SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 jún. 19. - 15:37

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 601 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 41  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 júl. 20. - 6:36 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Mostanában érkezett!
GERE JÓZSEF BARÁTOM IRJA:


"Kedves Tomi Bácsi!

Elkészült az R-26 Góbé vitorlázóm. Fesztávolsága 1,94 m, vagy is nem túl
nagy, de nem is kicsi. Nekem még nem sikerült soha sem normális módon
képet feltenni a fórumra. Megkérnélek, hogy próbáljad meg az Antik
Modellek Régi Rubik repülők RC modelljei topicba betenni."

Kép

Uploaded with ImageShack.us


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 júl. 20. - 7:54 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Ejha!

ezen is látszik Gere Józsi alapos, hozzáértő kezemunkája. Igazán szép, és élethű modell lett. Tökéletesen vissza adja a GOBÉ hangulatát és vonalait. Sok repülőélményt, és sikeres leszállást kívánok hozzá.

Üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 júl. 21. - 20:46 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
GERE JÓZSEF modelljéről néhány alapadatot szívesen vennék.
pl: súly, profil, bevonat típusa, RC (szervó, kormány mozgatás)
vagy egy kép ha akadna bevonás előtt.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 júl. 22. - 13:12 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Először is köszönöm Tomi Bácsinak a kép beszerkesztését, Zsoltnak az elismerő szavakat!
Részben más tollával ékeskedem. A modellnek sokadik gazdája lehetek. ( De legalább a negyedik.) Többször is láttam eladóként az interneten, de különösen nem izgatott fel. A tavasszal került ismét a kezembe Jereb Gábor kitűnő könyve, a Magyar vitorlázó repülőgépek. Véletlen egybesés, hogy a modell ekkor lett ismét eladó. A könyvben olvasottak hatására most már "eszelősen" küzdöttem, hogy a Góbé az enyém legyen, bár tudtam, hogy nagy kereszt lesz. Mit kaptam: Egy üvegszálas műanyag törzset, ami igen szép színezést kapott, utólagos eleismerésem a készítőjének. Két szárnyat bevonva, és a két csillapítót részben bevonva, és a kabin tetőt. A korábbi építők elkövették azt a hibát, hogy nem tettek csövet a csesztetonnak sem a szárnyba, sem a csillapítóhoz. Ezért a borítást a szárnyon és a csillapítókon részeben fel kellett bontani. A szárnynál a cseszterton kettő darab 4 mm-es Graupner acél, amely 5/4,15 mm-es alumínium csőbe csúszik be . A vízszintes vezérsík elől 2mm-es, hátul 1,5 mm-es csesztertont kapott. Mindkettő csőbe bújik itt is. Ennek e tehermentesítés szempontjából van jelentősége, mert amúgy a vezésík a szárnnyal ellentétben nem levehető. A szárny főtartó kapott egy pótlólagos megerősítést is. Az eredeti gépen a csűrő kifut a szárny végéig, a modellen nem. Gondolkodtam, hogy módosítom, de végül is a jelentős munka igénye miatt maradt így. Az igazság az, hogy nagyon szerettem volna már megrepíteni, másrészt a terven felül bejött Góbé projekt az épülő versenymodellek elől vette el az értékes időt, és építési területet a műhenyként asztalán. A díszítésnél létezett gépet vettem alapul. Ez egy Dunakszin repült -azt hiszem hogy már kifutotta az repülési idejét, és jelenleg talán csak a szebb jövőre várva tárolt -Góbé. A szárny és a vezérsíkok Orecover bevonatot kaptak. Ezzel történt az oldalkormány, és a szárny festésének imitálása is. A számok feliratok -közeli képeken lehetne látni, hogy az apró figyelmeztető feliratok is elkészültek- lézer nyomtatóval készített vizes matrica a makettezésben használatos lakkal fixálva. A szárny profilja a hasonló méretű vitorlázó modelleken használatos, a Clark-y-hoz hasonló, csak laposabb az aló kontúrja, és kisebb a belépő élnél a görbülete. Húrhosszúsága 200 mm. A vízszintes vezérsík szimmetrikus profilú, nyújtott vízcseppre hasonlít. A szárny fesztávolsága 1940 mm. A modell amikor hozám került 850 gram volt. Sajnos a vízsintes csillapító kialakítása behatárolta a lehetőségeket. A súlypontnak a szárny húrhosszának első harmnada közelében kell lenni, ráadásul a hátsó rész alapból nehéz. A két kormányt 10x12 mm-es balsafából készült tolórúd mozgatja, mindkét végén 2 mm-es acél szárral. A szervóknál gömbcsukló, a kormányoknál M2-es snapper van. A két kormány szervó ECO-6, a csűrők HD-199 MG. Mindegyik fém fogaskerekes. A vevő Hitec HFS-06MT 40 MHz-es. A fedélzeti akkumulátor 5 cella 1900 mAh-s Enelop NiMh. A kerék gumi, az eredetileg alkalmaztott szivacs kereket erre kellett kicserélni, mert a szivacs maradandóan összenyomódott. Ez pedig a tömeg eredménye, ami 1650 gramm. Sajnos bármennyire is előre raktam a fedélzeti elektronikát, még egy súlykalmrát is ki kellett alakítani, hogy a megfelelő helyen legyen a súlypont. A modellnek a kerék mögött hagyományos startkampója van. Első repítés lejtőn történt, és a megfelelő beállítás után történt a gumiköteles start. A viszonylag nagy felületi terhelés miatt nem egy kimondott termikvadász, de ha van emelés benne marad. Amúgy igen jó indulatú modell. Kár hogy a klubunkban nincs olyan motoros modell, amely alkalmas lenne vonatásra, mert akkor átalakítanám erre az üzemmódra is. Így viszont marad a gumi. Bízom benne, hogy Georg67-nek is kimerítő választ adtam.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 júl. 22. - 18:36 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Gratulálok a Góbéhoz!!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 júl. 22. - 18:56 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves István!

