a legjobb siklószámhoz tartozó állásszög.
Ez az a bizonyos 2,71 fok.
Ezeknek a görbéknek a segítségével bármely repülési helyzetre
meghatározható a SZÁRNYSZELVÉNY viselkedése. A valódi szárny
és a teljes gép viselkedése ettől eltér, de minden ilyen számítás
alapja a szárnyszelvény viselkedése.
Ha valamire kíváncsi vagy még, állok rendelkezésedre.
üdv.:SRY