SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 jún. 17. - 17:22

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 248 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 szept. 25. - 21:56 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Jó estét az Uraknak!
Dilemma az akkupakkok elhelyezésével kapcsolatban :) Kinek mi a tapasztalata ebben a témában? Azt olvastam, hogy farnehéz legyen a gép, de nem igazán tudom eldönteni, hol legyen a helye. Pár kép az elhelyezési lehetőségekről. Lehet megint megzacskózom a gépet.
Üdv.:Krisz

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 szept. 26. - 7:46 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv.

Semmiképpen ne legyen fix beépítésű! Lehessen tologatni a hossztengely mentén, hogy a nyugalmi trimm pontosan beállítható legyen. A farnehéz hajó szép nagy spriccvízzel tolja maga előtt az orrhullámát, de nem fut fel rá siklásba. Az orrnehéz mg egyre mélyebben vágja az orr-részt a vízbe és egyre nagyobb orrhullámot terít szét, ami miatt szintén nem akar majd felmenni siklásba. Bár ha választani kell akkor már inkább orrnehéz legyen mert a dinamikus felhajtóerő támadáspontja akkor a súlypont előtt lesz és így kiemelheti a hajót.

De ez nem is kell, hogy eldöntetndő probléma legyen, mert ha az akku mozgatható, akkor szépen beálkítható a nyugalmi trimm és szépen fog úszni a hajó nagy sebességen is.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 szept. 27. - 20:01 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia SRY!

Köszi az infót, marad szabadon beépíthető, van a testben elég hely. Ki is kaptam az akkutartót hirtelen :)

Másik kérdés: palánkolás
Az olvasottak és egyéb infók alapján én első rétegnek 1,5 mm vastag és ca. 8 mm széles kőrist választanám (nyír most nincs), fedőrétegnek pedig 1,5 mm mahagónit ca. 8 mm szélességben. Jó lehet ez a páros így? Vagy mehet első réteg kőris helyett a mahagóni is?

Köszi, üdv.: Krisz

sry írta:
Üdv.

Semmiképpen ne legyen fix beépítésű! Lehessen tologatni a hossztengely mentén, hogy a nyugalmi trimm pontosan beállítható legyen. A farnehéz hajó szép nagy spriccvízzel tolja maga előtt az orrhullámát, de nem fut fel rá siklásba. Az orrnehéz mg egyre mélyebben vágja az orr-részt a vízbe és egyre nagyobb orrhullámot terít szét, ami miatt szintén nem akar majd felmenni siklásba. Bár ha választani kell akkor már inkább orrnehéz legyen mert a dinamikus felhajtóerő támadáspontja akkor a súlypont előtt lesz és így kiemelheti a hajót.

De ez nem is kell, hogy eldöntetndő probléma legyen, mert ha az akku mozgatható, akkor szépen beálkítható a nyugalmi trimm és szépen fog úszni a hajó nagy sebességen is.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 szept. 28. - 15:28 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Ebben viszont nem tudok segíteni sajnos :oops: :oops: :oops: :oops:

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 szept. 28. - 17:22 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok,

azt kérdezném, hogy eredeti rajzokat a hajóról lehet találni valamerre (ezen kívül)?

http://img850.imageshack.us/img850/6695/riva2i.jpg

Ha esetleg a többi metszet is meglenne, annak nagyon örülnék... :oops:
Esetleg ez, nagyobb felbontásban...
Minden "eredeti" infónak nagyon örülnék.

Előre is köszönöm a segítséget


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 szept. 28. - 22:00 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
krisz76 írta:
Szia SRY!

Köszi az infót, marad szabadon beépíthető, van a testben elég hely. Ki is kaptam az akkutartót hirtelen :)

Másik kérdés: palánkolás
Az olvasottak és egyéb infók alapján én első rétegnek 1,5 mm vastag és ca. 8 mm széles kőrist választanám (nyír most nincs), fedőrétegnek pedig 1,5 mm mahagónit ca. 8 mm szélességben. Jó lehet ez a páros így? Vagy mehet első réteg kőris helyett a mahagóni is?

Köszi, üdv.: Krisz

sry írta:
Üdv.

Semmiképpen ne legyen fix beépítésű! Lehessen tologatni a hossztengely mentén, hogy a nyugalmi trimm pontosan beállítható legyen. A farnehéz hajó szép nagy spriccvízzel tolja maga előtt az orrhullámát, de nem fut fel rá siklásba. Az orrnehéz mg egyre mélyebben vágja az orr-részt a vízbe és egyre nagyobb orrhullámot terít szét, ami miatt szintén nem akar majd felmenni siklásba. Bár ha választani kell akkor már inkább orrnehéz legyen mert a dinamikus felhajtóerő támadáspontja akkor a súlypont előtt lesz és így kiemelheti a hajót.

