Üdv. Mindenkinek!
Akkor nézzünk egy kikötői berendezést: Ez jelesül egy bejárati körgát-jelző lesz, és még vannak hiányosságai, például a festése, merthogy az nincs neki
A végső állapotban a jelzőhenger zöld lesz, az oszlop fehér-zöld sávos. Tehát ez egy jobb oldali bejárati jelző lesz.
A lényeg viszont ez:
Ez egy pezsgőtablettás fiola, méretre vágva, az oldalában egy szívószállal, a tetején meg egy RCA csatlakozóval. Ez itt egy bekötő tubus. A kikötőtestbe (vastag habanyag) egy megfelelő nyílást kell neki vágni:
és abba beleragasztani a tubust:
Ez van felül
Ez meg alul. A tubus kupakkal lefelé áll, viszont a kupak vízmentesen zár, így ha a kikötő a vizen úszik nem kerül bele víz. Ezért van a szívószálok keresztül kivezetve az elektromos vezeték is, mert így a vezeték maga a vízvonal felett fut be a tubusba, iletve a szívószálbe lehet szilikonzsírt nyomni és akkor végkép víz-zárt a rendszer.
Na de mire jó ez az egész?
Itt látható a bejárati jelző.
Az alján meg az RCA csatlakozó...
A tetején az izzó, a jelzőhenger, meg a fényvető
A jelzőt egy laza mozdulattal csatlakoztatom a bekötőtubushoz, és nemcsak, hogy a helyén marad stabilan, de az elektromos kapcsolat is megvan, az izzó világít.
Van még rajta mit faragni, csinosítani, de a lényeg látható. Az oszlopos elemek (jeltő, utcai lámpa , kandelláber stb...) így bonthatóan vannak felszerelve a kikötőre, ami szállításkor nagyon hasznos,mert ezek a vékony kinyúló dolgok könnyen letörnek, sérülnek, plusz sok helyet is foglal miattuk a kikötőmakett. Könnyű csatllakoztatni őket és az elektromos csatlakozás is megoldott, így működhetnek is, ami sokat dob egy kikötő megjelenésén.
Erre a kikötőre még kerül egy ilyen bekötőtubusos lámpatest, az egy két izzós közvilágítási kandelláber lesz
Kisújszálláson ti is megnézhetitek közelről mert ez lesz a 2. kikötő a versenyen, ahol majd a plusz bárkát kell felvenni.
Üdv.: SRY