SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 jún. 19. - 19:21

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2173 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 145  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 feb. 22. - 14:04 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Idézet:
Szia, Joeskac!

Nagyon klassz, amit csinálsz, és most, hogy Sry újabb kalandokba kezd, jó, hogy Te folytatod, mert megszoktam, hogy minden nap elolvasom, mi folyik itt!


T. Rodostó!

Köszi a dícséretet.

Igyekszem SRY MESTER nyomában járni, de nem olyan egyszerü követni Őt.
Nekem még nincs akkora gyakorlatom, de lehet (szinte biztos), hogy nem is lesz. :oops:

Üdv: joeskac


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 feb. 23. - 14:42 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindnkinek!

Holnap nagy Springerezést remdezek az MMA-n, a nagyobbik tóban,
remélem nem lesz ilyen eszetlen szél mint ma, mert azért nem
viharos tengeri üzemmódra vannak ezek kitalálva.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 feb. 24. - 0:01 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Megvan a hazai dobozka :D :D :D :D vagy legalább is ennek a
típusnak egy példánya. Sajnos a baleseti hírek között akadtam rá :?

Kép
Kép
Kép

Mint látható éppen intenzíven sűlyed :? :? :? de megmentették a
tűzoltól a végén. Itt a cikk:
http://www.fntudosito.hu/riport/573

Ha jól silabizáltam ki a képekből RENDEZŐ I. a neve, de ezzel a
névvel nem találtam semmit a hajóról a neten.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 feb. 24. - 21:22 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Ma megvolt az új csavar és az 5 cellés akkumulátorpakk tesztje.
Először úgy nyomta bele a vízbe az orrát a hajó, mintha le akarna
merülni , akár egy tengeralattjáró. Így a súlypontot hátrébb kellett
vinni kicsit.

Aztán vontatókötélre fogtam a bárkát, ami szintén csúfos véget ért,
mivel a bárkán sem kormány, szem uszony nincs az iránytartáshoz.
Ez után jött a tologatás, és láss csodát toló üzemmódban minden szépen
és jól ment, végül is ez egy tolóhajó nem :roll:

És akkor a képek:
Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1667250
Itt még üres bárkával manőverezünk, hogy próbálgassuk miként is
néz ez ki.
Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1667244

Aztán partmellé manővereztünk
Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1667242

Felkerült a rakomány, és jöhetett a terhelt próba:
Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1667243
Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1667246

A hajó nagyon jól ment, semmi gond nem volt vele, csak a bárka
szerepelt le. Ilyen nagy és nehéz teherrel elég labilis egy valami,
túl fenn van a súlypontja, így csak könnyebb teherrel lehet majd
jól használni

.
..
...


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 feb. 24. - 21:31 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
.
..
...

Miután jól kiszórakoztuk magunk a farakás mozgatásával, lekötöttem a
bárkát és jöhetett a "mit is tud a hajó" című játék. Mit mondjak a
többszörösére nőtt tolóerővel nem csak a sebesség nőtt meg rendesen
(és ezzel a gerjesztett hullámzás is), de a hajó agilitása is.

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1667415

Egyenes menet teljes gőzzel. Látható, hogy az orrhullám mennyire
lemélyül, és a tathullám is szűken nyílik, van itt sebesség.

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1667416
Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1667413

Forduló, és szemben a hullámokkal. Jól látható, hogy a fedélzetre
felcsap a víz, és voltak olyan fordulók , amikor a tat egy része is vízalá
került, akár a valódi tolóhajókon. Most is jól jött a tat körüli mellvéd, és
a felfele emelkedő fedélzet is meghálálta magát, és hozta azt a védelmet
amiért így terveztem a hajót.

Most egy kis romantika jön, mondhatni Walrus is Art.
Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1667417
Walrus a lösszfal előtt

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1667420
Az "ezüsthídon".

Nagyon jó lett a hajó az új csavarral és akkumulátorral, csináltunk
videókat is majd megvágom.

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 feb. 24. - 22:46 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia SRY!

Nagyon szépek lettek a képek. Várom a videót is.
Kipróbáltad mind a két csavit amit vettél hozzá? (25, 30)
Ha igen melyik vált be jobban az öt cellához?

Az Én Walrus-om is épülget, szépülget, csak a napokban melóztam és nem igazán haladtam vele. :(

Üdv: joeskac


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 feb. 24. - 23:29 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Nagyon Szép!

Nehogy azt higgyétek, hogy csak kettesben gyönyörködtök itt a dologban. Azt a képet, ahol kikötésben látszik a Walrus, és a szárazföldön két óriás négy darab cipője, ki és honnan fotózta? Vannak beépített tengeri rozmár fotósok?

Kicsit lemaradtam hajócsavar ügyben, szóval most milyen hajócsavarral megy? Amit Joeskac írt, azok az adatok átmérőt jelentenek? És három ágú, vagy kétágú? Mondjuk ez utóbbi nem valószínű, de amolyan szupermodern, előre nyesett (menetiránynak visszafelé) verseny csavar, vagy őskori, ventillátor jellegű? Eddig nem foglalkoztam ezzel az evezők miatt, de mivel a következő életemben építeni szeretnék egy "csalihajót" az Aranygyapjúnak, most meg kéne tanulnom ennek is fizikáját.

Hajrá Joeskac!
Itt a nyár a nyakunkon. Ezt onnan tudom, hogy nekünk van egy denevérünk, aki kicsit korábban ébredt fel a téli álomból, mint kellett volna.

KL


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 feb. 25. - 0:13 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

A videó most töltődik fel a Videa-ra....idő kérdése.

T. Joeskac!

Csak a 25-ös csavart próbáltam ki, nem akartam megetetni a 30-assal
az akkut idő előtt. Így viszont jó sokat hajóztunk, volt tologatás is bőven,
és nem sikerült egy akkut lemeríteni teljesen. Bár az tény, hogy
szabályzóval sokkal jobb lenne, főleg a munkáknál, mert akkor nagyon
finoman kéne adagolni a "gázt". Így kapcsolósan is meg lehet oldani, csak
sokat kell be-ki kapcsolgatni a motort. Egyébként a kapcsoló teljesen
korrektül megy semmi gond nincs vele.

A kuplung szakadt el egyszer, de akkor is azért, mert a csavar felakadt
a partban, és az már sok volt. A kuplungcsere 3 perc és ebben benne
volt az új alkatrész legyártása is.

T. Rodostó!

Az óriásos kép az oldalt lévő másik partról készült, az is elég messze
van de a Canon S5 IS tud ilyet is. A képek többsége is akkor készült,
amikor a hajó jó benn volt. Jó kis fotomasina ez :D :D

A csavar sima 3 tollú "ventillátor" típusú és a külső átmérője a 25 mm.
Ez jól megy erről az 5 celáról, de szerintem 4-ről is szépen menne.

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 feb. 25. - 0:18 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Fenn van a videó is:
http://videa.hu/play.php?v=MD9IHvAiQmYcxoG2

Van benne olyan is amire Rodostó gondolt, "búvár" videósok, figyeljétek
a Waterline Camera feliratot a bal felső sarokban :D :D :D

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 feb. 25. - 18:59 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdvözlet mindenkinek!

Rodostó Kollégának megígértem, hogy rendszeresen ellenőrzöm a
tavat itt az alvégen. Így ma is lementem, mert volt pár meleg nap, és
erős szelek is voltak, így jó esély van rá, hogy eltűnt a jég a tóról.
Ha már víz felé megyek viszek hajót is, és mi mást lehet vinni mint
az új üdvöskét......a Walrus-t.

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1678562

Mint látható a jég odalett, és a víz járható. A színe is sokkal szebb
mint az MMA kis tavának.Ez mély víz , szép kék.

Az ideiglenes dokk:
Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1678566
A Walrus tetején egy On Board kamera van, mert ma bevetettünk
minden kamerás trükköt, hogy kipróbálgassuk a beállításokat.

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1678563
Ez a másik trükkös kis kamera, a fentebb ajánlott videón látható
Waterline Camera-ja. Ez egy sima úszó dobozka, aminek az oldalán egy
ablak van.

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1678565
A Walrus tologatja a vízvonal kamerát. A kameraháznak nincs
meghajtása, így rá van szorulva a tolóhajó segítségére.

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1678567
On board kamera a tolt bárkán. A flexibilis konzollal jól állítható a
kamera látómezeje. Sajnos ezen az alkalmatosságon csak átnézeti kereső
van, meg egy hatalmas paralaxis hiba, így ennek a beállításával
még kísérletezgetni kell egy keveset.

...
..
.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 feb. 25. - 19:12 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
.
..
...

Jól elvoltunk egy darabig, aztán egyszer csak elkezdett zúgni a fenyves
a hátunk mögött. A nagy zajongás oka hamarosan megjelent a
tavon is. percek alatt viharos erejű szél lett.

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1678633

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1678631

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1678630

Viszont így is volt olyan védettebb öböl ahol lehetett hajózni, de
ilyenkor már a merülésnek indult akkuval is ki kell jönni, mert a
védett öbölbe is bejutnak a döghullámok, és ezekkel szemben
manöverezni csak motorerővel lehet. A lefáradt akku nyugodt vízen még
bőven elég, de ha bedurvul a víz , akkor már baj lehet, elsodródhat a
hajó.

