Üdv. Mindenkinek!
Először is Nincs mit!
Gyulának köszönöm a képeket, így már a kis dobozka is pontosan
megépíthető, illetve lehet ötleteket meríteni egyszerű felépítmény
kivitelezéséhez.
Bár azt hiszem tévedésben vagyok, mert ez nem felépítmény, hanem
fedélzeti ház, ha szigorúan vesszük a hajószerkezettani fogalmakat.
Végeztem egy pár számítást a hajónkkal kapcsolatban.
(ilyenkor
hajnalban 24 óra munka utám néha rámtör a számolhatnék, jobban
frissíti a letompult agyat mint a kávé
) Joeskac Kolléga kérdezte, hogy hol a súlypont. A hajó Deplacement
súlypontja (a kiszorított víztérfogat súlypontja) Az orrtól 159,1 mm-re
van. A Deplacement súlypont magassága a hajótő-től mérve 35,5 mm
magasan van. Tehát ha valaki szárazon akarja beállítani az úszási
síkot, akkor addig kell balanszolni amíg a sulypont az orrtól 159 mm-re
nem kerül. Ha sikerül a tömegközéppontot a 35,5 mm alá vinni akkor
pedig a hajó metastabil lesz, akár a tőkesúlyos vitorlások, bár erre
vajmi kevés az esély.
A hajó által kiszorított víz térfogata 0,0018126 m3. Ezzel az adattal nem
sokat lehet kezdeni, de ha lefordítom hagyományos vízkiszorítás adatra,
akkor ez azt jelenti, hogy 1808 gramm. Tehát 1,8 kg-osnak kell lennie,
hogy a szerkesztési vízvonalig (CWL) merüljön be a teknő.

A számításokkal nyert adatcsoport:
Vízvonal hossza : 343 mm
Vízkiszorítás: 1808 gramm (1,8 kg)
Deplacement súlypont
Orrtól (Sx): 159,1 mm
Hajótő alsó pontjától (sy): 35,5 mm
Úszási sík felülete: 5,21 dm2
Úszási sík négyzetes kitöltési tényező: 1
Hossz, szélesség arány: 2,25
Szabad oldalmagasság: 27,3 mm
(fedélzeten)
Minden esetre ez az 1,8 kg-os össztömeg megnyugtatott, ebbe biztosan
bele fog férni minden szerkezeti-, és R/C elem, és még egy kis ballaszt
is amivel szépen be lehet majd állítani a hajót.
üdv.:SRY