Üdv. Mindenkinek!
Akkor először a kapcsoló! A kapcsoló alján 6 láb van ezeknek a bekötési
sémájáról csináltam egy hevenyészett rajzot:
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1376703A bekötést én 0,5-ös sodrott réz vezetékkel és forrasztással csináltam.
A kapcsolóból így két vezetékpár (motorfelé, akkumulátor felé) jön ki.
Ezeket kis papírszalagokkal és a ráírt M,A betűkkel megjelöltem, mert
amikor bekerül a kapcsoló a szerelvényfedélzetbe már nem lehetne
megmondeni melyik, melyik.
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1376645A
TáblásításSajnos fotókat még mindíg nem tudtam csinálni ennek a folyamatnak a
részleteiről. Így megpróbálom leírni, hátha úgy is érthető lesz. A két
lapot egymás mellé kell tanni szorosan. Ezt egy sík felületen kell
csinálni. Arra nem árt figyelni, hogy a balsa táblás két széle között lehet
minimális vastagsági eltérés. Alig tized milliméter, de ha egy táblát
félbevágsz és a két felet egymás mellé teszed, majd átsimítod kézzel,
akkor érezni a "lépcsőt". Ezért érdemes elfordatni a darabokat, hogy
ez a "lépcső" ne legyem.
A sík lapon szorosan egymás mellé rakott táblákat egy
ragasztószalaggal össze kell fogatni. (erről kivételesen van kép is)
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1376642 Ez a hajó fedélzete, táblásított balsával, és még rajta van az
összefogató szalag is. Az a kis papírfül azért van rajta, hogy ki lehessen
emelni a fedélzetet, mert annyira pontos lett, hogy másként csak
afeszegetéssel jönne ki
Fel kell emelni a táblákat, és szétnyitni, mint egy könyvet. A papírszalag
a "zsanérozás" Az egymáshozz illeszkedő éleket bekenjük ragasztóval.
Erre a célra a legjobb a diszperziós faragasztó (palma Fa, vagy akármi
D3 jelű ragasztó), majd újra összecsukjuk a lapok éleit, a kitüremkedett
ragasztót lehúzzuk, letöröljük, és lerakjuk a síklapra a táblákat
(papír ragasztós felükkel lefelé), rakunk minél több súlyt a lapokra, hogy
az épek öszepréselődjenek, és megvárjuk a teljes kötést, az az D3
ragacs esetén 24 órát.
Nagyjából ennyi.
üdv.:SRY