De ez nem is kell, hogy eldöntetndő probléma legyen, mert ha az akku mozgatható, akkor szépen beálkítható a nyugalmi trimm és szépen fog úszni a hajó nagy sebességen is.

Üdv.: SRY


Szia

A terven, ami alapján építem a hajómat, 1,5x7 mm léceket használtak első rétegnek és a második réteg 1,5x7 mm mahagóni.

Üdv.: Siki


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 szept. 29. - 17:48 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Elkészült a motorok vízhűtése. Volt mit forrasztani :) Recept: vörösrézlemezre ráhajtogatva - ráforrasztva 2,5 mm2-es tömör rézvezeték peremnek, utána belemezelve. Remélem keringeni fog a víz benne. Levegős víz alatti próba megvolt, nem ereszt. Még lehet kap az illesztésnél két szemet, hogy csavarral össze lehessen húzni.

Szilikonkaucsuk mint hővezető közeg a motor és a palást között az működhet?

Üdv.: Krisz

Köszi az infót Siki!

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 szept. 29. - 21:00 
Offline
hajósinas
Avatar

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 49
krisz76 írta:
Sziasztok!

Elkészült a motorok vízhűtése. Volt mit forrasztani :) Recept: vörösrézlemezre ráhajtogatva - ráforrasztva 2,5 mm2-es tömör rézvezeték peremnek, utána belemezelve. Remélem keringeni fog a víz benne. Levegős víz alatti próba megvolt, nem ereszt. Még lehet kap az illesztésnél két szemet, hogy csavarral össze lehessen húzni.

Szilikonkaucsuk mint hővezető közeg a motor és a palást között az működhet?

Üdv.: Krisz

Köszi az infót Siki!

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép


Számítógépes boltban lehet kapni hővezető pasztát, bekevered fbs ragasztóval és kész a hőveszető kence. Ha több a ragasztó akkor még rögzít is.

Ekkora motorra 1500 körül van csőspirál, én azt nézegetem.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 szept. 30. - 11:01 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Ez nagyon ügyes és igy nem lesz probléma melegben sem a motorokkal.

Lassan tökéletes lesz a hajó!!!

Üdvözlettel

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 szept. 30. - 12:18 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv.

Szerintem ne küzdjetek a hővezető pasztával meg ragasztással! Ha jó szorosan fel tudod rögzíteni a motorra, akkor éppen elég jó kapcsolat van a két fém alkatrész között, hogy elvezesse a keletkező hőt. Nem kell oda semmi más segédanyag már. Nekem egy motoromon sincs paszta, vagy hasonlók, csak fém a fémen szárazon és teljesen jól működik a dolog néhány 10 éve :-)

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 szept. 30. - 19:03 
Offline
hajósinas
Avatar

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 49
sry írta:
Üdv.

Szerintem ne küzdjetek a hővezető pasztával meg ragasztással! Ha jó szorosan fel tudod rögzíteni a motorra, akkor éppen elég jó kapcsolat van a két fém alkatrész között, hogy elvezesse a keletkező hőt. Nem kell oda semmi más segédanyag már. Nekem egy motoromon sincs paszta, vagy hasonlók, csak fém a fémen szárazon és teljesen jól működik a dolog néhány 10 éve :-)

Üdv.: SRY


végülis a forrasztások mentén 1-1 aba bilincs is eléggé odaszorítja.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 okt. 07. - 18:46 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Elindult a palánkozás. Terv szerint 2 réteg mahagóni lesz felragasztva. A palánkok mérete: 1,5 mm x 7 mm.

Üdv.

Kép Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 okt. 15. - 20:11 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok,

elkészült az első réteg a fenéken. Elég jól feldolgozható így csíkozva is a mahagóni első rétegként. A harmadik bordáig direkt nincs egybecsiszolva a hosszbordával, így szépen kialakítható lesz majd a "spriccléc".

Kép Kép

Kép Terveim szerint ilyen lesz a "spriccléc", remélem összejön.

Üdv.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 okt. 16. - 12:31 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Gratulálok krisz76, szép munka!

Más.
Tudnátok segíteni, hogy hol lehet 1,5x7 mm hársfa és mahagóni lécet rendelni, venni, esetleg egyéb alternatív megoldás?

Üdv.: Siki


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 okt. 16. - 13:55 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
krisz76 írta:

Elkészült a motorok vízhűtése. Volt mit forrasztani :) Recept: vörösrézlemezre ráhajtogatva - ráforrasztva 2,5 mm2-es tömör rézvezeték peremnek, utána belemezelve.


Mestermunka!

Ha lehetne bővebben ezt a hűtőköppeny gyártást. Milyen szerszámokkal dolgoztál, kellett-e hűtés forrasztás közben, mivel rögzítetted a munkadarabot?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 248 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség