Kedves Fórumtársak!
Újabb lendületet vett a Springerem bejezése.
Utoljára ott maradt félbe, hogy elkezdtem festeni, rosszul.
Az építési leárás szerint először a belsejét kellett volna és közben a fedélzetet is építve, a külső részt csak a végén kellett volna festeni. Mivel ki akartam menni vele a tolóhajós találkozóra ezért fordítottam a sorrenden és csak addig akartam eljutni, hogy kész legyen a gép tolóbakokkal, a kormányos fülke meg ráér... Ezért lkezdtem kívűlről festeni.
Hiba volt.
Lealapoztam és itt követtem el a második hibát. Walkyddal alapoztam és Akryl festéket fújtam rá. Nem szeretik egymást!!! Nehezen száradt meg és amikor észrevettem és 2 nap múlva le akartam csiszolni róla, nem por keletkezett hanem olyan morzsalék mint radírozáskor
A harmadik hiba az volt, hogy a takaró szalagot és újságpapírt csak 1 rétegben tettem a védeni kívánt felületre. Mivel a takaró szalag papír ezért az Akryl oldószere átivódik rajta és a ragaszó anyagot és az újságpapírt belekötötte a korábban elkészített felületbe.
3 hónapi pihentetés után végre tudtam csiszolni és újra fújni.
Tehát:
- Csak aznos oldószerű anyagokat szabad használni alapozásra és fényezésre
- Takarni mindig több rétegben kell, úgy hogy az oldószer ne oldja a takaró anyagot (szigetelő szalag, cellux ) és ne ivódjon át rajta mint pl. a papír alapú takaró szalagon!
Jól megszívtam!!
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)