Köszönöm az elismerést. Milyen jó lenne egyszer együtt repíteni!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 júl. 22. - 19:12 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Csatllakozok a gratulálók sorához, és köszönet a gyors és kimerítő válaszért.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 júl. 22. - 20:15 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves Gorg67! Köszönöm! Ha kapok e-mail címert, akkor tudok még képeket küldeni, ha érdekel. Címem a profilomban.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 júl. 23. - 7:43 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves Józsi!
Köszi a meghívást, annál is inkább hogy nekem is van egy hasonló Góbém. Ahogy leírtad én is úgy építettem meg csak egyenlőre nincs berádiózva. Én még régebben a Münnich Gyulától vettem a törzset.
Hát előbb utóbb egy Rubik találkozón csak összejövünk.
(a motorok is alakulgatnak)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 júl. 23. - 19:47 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves István!

Akkor a Te Góbéd is valahol a célegyenes környékén áll. Magamon is tapasztaltam, hogy ha a modell ilyen állapotba kerül, akkor jön a hosszú távfutókra jellemző holtpont, ami néha évekig is eltarthat. Kívánom, hogy minél előbb essél át ezen. Anno én Gyula bácsihoz bejáratos voltam, de nem említette, hogy ilyesmit is árul. Lehet, hogy akkor rá sem izgultam volna, de most a könyv és a modell építés hatására Góbé mániás lettem. Mindent elolvastam róla, sok képet és videót néztem az interneten. Mivel neked is van ilyen törzsed, szinte biztos, hogy valaki sorozatban gyártotta, vagy még most is gyártja, vagy gyártaná ha lenne rá igény. Hátha olvassa ezeket a sorokat!
Az Airworldnél kapható műgyanta Góbé, de az jóval nagyobb.( és drágább.)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 júl. 25. - 14:40 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Nekem is nagyon tetszik a Góbé. Főleg a két méteres fesztáv nagyon kedvező, szállítás és tárolás szempontjából. Egyébként nekem is volt egy üvegszálas törzsem. Nem tudom ki gyártotta egy natúr színezetlen test volt. Igazából nem tetszett úgy hogy szétvágtam átalakítottam és azóta arra vár, hogy új sablon készüljön belőle.
A képen nem látom jól a számot. Én az 5402 lajstromjelűvel repültem sokat. Az is a dunakeszi hangár oldalán függött egy darabig.
Ősszel összejöhetnénk Pipis-hegyen egy baráti (Rubik) találkozóra.
Szeptember egyik hétvégéjén egyik szombatján.

Most hétvégén szombaton Retroplane!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 júl. 25. - 21:05 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves Gábor!

Örülök, hogy tetszik a Góbé. A mérete valóban praktikus, mert a két fél szárny és a törzs kényelmesen elférnek a csomagtatóban keresztben is. A száma 5409. Az interneten kerestem. Az elv az volt, hogy olyan festéssel ábrázolja egy fénykép, ami nekem is tetszik, és azt hiszem ez az egyik "hivatalos" festése. A másik elv az volt, hogy ne kötődjön az eredeti géphez kellemetlen esemény, például törés. Igazából csak "semi scale" modellnek felel meg. Pipis-hegyre nagyon szerettünk járni, ha élünk, és nincs más elfoglaltság, akkor szívesen megyünk. Majd arra kell figyelni, hogy vélhetően az augusztus, és a szeptember az elhalasztott szabadon repülő versenyek hónapjai lesznek. Egy-két ilyen versenyen érintetek vagyunk. Egyébként téli projektként egy új Rubik modellen is agyalok. Több jelölt is van, de most a Pilis áll az első helyen. A 08c, vagy a 08d, mert már ezek egynes szárnnyal készültek. Jó szórakozást kívánok a kiutazóknak Retroplane találkozón!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 júl. 27. - 6:39 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Holnap Spitzerberg Retroplane!!!!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 júl. 27. - 10:10 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Fényképek feltevésében szivesen segítek!

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 júl. 27. - 13:09 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves Spitzerbergre kirándulók!

Szeretnénk sok képet látni a Retroplane találkozóról. Ez ügyben Tamásbá felajánlását se hagyjátok figyelmen kívül!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 601 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 41  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség