SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 jún. 20. - 11:43

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 224 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 15  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 10. - 0:36 
Offline
hajósinas
Avatar

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 49
Kötélcsigák:
Kép

Kötélbikák a helyükre ragasztva:
Kép

Oldalfények is bent:
Kép

Kábel a rengetegben:
Kép

Rendezve:
Kép

Minden működik:
Kép

A fő keresőfények külön szálra vannak téve, a többi fénytől külön kapcsolható lesz. De egyenlőre minden a lipo-őrrel párhuzamosan a balansz csatira megy.

_________________
https://medvegabor.synology.me/wordpress/


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 10. - 16:38 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
Hol vannak, lesznek a kötélcsigák?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 10. - 16:51 
Offline
hajósinas
Avatar

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 49
mamut írta:
Hol vannak, lesznek a kötélcsigák?


A bakok mellett van kettő-kettő amin keresztül mehet a drótkötél a csőrlőről.

_________________
https://medvegabor.synology.me/wordpress/


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 12. - 13:19 
Offline
hajósinas
Avatar

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 49
Ti a motor bekötéshez milyen érkeresztmetszetű vezetéket javasoltok? Tesztre bekötöttem normál 2.5mm2 vezetékkel de túl merev. Modell boltban kapni lágy szilikon vezetékeket, 0.75, 1.5, 2.5 ...stb keresztmetszettel, határ a csillagos ég (árban).

_________________
https://medvegabor.synology.me/wordpress/


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 12. - 13:38 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
Mec írta:
Ti a motor bekötéshez milyen érkeresztmetszetű vezetéket javasoltok? Tesztre bekötöttem normál 2.5mm2 vezetékkel de túl merev. Modell boltban kapni lágy szilikon vezetékeket, 0.75, 1.5, 2.5 ...stb keresztmetszettel, határ a csillagos ég (árban).


A piros-fekete hangszóró vezetékek elég puhák, és olcsók is. Sajnos ritka a nagy átmérőjű ebben a színben.

1. Miért kell puhának lennie? (hiszen elég keveset kell normál üzem közben mozognia a vezetéknek)
2. Ha már olyan szépen forrasztasz, akkor mért nem csinálsz merev, tömör vezetékeket?
3. Javaslom a csokik használatát, ezzel a szabályzó és motor is könnyen, forrasztás nélkül cserélhető. A motorra és a szabályzóra is csak 4-5cm hajlékony drótot forrasztasz, és az megy a csokiba, a csokik között pedig lehet "fix" merev vezeték.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 16. - 19:43 
Offline
hajósinas
Avatar

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 49
Száraz motorteszt

https://www.youtube.com/watch?v=LOH0bgg ... ata_player

_________________
https://medvegabor.synology.me/wordpress/


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 17. - 13:59 
Offline
hajósinas
Avatar

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 49
Most jöttem be a tóról, megvolt az első teszt, jól megy a hajó, de tolatáskor kanyarodik. Majd átszerelem a sima háromtollú hajócsavart mert ezzel a gyorsasági hajó csavarral hátramenet nem annyira jó. Előremenetben viszont teljes sebességnél úgy megy mint egy motorcsónak, az eleje felemelkedik :)
Ha a sima hajócsavarral is kanyarodni fog hátramenetben akkor viszont kell a kortgyűrű elé egy kormánylapát. (vagy átépítem kétmotorosra)

http://www.youtube.com/watch?v=7oe0X1p4jiE

http://www.youtube.com/watch?v=M7hu4_Zzyh8

_________________
https://medvegabor.synology.me/wordpress/


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 18. - 11:30 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
Mec írta:
Most jöttem be a tóról, megvolt az első teszt, jól megy a hajó, de tolatáskor kanyarodik.


A Csongrádnál az orr részre szerelt lapok segítettek a tolatási problémán. Esetleg még a hajófenékre hosszanti lécek.

Nem találok képet a hajó aljáról. Ha a csavar előtt van valami akadály az is kanyarba kényszerítheti (Turcsinál semmi nincs, és szépen tolat).


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára mamut 2013 feb. 18. - 11:43-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 18. - 11:34 
Offline
hajósinas
Avatar

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 49
mamut írta:
Mec írta:
Most jöttem be a tóról, megvolt az első teszt, jól megy a hajó, de tolatáskor kanyarodik.


A Csongrádnál az orr részre szerelt lapok segítettek a tolatási problémán. Esetleg még a hajófenékre hosszanti lécek.


Tolatáskor olyan szinten kanyarodik, mintha teljesen ki lenne fordítva a kort. Így utólag belegondolva az előremenetet is trimmelni kellett, elképzelhető, hogy ez a hátramenetet is megzavarta. M4-es csavarból 30mm-eset kaptam csak, remélem belemegy a kortba. Ha minden jól megy, holnap ismét kimegyek tesztelni. Sry tolóhajója alapján tervezgetek egy kort-kormánylapátot is, csak még a rögzíthetőség és szerelhetőség között kell megtalálni az összhangot.

A hajócsavar elé ha tennék fix kormánylapátot (a tönkcsőre) az jó lehet? Írtátok páran, hogy a Walrusnál kivágtátok utólag, mert úgy meg a kanyarodás nem ment rendesen.

_________________
https://medvegabor.synology.me/wordpress/


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 18. - 12:43 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
Mec írta:
A hajócsavar elé ha tennék fix kormánylapátot (a tönkcsőre) az jó lehet?


Igen, az is segít (elfelejtettem előbb megírni), de csak akkor ha egészen vékony. Ha vastag (pl 3mm) lemezből csinálod, akkor ront a helyzeten!

Korábban olyanon is gondolkodtam - de nem csináltam meg - hogy a kort gyűrűre egy másik gyűrűt húzok a kormánylapátokkal, és a két gyűrűt vékony dróttal, tűzőkapocs szerűen rögzítem, hogy a szerelhetőség megmaradjon.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 18. - 20:44 
Offline
hajósinas
Avatar

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 49
mamut írta:
Mec írta:
A hajócsavar elé ha tennék fix kormánylapátot (a tönkcsőre) az jó lehet?


Igen, az is segít (elfelejtettem előbb megírni), de csak akkor ha egészen vékony. Ha vastag (pl 3mm) lemezből csinálod, akkor ront a helyzeten!

Korábban olyanon is gondolkodtam - de nem csináltam meg - hogy a kort gyűrűre egy másik gyűrűt húzok a kormánylapátokkal, és a két gyűrűt vékony dróttal, tűzőkapocs szerűen rögzítem, hogy a szerelhetőség megmaradjon.


Van pár ötletem, amit ki szeretnék próbálni. A rögzítés még nem biztos, de úgy akarom, hogy a cső előtt és mögött is legyen kormánylapát. Az első rész két darabból állna, hogy elforduljon a tönkcsőtől. Lehet, hogy másik gyűrűt csinálok, ha nem fog beleférni a 30-as csavar.

_________________
https://medvegabor.synology.me/wordpress/


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 18. - 23:15 
Offline
hajósinas
Avatar

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 49
Ez milyen komoly lenne :)

http://www.youtube.com/watch?v=V7bc8QP8VBI

főleg egy ilyennel:

http://www.youtube.com/watch?v=kgwlocvbVLU

_________________
https://medvegabor.synology.me/wordpress/


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 19. - 11:19 
Offline
hajósinas
Avatar

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 49
Na valami ilyesmire gondoltam:
Kép

_________________
https://medvegabor.synology.me/wordpress/


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 19. - 12:50 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Mec írta:
Na valami ilyesmire gondoltam:
Kép


A kortgyűrűn a vízszintes osztás felesleges.
Egyrészt több uszadék akad bele, másrészt mivel nem springerről van szó, az orrabukás veszélye nem áll fenn.

Az én általam használt megoldás a következő volt.

Kép

Ez eredetileg 45 mm átmérőjű 4 ágú csavar, 40 mm átmérőre csiszolva, 52 mm átmérűjű csőben.
Ami fontos, hogy a csavar még a leg szélsőségesebb kitérésnél is a csőben legyen. Ezért van az uszony belső élén a fektetett V betű alakú kivágás. / A csavar kúpos vége nem fért volna el./

A másik fontos dolog, a kormánytengely és a tönkcső stabil alátámasztása. Erre példa a következő kép.

Kép

Nálam a kortgyűrű teljes kormánykitérésnél, plusz minusz 42 fok, ráütközött a tönkcsőre. Ez nem baj, sőt ... :)

Üdv és további jó munkát.
Manópapa


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 19. - 13:53 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
Manópapa írta:

Az én általam használt megoldás a következő volt.


De ennél a megoldásnál hogyan tudod szétszedni a hajót?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 224 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 15  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség