Üdv.
Nálunk is "bemozdult" valami a kötött-pályán:
A kiinduló alap mozdony egy New Ray diesel gép volt. A lépték 1:22,5 (G-scale , LGB) . A sínagyag műanyag a súlycsökkentés végett, hogy úszó pontonon, kikötőmodulon is telepíthető legyen. A sokkal szebb LGB vagy PIKO réz sín irtó nehéz, elmerülnének alatta a vízen úszó kikötő elemek.
A mozdony kapott egy 4000 mAh-s nagy NiMh akkupakkot, de ezt hozzá kellett faragni, mert úgy kellett eldugdosni az egyes akkucellákat a rendelkezésre álló kis üregekben, lyukakban. Aztán össze lettek vezetékelve.
A szabályzás egy régi ROBBE szervo elektronikájából készült, és meglepően jól működik.
A mozdony hajtóművét jelentősen át kellett alakítani, mert a tetemes plusz súly miatt nem bírták a fogaskerekek a terhelést és letöredeztek.
A főkeret és a kerekek (csak hajtott kerék van a gépen, egy fogaskerék hajtotta tengely, a többi csatlórúddal meghajtott) is kaptak némi tuningot. A fogaskerék hajtotta tengelyen lévő kerekek gumi futófelületet kaptak, hogy a vízre telepített kikötőmodulról felfelé kapaszkodva a partnak ne csússzon meg a műanyag síneken, így egész durva emelkedésű lejtőket is le tud küzdeni a gép.
A távirányítás kommersz 35MHz 65 sávon megy. Osszesen 1 csatornát használ a mozdony (előre-hátra)
Az első próbákkal volt gond bőven, ez-az leégett, kiesett, eltört stb... a gépben, nagyon nem tudott megtenni 20 cm-t se egyben hiba nélkül. ezek mind javítva, átalakítva lettek és most már vígan szaladgál a diesel masina a síneken. A nagy kapacitású akku és a kicsi főmotor miatt valószínűleg igen hosszú menetidővel lehet számolni, szerintem egy egész napos bemutatót kibír a gép egy töltéssel.
Üdv.: SRY