Szia Ygor!
A 73 mm-es úthossz alapján egy skiccet készítettem.
A grosz forgáspontjától 57 mm-re elhelyezett schott forgáspont lenne az ideális.
A fockra a felkötést, a rúd elejétől 20-25%-ra kellene rögzíteni.
A fock lekötését abba a lukba kell bedugni, hogy a rúd épp ne tudja elérni az árbocot. ........Az árboc nálam (Grosz/Fock arány 66/34%) 70 mm-re van a kill rögzítő csavarjától.
A szerkesztésemen látható, hogy a 73mm-es mozgatási lehetőség kb. 57 mm-es befogót kíván. A két háromszög eltérő szögállásába most nem mennék bele.
más.:
A csörlőnek nem csak az az előnye, hogy erősebb legyen a rendszer.
A fentiekből következik, hogy az árboc elmozdítása egy rögzített ponthoz képest, megváltoztatja a beállításokat. A karos megoldásnál rövidíteni lehet de növelni az mozagtási úthosszt már nem.
A csörlővel ellátott hajómban 57 mm helyett 130 mm a távolság a két pont - forgáspont és a lekötési pont - között. A működési paramétereket a rádió EPA menüjében állítom be.
A csörlő egy fordulata 2 cm-es dobot véve kb 63mm út hosszt tesz lehetővé, viszont 4-nél is több fordulattal lehet kalkulálni ( ténylegesen kb. 30 cm a működési tartomány 2 cm átmérőjű dob esetén). Ehhez tartozik még, hogy a 9,5 kg/cm-es forgatónyomaték az 1 cm-es sugarú dob esetén rendelkezésre is áll. ( persze 70%-nál nem illik jobban terhelni egy rendszert.)
Ezek alapján eldöntheted, érdemes-e kínlódnod a karos szervó lecserélésén.