SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 aug. 02. - 22:46

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 601 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33 ... 41  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 máj. 20. - 11:56 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Gyönyörű lett a Pinty!
Lehet tudni mikor fog repülni? Gondolom,kicsit szélcsendesebb időre vártok.
Egyébként mekkora a súlya,felületi terhelése?
A maketteknek,általában nem a legkedvezőbb a felület,súly aránya. Remélem jól repül,mert látszik,mennyi munka van benne.
Sok sikert a berepüléséhez és jó leszállást!!!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 máj. 23. - 17:39 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Köszi,Köszi,Köszi
A berepítés nem csak a szélcsenden múlik sajna, mert még a bemotorozás, az arányos izzító kiismerése, adóprogram megírása hátra van.
De legnagyobb baj, hogy az EB-re szánt két robbanóssal is van dolog, ami most beelőz. Először is a " Jóskaverő" nagy Pelikánon a szeles motorjárat még nem az igazi. A kicsi meg szivat, mert nem megy még megbízhatóan. A leállító kis szervó megadta magát és így tovább.
Visszatérve a Pintyre, 5,5 kg lett, 62gr/dm2 a felületi terhelése. 225 cm a szárny fesztáv, 157 cm a törzshossz,16cm széles. A profil NACA 2415-ös, a "v" állás: 6 , az fok le, 1 fok fel. A híres Augusztin műhelyben készült, a festést nálunk a műhelyben oldottuk meg Kucharik József kollégám kezei által. A szineket egy olasz festékcsalád az IVE választékából kerestem ki az Aero Magazinban megjelent kép és leírás alapján. Elkészülési idő egy év, amiből a famunka kb 300 óra.
A lényeg, hogy szeressük a modellezőket.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 máj. 23. - 19:44 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Köszönöm a kimerítő választ,mindenre kiterjedt!
Sajnos engem is az időszűke fenyeget, főleg a nosztalgiával vagyok elúszva,pedig szinte minden nap "reszelek" rajta valamit. :lol:
Egyszerű modellt akartam csinálni,de nekem az valahogy soha nem megy!
De legyen bárhogy is , készen lesz az EB-re!!!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 júl. 09. - 12:56 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!
Az antik EB-re való felkészülés, szervezés, gyártás minden időmet lekötötte júniusban, így egy kicsit háttérbe szorult a 3R. Viszont az első szabad hétvégére beterveztem a Vöcsök berepülését. Hármashatárhegyet választottam az első repüléshez. Gondoltam, hogy a lejtőn kézből eldobva a gép messzire fog siklani így több idő lesz megtapasztalni a viselkedését. Végül is a szélirány miatt a lejtő alján a sík részen került sor az első siklásra. Nagyon szépen nagyon messzire siklott a Vöcsök, szinte hozzá sem kellett nyúlnom. Így egyből jöhetett az első magas start. Még pénteken megbeszéltük Józsival, hogy nem kézből dobjuk el csúzlizásnál a gépet hanem a földről szállunk fel vele. Ehhez kigondoltunk egy start berendezést, amihez hasonlót a Retroplane-en láttunk. A lényege, hogy a gépbe beakasztott feszes gumikötél erejét egy segéd zsinór tartja meg ami egy külön a földön elhelyezett kioldóban rögzül. Ebből a kioldóból egy tüske kihúzásával lehet elindítani a repülőt.
Ez háromszor működött is, de negyedikre be jött az a hiba amire pénteken már gondoltunk. Az indításhoz használt segéd kötelet a gép magával viszi csörlés közben. Ez a 2 méteres madzag szabadon lebeg a gép teste alatt és így könnyedén rátekeredhet, beleakadhat a gépből kiálló alkatrészekre. És negyedikre bele is akadt valahová! Hogy hová azt nem tudjuk, de nem is érdekes.
A lényeg az, hogy a gépen rajta maradt a kötél és nem sikerült épségben leszállni vele. Nem fért bele a forduló a gumikötél hosszába, és amikor megfeszült a kötél egyből lerántotta a gépet, ami kb. 6-8 méter magasról függőlegesen bele ált a földbe.
A csörlésekről készültek videók:
http://www.youtube.com/watch?v=x_7F25PPZmQ&feature=em-share_video_user
http://www.youtube.com/watch?v=LmQCrE-p8fI&feature=em-share_video_user

És a csörlés utáni állapot:
[/url]Kép

[url]Kép[/url]

[url]Kép[/url]lem!

Nagyon fontos tanulság!
Az emberi hülyeségnek nincs határa. Már pénteken tudtam, hogy nem lesz jó, mert beleakadhat a gépbe a kötél, de még is csináltam. Hát megérdemlem!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 júl. 09. - 19:57 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves Gábor!

Erre mondanám, hogy " Az iskoláját neki!". Azért én úgy látom, hogy javítható a modell. Talán szerencsésebb lett volna a törzsgondolát rétegelt lemezzel borítani, és akkor talán nem lenn ekkora a sérülés. Amúgy hogy ítéled meg a modell repülését? Nekem úgy tűnik, hogy nagyon merül, de nyilván a videó csalhat, így ez nekem csak benyomás.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 júl. 10. - 12:18 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A rétegelt lemezen gondolkodom. Így most csak a gondola ment tönkre a balsa törése felemésztette az energiákat. A rétegelt lemez viszont lehet, hogy tovább adná az ütés erejét.. Egyébként javítható és valószínűleg 0,6 rét.lem. lesz a borítása. A videón nem látszik, de orral állt bele a földbe. Ezt semmi nem bírta volna ki.
A repülését jól láttad eléggé merült, ami vezetési hiba volt. Ugyan is csak csűrőt használtam a fordulóhoz és erre a gép csak bedőlt és megcsúszott szárnyirányba. Amint ráléptem az oldalkormánnyal egyből befordult rendesen és nem merült. Ezt a gépet már rendesen kell vezetni a kormányok összhangban mozgatásával. Ennek kitapasztalására kevés volt az a 3-szor 10 másodperc. (Egyenes siklásban nagyon szépen repült!)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: csörlés
HozzászólásElküldve: 2013 júl. 10. - 17:50 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Gábor!

Öszinte együttérzésem. Én ugyanigy törtem össze egy 1:3 méretü Hütter 17 gépet, aminek a "segitö" visszatartotta a szárnyvégét, pedig mondtam neki, hogy engedje el, mielött megindul a csörlö... Elötte évekig müködött, mert addig csak magam engedtem el a gépet. Az itt "V"-kábelnek nevezett megoldásnál mindig fenn áll a veszély, hogy az egyik oldal kiakad, vagy beakad, stb. Most épitem újjá a Hüttert -hál'istennek "csak" új szárnyak kellenek hozzá-, de már most biztos vagyok, hogy egyetlen szervóval egyszerre kioldható két startkampóval, a törzs jobb- és baloldalán, fogom felszerleni. Igaz, hogy nem 100% scale, de biztos.
A segédzsinórt elhagynám!
István


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 júl. 10. - 21:35 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Igen én is a szervóval működtethető kioldó mellett szavazok. Ezzel érezném biztonságba magam.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 júl. 18. - 18:28 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Drága Gabibá!
Fenntartva, hogy utólag könnyű beledumálni, egy két gondolat.
-A későbbi vontatások miatt is kicserélném az orrkioldót rugósra. Az pont azért találódott ki és terjedt el általánosan, mert a kötél bármely extrém helyzetet fölvehet, biztonságosan old ki.
- A csőrlésnél (csúzlizásnál) nyugodtan használd a súlypont kampót. A "beülés" amitől félsz, csak nagyon rosszul elhelyezett ( súlypontban, vagy mögötte)kampónál fordulhat elő.
-Jól gondolod az oldalkormányt hozzá kell adni kézzel ( nem mixszel, mert az vontatásnál gázos), de nem olyan nehéz és ha lesz egy motorosod, ott is jól jön majd ez a tudás.
Biztos szebb lesz mint volt a Vöcsök, nagyon drukkolok neked.
Üdv Laci


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 júl. 19. - 6:36 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Még nem lehet javítani a VÖCSKÖT mert a HA.............SÁG
vizsgálódik a rep. eseménnyel kapcsolatban!

Különben extrém erős szélben csörlésnél is az orrba kötik a kötelet.

Normál körülmények esetén SZIGORÚAN SÚLYPONT CSÖRLÉS VAN!

SÚLYPONT CSÖRLÉSNÉL " NINCS ERŐKARJA" A NEM EGYENLETESEN HÚZÓ KÖTÉLNEK ÍGY NEM TÖR KI A REPCSI.!
DE TÉNYLEG SÚLYPONTBAN KELL LENNIE A SZERVÓVAL OLDHATÓ KAMPÓNAK
MINT AZ IGAZI REPCSIKNÉL.

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 júl. 19. - 17:38 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Azért azt pontosítanom kell, hogy nem az orrkioldó működésével volt a baj!
Az tökéletesen kioldott. A videón is látszik, hogy az ejtőernyő eltávolodott a géptől és a gép húzza maga után.
A földi startoláshoz kötöttünk még egy plusz két méteres zsinórt az ejtőernyő karikájába. Na ez a plusz zsinór lobogott csörlés közben a gép alatt és tekeredett rá valamire. A sikeres leoldás után az ernyő ezen a zsinóron maradt rajta. Na persze"Mörfi" keze is benne volt a balesetben, mert ahhoz elég erősen beleakadt valamibe a zsinór, hogy lerántsa a gépet a levegőből, de amint becsapódott a szerkezet egyből kioldódott a zsinór, úgy hogy a "helyszínelésnél" már semmi jelét nem láttuk annak, hogy hová akadhatott be.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 júl. 19. - 20:57 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A csúszó végén van egy karika. Ezen a korabeli filmhíradón http://filmhiradokonline.hu/watch.php?id=3236 nekem úgy tűnik, hogy a karikán áthurkoltak egy kötelet, amiben a srácok bele kapszkodtak. Az is lehet, hogy az egyik vége rögzítve van, nem lehet látni. A lényeg az, hogy amikor elengedik a kötél -vélhetően egyik végét- az szabon kifut a karikából, és nem viszi magával a repülő, mert vélhetően az igazinál is okozhatott ilyen bonyodalmakat a szabadon lévő kormány huzalok miatt. Ezt kellen adaptálni modell méretre.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 júl. 19. - 21:03 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Itt a film elején nagyon jól látható, hogy kihurkolódik, és a földön marad a kötél: http://filmhiradokonline.hu/watch.php?id=6264


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 júl. 30. - 10:56 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Igen, valószínűleg a csúszótalp végén kellene megakasztani a gépet egy földön maradó zsinórral.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 aug. 02. - 5:43 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Indul a Régi Rubik Repülőmodell találkozó szervezése.
Az idén az Atkári repülőtérre megyünk, ahol a Mátra Aero klub lát minket vendégül szeptember 14-15-én.http://matra-aero.hu/
Reptér érdekessége, hogy ott látható a Váradi László által épített L2 Róma, eredi méretű repülőképes változata és még néhány régi vitorlázó gép is. Akinek van Róma modellje bármilyen nagyságban az hozza el, illetve szóljatok a Róma tulajdonosoknak, hogy jöjjenek el.
A találkozó programja most van kialakulóban, ha van ötletetek írjatok.
Lesz vontatás, csörlés, gumis start. Lehet sátrazni a reptéren. Lesz finom ebéd.
Az antik modellezőket is szívesen látnám modelljeikkel.
Jelentkezni itt lehet.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 601 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33 ... 41  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség