A hajó vízvonal alatti része le lett fújva a tervnek megfelelően zöld színre.
GŐZMOTOR KÉSZÍTÉSE:
Gondolom ez a téma a gépészek számára egy kissé izgalmasabb lesz mint maga a hajó gyártás.
Előfordul, hogy olyan részek is lesznek melyek mások által ismert lesz de bízom ezzel a kortás bütykölőket nem fogom untatni.
A tervek egy része melyek nem én termékem nem teszem fel, de a készítés folyamatát fel leírom.
1, A gőzmotor munkahengere:
Első lépésben néhány paraméter
A munkahenger 15x15mm-es sárgaréz rúdból készül. A felfúrása négypofás esztergatokmánnyal történik. ( a munkadarab megfogása). Először csúcsfészek fúró utána 8,5mm-es fúrószár, utána furatkéssel 9,85 mm-re felesztergályozom majd 10,0mm dörzsárral a kívánt méretre simítom. Tehát maga dugattyú ház 10 mm-es lesz.
A dugattyú ház hossza 26 mm-es lesz.
Mind két végnek merőlegesnek kell lennie a furatra, ezért célszerű leszúró léssel darabolni!
Miután így elkészült a ház elkészítjük a gőz ki-be menő furatokat és a ház tengely furatot.
A gőz ki-be menő furatok 1,5 mm átmérőjűek a tengely középtől 10 mm-re vannak fent és lent is, a két furat egymástól 20 mm-re vannak. Figyelem a házon belül ezeket a furatokat a ház vége felé 1,5 mm-rel felnyitjuk, mivel a lökethossz 16 mm lesz. Rövid indok a furatok közti táv 20 mm, a lökethossz 16 mm + 5 mm a dugattyú ez összesen 21 mm-er tehát alsó ill. felső holt ponton részben zárva lenne a szelep furat a dugó részéről.
A tengely 3 mm es sr pálca melynek végén 1 db 2 mm hosszú M 3-as menet van, ez a pálca kerül a henger ház közepébe
A dugattyú :
Anyaga sárgaréz
9,98mm átmérőjű.
A hossza 5 mm
A közepébe 1 db M2-es menet készül. Miután elkészült az egyik oldalt sűjesztéket készítünk 8mm-es újmaróval 2,5mm mélyen, hogy a kontrázást szolgáló anya a dugó síkjánál ne lógjon ki.
A tömszelence:
15x15mm-es sárgaréz rúdból készül
Lépései a nyilak helyén gondolatjel lesz.
-1,5-ös csúcsfészek fúróval megfúrom-1,8-as fúróval átfúrom-2 mm-es dörzsárral készre simítom-3,5mm mélyen 3,3-as furatot készítek majd menetet vágok bele M4.
A külső részen a menetes rész felöl nézve a forgácsolás menete:
4 mm hosszan 7 mm-es átmérőt alakítok le. 2 mm vastagságban meghagyom a 15x15 mm-es szelvényt, majd 0,5 mm hosszú 10 mm átmérölyű körszelvényt forgácsolok.
A tömszelence hossza 6,5 mm-er a 2,00 vezető furat 3 mm hosszú.
7 mm-es sugárban 4 db 2,2 furat készül a rögzítéshez a sarkoknál
A tető:
15x15mm-es sárgaréz rúdból készül
7 mm-es sugárban 4 db 2,2 furat készül a rögzítéshez a sarkoknál.
Anyag vastagsága 2 mm
A rögzítő csavarok M2 x 6 mm sárgaréz. Ezeket is magam készítettem 4-es sr pálcából. Bár a végére már kissé untam a csavar gyártást (kb 60 db lesz a teljes mennyiség)
A dugattyú szár :
2 mm es acél pálcából készül. Egyik végén 5 mm a másik végén 3,5 mm hosszú M 2-es menet van. A teljes hossz 38,5 mm ha jól emlékszem, de utána mérek.
A ráfordított idő kb 2 nap 10-14 óra. Pedig nem az első készült.
Megjegyzés: a tömszelence záróanya nincs elfelejtve jönni fog az is.
Az elkészült négy db munkahenger dugattyúval, ezután jöhet a szelep ház csapágyazva.