Így összepakoltunk (azért készült viharos vízen hajózás is) és elmentünk
kicsit kirándulni. Van a tó alatt egy igazi "vízlépcső" amit szinte senki
nem ismer, mert jól el van rejtve. Elmentünk és megnéztük azt.
Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1678632

Hazafele a dombról még csináltam egy képet Gombáról. Elég régen
lakom már itt, de még most is sokszor meglep mennyire szép egy
kis falu ez.
Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1678629

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 feb. 25. - 19:56 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia Sry!

Ezek tényleg nagyon klassz képek. Gyönyörű mindkét víz, én már az elsőnél elképzeltem a videó nézése közben, ahogy meredek partfalak közt hajózik egy görög hadi gálya, akár még Szalamisz is lehetne, de hát a másik helyszín is káprázatos.

Az 566-os végű képet nem értem, ez part, vagy ingovány, ahova beszorult az uszály?

Olyan profi vizi kifejezéseket használsz (pl. "döghullám"), hogy szinte meg se merem kérdezni, a Walrus és az uszályok esetében nem lenne érdekes kipróbálni a mágneses tapadást? Vagyis amikor egy uszály beszorul valahova, és a túlméretezett hajósok nem férnek hozzá, mágneses kapcsolattal kimenteni a rakományos hajót. Mint a kisvonatoknál...

Kösz a képeket, erősen vágyom életben is látni.

Laci


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 feb. 25. - 20:52 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Szia Rodostó!

A 566 végű képen a bárka ki van rakva a partra. Van a tavon egy
kis öböl, ahol ilyen úszómedence szerű a part. Semmi iszap nincs, csak
a kemény part így, majdnem vízszinten végetér és agyből víz van.
Ráadásul igen mély víz, kezdésnek kb. 1 m a vízmélység.

A döghullám az olyan hullám amihez nem tartozik közvetlen hullámkeltő.
Az az nem tolja a szél, hanem valahol felgyorsult, és a szélmentes
területen is továbbhalad pusztán a mozgásenergiája folytán. Ilyenek
nagyon látványosak vannak az óceánokon ahol sok-sok száz kilóméterre
tomboló viharok hullámai olyan helyen haladnak és érnek partot ahol
meg sem mozdul a levegő.
Biztosan láttad már, amikor Hawai-n vagy Ausztráliában jönnek a
gigantikus hullámok , amin szörfölnek az ifjak, a lányok meg napoznak a
parton és a napernyők rojtjai meg sem mozdulnak. Ezek is egy-két
ezer kilóméterre dühöngő viharok döghullámai. Ilyen volt mai is, a védett
öbölben nem volt közvetlen hullámképződés, de a nyílt vizi nagy
hullámok be tudtak jutni ide is.

A mágneses rögzítés sem rossz ötlet, ilyen van valódi hajókon is, az
oldalaikon kikötő elektromágnesek amikkel rögzítik a vas anyagú
úszóműhöz öket, amíg az utasok ki-, beszállnak. Érdemes lehet ezen
is elgondolkodni.

Ha megnézed a képeket ma csaltam egy kicsit, mert a bárka sima
gumigyűrűkkal van hozzákötve a tolóhajóhoz. Sokkal jobb mint a kötél
bár nem olyan elegáns az biztos.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 feb. 25. - 20:58 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tisztelt SRY!


Én ismerem azt a vízlépcsőt, télen szoktunk menni korizni a tóra és persze szánkózni.

A hajó nagyon szuperlett, mikor megláttam a kamerát abba a kis úszó dobozba aszthittem behalok :D

Az uszályon van mit javítani mert eléggé instabil a farakással.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 feb. 25. - 23:50 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia Sry!

Kicsit nézegettem a videóidat, két kérdésem van. Mi az a robbanós zacskó, és mi melegíti a hőlégballont? Létezik távirányítós hőlégballon modell?

KL

És kösz a választ, nagyon jók a terepek (nem beszélve a gépekről). Kerestem a google-n, de nagyon rossz a felbontás. Az valami katonai terület, vagy csak lesajnálják kis hazánkat? Persze lehet, régi verziót nézegetek. Egyébként egyszer jártam Káván, és meglepett, milyen fantasztikusan érdekes környék az geológiailag. Mintha valami nagy folyómeder nyomai látszanának, a betorkolló mellékfolyókkal, vagy gleccserekkel. Mindig is szerettem volna a levegőből feltérképezni, tied a lehetőség: modellek, fedélzeti kamerák.

üdv


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2173 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 145  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség