SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 jún. 18. - 17:35

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2173 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 145  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jan. 11. - 19:01 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Amíg Skykapitány11 kitalálja, hogy mi legyen a hajó neve a biztonság
kedvéért folytatom az építést, mert ügyebár csak azt lehet elnevezni
ami el is készült :roll:

Készítsük el az (5.) alkatrészt /rajza a www.sryhatter.atw.hu -n/ Ez egy
elég bonyolult alakú falemez, amihez a basla lapot táblásítani kell. Ha
valaki nem ismerné a táblásítás módját szóljon, mert folyamatosan erre
hivatkozom, aztán lehet, hogy van aki nem is tudja miről van szó.

A rajzot a szokott módszerrel visszük fel és utánna vágással reszeléssel
csiszolással kialakítjuk az alkatrészt:
Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1312195

Mint látható van két szaggatott vonal keresztben a falemezen. Ezeket
át kell jelölni a másik oldalra. Ez a két vonal segít majd lemunkálni a
lemez aljának a letöréseit. A letörések révén fog illeszkedni a
hajótest aljába.
Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1312193

Ez az alkatrész elég türelemjáték, mert több helyen kell illeszkednie a
hajótesthez, az uszonyhoz, a motortartóhoz. Így gyakori próbálgatással
csiszolgatással kell kialakítani, hogy pontos legyen.

Ezt követően lakkozzuk le az alsó fedélzet alját (amit most csináltunk) és
a hajótest belső részeit is az alsó fedélzet alatt. Erre azért van szükség,
mert ha helyére ragasztjuk az alsó fedélzetet ezekhez a felületekhez már
nem férünk hozzá. Hajóban meg fa lakkozatlanul nem maradhat. A
lakkozatlan fa hamar megbosszulja magát vetemedéssel, töréssel.
Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1312191

Legalább két réteg lakkot vigyünk fel. A lakk száradását követően a
helyére lehet ragasztani az alsó fedélzetet.
Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1312194

Az alsó fedélzeten van egy kerek lyuk. Ennek tulajdonképpen semmi
szerepe nincs a működésben. Azért készül mégiscsak el, mert ezen
keresztül lehet majd beszórni ólomsörét ballasztot a hajó beállításakor. A
ballasztolás után ezt majd ragasztószalaggal le kell zárni.

Nyomtassuk ki az oldalsó "borulókamrák" rajzát keményebb papírra,
és azt sablonként használva 20 mm vastag hungarocellre rajzoljuk fel a
"kamrákat" és vágjuk ki őket. A hunharocellt érdemes megcsiszolni
mert úgy sokkal szebb a felülete.
Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1312190

A képen látható sablonon még 15 mm vastagsági felirat van. Ez lett
megváltoztatva 20-ra. Ez a prototípusok átka, menetközben ís változik a
terv. :D

folyt. köv.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jan. 11. - 22:43 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdv SRY!
Idézet:
Ha
valaki nem ismerné a táblásítás módját szóljon, mert folyamatosan erre
hivatkozom, aztán lehet, hogy van aki nem is tudja miről van szó.


Na igen. Ez a táblázás dolog nekem egy kicsit magas. :oops: :oops: :oops:
Magyarázd el légyszives.
Mentségemre legyen mondva, még nem dolgoztam szinte semilyen fával.

Köszönettel: joeskac


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jan. 14. - 13:22 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
T. Joeskac!

Csinálok fotókat és leírom. Nem bonyolult.

MÁS

Sokat gondolkodtam, hogy hol lehetne a legjobban "tolóhajózni" egyet.
Tavakon, nagy nyílt vítfelületeken ís jó hajózni, de ezek a kis tolóhajók
igazából a folyók járművei. Persze teljesen mindegy, hogy a Városligeti
tavon vagy a Dunán hajózok, hiszen a hajó méreteihez képest a Duna is
olyan mint az óceán.

Tehát kellene egy megfelelő "mini folyam" ami kanyargásával kihívás
elé állíthatná a hajót és "kapitányát" egyaránt. Megnéztem itt a telkünk
végében a patakot is, de az nagyon gyors és meredek a mederfal.

És akkor.........

Pilisen nemrég építettek egy olyat, hogy Gerje Pihenőpark. Ez végül is
pár mini tavacska és az azokat összekötő kissebb, nagyobb
csatornák. A célnak tökéletesen megfelel. És ami a legjobb, hogy
gépkocsival nagyom könnyen megközelíthető, és szépen be van
parkosítva. Szalonnasütő hely, padok, asztalok, hidacskák, utak stb...
Még így szürkén havasan is jól néz ki, hát még tavasszal milyen
szép lesz.

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1333064

Jobbra az egyik kisebb tómedence (ebben 2 sziget is van), balra a
gyalogút, egészen balszélen pedig egy nagyobb tómedence

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1333063
Jobb oldalon gyalugút, bal oldalon az egyik tavacskákat összekötő
csatorna. Egész fenn láthatóak az autók, ott a parkoló, és aki figyel
jobbra fenn egy fa tákolmány korlát látható. Ott egy másik csatorna
csatlakozik be, a korlát az oldalág feletti hídacskáé.

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1333062
Egy másik csatorna. Temészetesen mellette (balra) itt is a gyalogút van.
Így szépen , kényelmesen sétálgatva követhető a hajó. A csatornát
(pontosabban annak jegét) Skykapitán11 teszteli korcsolyáival :D :D
Mint látható a kicsiszolt sávból, nem ő az egyetlen. Sokan jól szórakoztak
a befagyott zegzugos vízi utakon.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jan. 14. - 19:58 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Igen sry, de azt kihagytad, hogy kedvenc vizi járművünk a mocsárjáró is talál magának itt megfelelő hejet az "úszkálásra"
(amúgy köszi a képet amin rajta vagyok!!! :D :D :D )


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jan. 14. - 20:08 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
skykapitany11 írta:
(amúgy köszi a képet amin rajta vagyok!!! :D :D :D )


Ahogy a régi kabaréban mondták: van máááásíííík :
Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1337437

Ez az úgynevezett "jégtörő figura", lendületből fejjel koccoluk a
jégen aztán megnézzük betört-e.

Na de ennyi elég is az OFF-ból, térjünk vissza a Springer Class-hoz.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jan. 14. - 21:48 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Idézet:
Csinálok fotókat és leírom. Nem bonyolult.


Köszönöm. Várom.

Üdv: joeskac


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jan. 15. - 1:59 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Ajaj!!

Jó kis verseny van itt, és elképesztő klassz infók.
Ez a bizonyos park teljesen nyilvános? Bárki, bármikor mehet oda? Ez már csak azért is fontos, mert amikor arra kerül a sor, hogy én is merítsek (és ne csak tudást), nem egyedül szeretném csinálni, de ezt már írtam. És tudom, hogy Gábor barátom is így van vele.
De addig, amikorra én megyek, Ti már bőven felderítettétek a terepet.

A motorokkal kapcsolatos adatok nekem egészen ijesztőek. (Hát, nem vagyok műszaki zseni...) Én valamikor azt gondoltam, hogy elég, ha az áramforrás és a motor közé beteszek egy spirálba hajtott rézdrótot, de azt már nem tudom, ennek mennyire kell a motor közelében lennie, mert ott nálam nem lesz hely.

Lakkozásra mi a legjobb? Mert nálam is lesznek olyan részek, amiket ha most nem kenek le, később már nem férek hozzá. Annyi mindent nézegettem a neten, hogy nem tudok dönteni. Két fő szempont van: kis kiszerelésben is lehessen kapni, és ne drágáér...

De azért végén hadd áradozzak egy kicsit. (megtörtént, csak nem írom le, mert vannak benne hangulatfokozó obszcén szavak, KBGY)

Mivel ezek a gyönyörű munkahajók hamar készen lesznek(!) utána nincs kedve valakinek merülő szállító hajót építeni? Talán három, vagy négy ilyen kolosszus lehet a világon, amikkel fúrótornyokat és repülőgép anyahajókat szállítanak. Valami kisfilmben láttam őket. Képesek az anyahajó alja alá merülni, aztán kiemelkedni velük együtt, és úgy körbejárni a Földet.

Ami ezeket a fantasztikusan klassz tolóhajókat illeti, van valami hivatalos verseny követelmény, vagy egyéni fantázia kérdése, mit lehet velük csinálni? Persze azt a döbbenetes híd alá bukó manővert nem venném bele a kötelező gyakorlatba, de a híd alatti uszály tolást igen. Az Északi Összekötőn szoktam nézegetni (régebben), milyen hihetetlen pontossággal "lövik be" a sodrást ismerve a mesterek, két pillér közé az irgalmatlan hosszú uszályokat, úgy, hogy már a híd alatt meg kell kezdeni az ellenkormányzást, hogy az uszály eleje ne fusson rá valamelyik szigetre. Ehhez nem muszáj híd maketteket csinálni, a bólyás megoldás is elég, csak tényleg kell, hogy legyen sodrása a víznek, és meg kell szabni a tolt teknő hosszát.

Nem fárasztlak tovább a butaságaimmal, csak csendben irigykedem.

Üdv mindenkinek
KL


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jan. 15. - 19:16 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
T. Joeskac!

Ma sajnos nem tudtam megcsinálna a képeket, mert minden asztal
foglalt a műhelyben, de ha meglátod, hogy mit alkottam ma Springer
ügyben, szerintem ezt megbocsájtod nekem :roll:

T. Rodostó!

A pilisi park teljesen nyilvános, látogatható, de ha valami nagyobb
rendezvényt találnánk oda ki akkor sincs gond, mert vannak "megfelelő"
csatornák a Polgármester Úr, és a park kezelői rányában is.

A lakkozás kérdésében én a nitrolakkot ajánlom, több rétegben. Ez
vékony, szépen fed, és jó vele dolgozni. Viszont nem olcsó, és a
higítója is mérgező kissé. De a lakk nem romlik meg így 1 L.
megvásárlása sokáig elláthatja az embert megfelelő lakkal.

A tolóhajók "versenyeztetésére" vannak szabályok, de ahány klubb
annyi féle. Így gyárthatunk mi magunknak is versenyszámokat és
azokhoz köthető szabályokat. Mi általában dokkból-ki, dokkba-be ,
lavírozás szalalompályán és hasonlóakat szoktunk művelni.
Na de itt a lehetőség, találjuk ki miként is versenyeztetjük a kis
tológépeket.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jan. 15. - 19:39 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Én már ki is találtam egyet! :shock:
Kijelölünk egy csatornát a sok közül, a csatorna egyik végén van egy kikötő, ahol megyrakjuk rakománnyal (pl:kaviccsal) a vontatni kívánt
uszájt, majd rákapcsolódik a spinger, végigviszi a csatornán egészen a végén lévő második kikötőig, kivesszük és rakományt. Mindezt időre!
:o


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jan. 15. - 19:47 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Csak, hogy kötözködjek kicsit:

Ha úszály, és vontatjuk, akkor minek ide a Springer? Ezekkel a hajókkal
nem vontatunk, hanem tolunk, és nem uszályt hanem bárkát. Ez
először kekeckedésnek tünhet, de nem az.

A kétféle szállítási mód között alapvető eltérés van. A tolóhajó +
tolt bárka rendszer a korszerűbb. A vontatóhajó + vontatott uszály a
régibb, és ma már kivesző. Sok eltérés van a kettő között, csak egyet
említek: a vontatott uszályon kell uszálykormányos és ehhez kapcsolódó
személyzet (általában férj, feleség lakott az uszályon és ők látták el
az uszállyal kapcsolatos teendőket). A tolt bárkán nincs személyzet.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jan. 15. - 19:50 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Észbentartom! :oops:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jan. 15. - 20:15 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Na de a hajóval is foglalkozzunk kicsit:

Ott maradt abba a dolog, hogy elkészült a két 20 mm vastag styrol habból
készült oldalsó "borulókamra". Ezeknek a tetejébe egy 2x5 mm-es
bevágást kell készíteni, hogy a helyére rakáskor ne támaszkodjon fel
a fedélzettartó koszorúlécben.
Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1344954

Ha készre munkáltuk az oldalsó "borulókamrákat" próbáljuk ezeket
bele a hajótestbe, de ne ragasszuk még a helyükre.
Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1344952

Az orrba is formára faragott styrol kerül, így már megfelelő
mennyiségű felhajtóerő keltő betét lesz a hajóban egy esetleges
katasztrófa, borulás esetére.
Ekőször kifaragjuk a tömböt (rajza a szokott helyen):
Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1344951

Ezt fel kell darabolni három darabra, mert így nem lehet a helyére tenni
a fedélzettartó koszorúléc, és a sarokerősítő lécek miatt.
Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1344953

A darabok én beszámoztam, hogy ne legyen keveredés. A két szélső
darabba bele kell vágni a 3x5 mm-es kivágásokat, hogy ezek sem
akadjanak fel a léceken a helyükre rakásakor.
Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1344950

Ezt követően be lehet rakni a helyére a hab elemeket, először a két
szélsőt (1. és 3. számút) majd a középsővel, úgymond befeszítve lehet
rögzíteni a hab elemeket a helyükön.
Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1344967

Ezzel a "borulókamrák" el is készültek. Az orrban lévő elemeket sem
szabad még beragasztani, mert a hajótest belső lakkozása szükséges,
és a lakk oldószere elmarná ezeket az alkatrészeket.

folyt. köv.

...
..
.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jan. 15. - 20:33 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Na és most jön az amiért Joeskac talán elnézi a leírás elmaradását.

Megoldottam a motorszabályozás kérdését :!: :!: :!: :!:
Elszórakoztam vele egy darabig, mert volt jópár verzió, amik vagy
nem működtek megbízhatóan, vagy nagyon bonyolultak voltak.

A feladat megoldásához kell egy 2 áramkörös, 3 állású kapcsoló. Ez
elég tudományosan hangzik, de ez egy szimpla kapcsoló, amit a
villanyszerelési boltban vettem 200 Ft-ért. Kell még 2 sorkapocs belső,
az az a "csoki" fedőnévvel illetett elektromos kötőelem belső réz
része. Egy nagyobb meg egy kisebb. Egy szervo, 0,8 -as acélhuzal,
és postásgumi. Ez utóbbi helyett a kerékpárbelső is megteszi.

A kapcsoló így néz ki:
Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1344965

Szerintem ezt mindenki ismeri. A kütyőnek 6 lába van (mivel 2
áramkörös), és van neki két végállása és egy középső helyzete is.

A nagyobb sorkapocsbelső akkora legyen, hogy a rámenjen a kapcsoló
szárára.Ebbe a réz tömbbe van két menetes furat. Az egyiknél teljesen
át kell fúrni 2.5-3 mm-es fúróval.
Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1344964

A másik (kicsi) sorkapocsbelsőt vágjuk kétfelé. A postásgumiból vágjunk
le egy darabol és csináljunk rá lyukakat. Ezt vagy lyukasztóval, vagy
melegített szöggel lehet kivitelezni. A 8 mm-es acélhuzalra hajtsunk egy
"Z" kapcsolóelemet. Mindez így néz ki:
Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1344966

Mindezen "lomokból" az alábbi berendezést lehet kihozni
összeszerelésükkel:
Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1344963

Hát nem szép? Ezen sok magyarázni való nincs. A gumi azért kell
mert másként nem lehet elérni, hogy középhelyzetbe is bekattanjon a
kapcsoló, amikor a szervónak nincs kitérése egyik irányban sem.
Csak ez a hajtogatott gumiszalag jó, próbáltam rugóval, gumicsővel,
gumikarikákkal, egyik sem működött, csak ez.

A ketyere így működik:
http://videa.hu/play.php?v=GZnTDmtds8EVZtrE
http://videa.hu/play.php?v=2g7A7fxrcWSZRfk1

Remélem a szervó nagy recsegése közepette halljátok ahogy
határozottan átkattan a kapcsoló. Amúgy nem ilyen lomha ez a
szervó, csak ha normál sebességgel mozgatom, akkor végképp nem
hallani a kapcsoló működését.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jan. 15. - 22:50 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Idézet:
Na és most jön az amiért Joeskac talán elnézi a leírás elmaradását.


Üdv SRY!

Neked mindent elnézek, különösen ha ilyen jó ötletekkel rukkolsz elő. :)
NAGYON KIRÁLY LETT.

Üdv: joeskac


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jan. 16. - 0:18 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia Sry!

Kösz az segítséget, de ami a lakkot illeti, van még kérdésem. Milyen sűrű vagy híg legyen? Amikor ecsettel kenem (mert azt hiszem, azzal fogom), rögtön follyon szét az anyag, és szívja magába a fa, vagy az első néhány percben maradjon meg az ecset nyoma, aztán lassan terüljön szét? Látszani ez a része nem fog a hajómnak, csak a fa védelme szempontjából érdekel, hogy az a jó, ha kívül képez egy vaskos felületet (mondjuk fél mm), vagy ha minél jobban beszívódik? Itt a belső részeknél nem lesz mechanikai igénybevétel (ütközés).

Ezt a pihenő parkot derítsétek fel, ahogy a víz hajózható lesz. (kis jégtörők is kellenének nekem..)

A tolóhajó versenyben én sajna nem vehetek részt, de kezd nagyon király lenni a feladat.

Aztán, hogy megint segítségért kiabáljak. Biztosan felületesen olvastam amiket írtál, de ez a szabályozó, amiről itt vannak a képek, meg a videók, a sebességet hogyan szabályozza? A motor áramfelvételét? Vagyis a képen látható kapcsolót össze kéne vetnem a korábbi kapcsolási rajzzal? Ja, kezdem sejteni, hogy itt megint mágia van (számomra). Az én hajómba kettő kell, és ki is találtam valamit, ami lehet, hogy működni fog. Az is szervós és mechanikus, csak az első kísérletnél nagyon paff voltam, a másodikra meg még nem szántam rá magam. Az történt, mint amikor az étkezőnek nevezett sarokba felszereltem a lámpát. Eredetileg vezettem hozzá kábelt, gondoltam, csak a foglaltot kell majd feltenni, aztán jó. Reggel fel is tettem, égett is a lámpa, ám éjjel kettőkor, amikor le akartam feküdni, lekapcsolm a lámpát, hát nem alszik el. Félkómásan rájöttem, hogy a kapcsoló elé kötöttem be a lámpát. Na, felmásztam az álmennyezetbe, átkötöttem a "csokikat", akkor meg úgy világított, mint aki mindjárt feldobja a talpát. Ugyanis így két lámpa lett sorbakötve. Tudom, hogy ez nevetséges, de olyan vicces...
Szóval az én szervós feszültségszabályozóm elsőre párhuzamos kötésű lett(mintha magától lett volna...), vagyis egyáltalán nem volt feszültség szabályozó. Előre-hátra-állj, meg a biztonsági szinkronizálás működött, csak a sebességváltás nem. Most van egy rajzom, ami talán jó lesz, de jó esetben februárban jutok oda, hogy megépítsem. Ha mégse lenne jó, akkor a ti módszereteket választanám, de ahhoz majd az "a" betűtől kéne elmagyaráznotok a dolgot. De hol van az még...

Üdv
Laci


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2173 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 145  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség