Üdv. Mindenkinek!
Mivel az elkészült a "Pacsirta" Mini R/C vitorlázógép rendelkezik
motoros vontatáshoz szükséges szerelvénnyel, kellene egy motoros
gép is, amivel vontatható a "Pacsirta"
A "Pacsirta" repülési jellemzői eléggé kilógnak a nagy átlagból, ami az
igen kicsi össztömegnek, és az építés módjának köszönhető:
http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic. ... 51&start=0Tehát a vontatónak is hasonló tulajdonságokat kell mutatnia, magyarán
egy igen lassan repülő motoros gépet kell építeni.
A tervezés alapja két adat:
1.) A "Pacsirta" felületi terhelése ami 11,6 g/dm2
2.) A "Pacsirta" fesztávja, mert azért a vontatgépnak legyen már kisebb
a fesztávja, mint a vitorlázó, mert az úgy szép. A "Pacsirta" fesztávja
B= 794 mm
A nagy szárnyfelület és kis fesztáv követelménye nagyjából be is
határolta a lehetőségeket. Szinte csak kétfedelű repülőgépek jöhetnek szóba. Ebben a műfajban két jelölt volt: 1.) GAK-22 "DINO" , 2.) Po-2 .
Sajnos a "DINO" hamar kiesett, mert ebben a kis méretben a keskeny
szárnyai nem adnak elegendő szárnyfelületet. Maradt a Po-2. Ez is egy
kultikus gép, sokan ismerik, és mivel ma már nagyon kevés a
repülőképes , kétfedeles gép igen nagy népszerűségnek örvend.
A fesztáv követelményt megtartva az M 1:15 lépték mellett döntöttem.
Így a gép fesztávja
B= 758-760 mm
Hossza = 544 mm
magassága = 230 mm
Szárnyfelület = 14,19 dm2
Így a választott felületi terheléssel számolva (11,6 g/dm2) a repképes
össztömegnek m=164,6 gramm kell legyen. Na ez sem lesz egyszerű feladat. Motoros R/C gép 165 gramm alatt
lesz min agyalni.
folyt. köv.
üdv.: SRY